سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف
سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

اطلاعیه


مشکلی در بروزرسانی اخبار و تحلیل ها پیش آمده است.

گروه فنی در حال بر طرف نمودن این مشکل می باشد.

تاثیر نرخ ارز در بودجه 93 دولت بر سودآوری صنایع مختلف

مدیر عامل سابق بورس تهران:افزایش اندک نرخ ارز در بودجه سال 93 نسبت به سال 92 کاملا منطقی است.

لایحه بودجه 93 دولت در حالی امروز به مجلس ارائه خواهد شد که برخی از خبرها حاکی از در نظر گرفتن نرخ محاسبانی دلار در محدوده 2500 تا 2600 تومان است.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، مدیر عامل سابق بورس تهران در گفت‌وگو با بورس نیوز نرخ دولتی دلار در محدوده ذکر شده را مناسب دانست و در توضیح آن گفت: تعیین نرخ محاسباتی دلار در محدوده 2500 تا 2600 تومان در بودجه کشور امری کاملا منطقی و مناسب به شمار می‌آید؛ چراکه فعالان اقتصادی پیش‌تر خود را با تغییرات قبلی نرخ ارز تطبیق داده‌اند. 

ادامه مطلب ...

افت سکه طلا با فشار اونس

سکه با اونس به پایین می‌رود؟ بوی بهبود ز اوضاع جهان می‌آید 

به دنبال انعکاس اخبار مثبت از موقعیت اقتصادی آمریکا و کمرنگ شدن آثار بحران اقتصادی 2008، اونس طلا باز هم روزهای نزولی را پشت سر گذاشت. بهای اونس در دو روز ابتدایی بازار‌های جهانی 25دلار افت داشته است. بسیاری از تحلیلگران معتقدند: مسیر افت ادامه خواهد یافت و حتی برخی از اونس کمتر از 1200دلار سخن می‌گویند؛

  ادامه مطلب ...

طلا همچنان در مسیر کاهشی

در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار گزارش های اقتصادی جدید آمریکا هستند قیمت جهانی طلا بار دیگر امروز چهارشنبه با کاهش روبرو شده است.

به گزارش رویترز: نگرانی های نسبت به متوقف شدن محرک پولی 85 میلیارد دلاری فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر افت شدید قیمت طلا در روزهای اخیر داشته و موجب شده تا قیمت این فلز زرد به پایین ترین سطح خود در 5 ماه اخیر برسد.
 

ادامه مطلب ...

نظرسنجی CNBC از سیر قیمت جهانی طلا در هفته پیش رو

تازه ترین نظرسنجی سی ان بی سی از کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که روند تحولات قیمت طلا در روزهای آینده نزولی خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از سی ان بی سی، در حالی که بازارهای جهانی منتظر اعلام گزارش های آماری در خصوص وضعیت اقتصادی آمریکا به ویژه بازار کار و اشتغال هستند، جدیدترین نظرسنجی سی ان بی سی نشان می دهد که از 22 کارشناس ارشد اقتصادی 16 نفر بر این باورند که قیمت طلا در روزهای آینده کاهش خواهد یافت.
 

ادامه مطلب ...

احتمال ایجاد حباب در بازار بورس آمریکا

 برنده امسال جایزه نوبل اقتصاد هشدار داد، افزایش ارزش سهام و قیمت مسکن در بازار آمریکا ممکن است منجر به تشکیل حباب قیمتی شود و این مساله سرانجامی تلخ را به همراه خواهد داشت.


به گزارش رویترز: روبرت شیلر اقتصادان آمریکایی برنده جایزه نوبل اقتصاد در سال 2013 میلادی که به واسطه تحقیق و پژوهش در خصوص قیمت های بازار و حباب های قیمتی در بازار بورس و مسکن برنده این جایزه شده است تاکید کرد، افزایش چشمگیر شاخص سهام در بازار بورس آمریکا به یک نگرانی بزرگ تبدیل شده است.
 

ادامه مطلب ...

اقبال حقیقی‌ها بر عرضه حقوقی‌ها چربید

بازار دیروز در حالی با رشد 97/0 درصدی شاخص کل مواجه بود که شاخص در مدار 84 هزار واحدی قرار گرفت. به این ترتیب، ارزش معاملات در روز گذشته به 715 میلیارد تومان رسید که همچنان نشان از افزایش حجم معاملات بورس و ورود نقدینگی به آن دارد. 

در واقع، اقبال شدید سهامداران حقیقی باعث شده علاوه بر عرضه‌های سنگین حقوقی‌ها رشد بورس ادامه پیدا کند. در رابطه با توافقات هسته‌ای که مهم‌ترین عامل رشد بورس طی روزهای اخیر به شمار می‌آید می‌توان به سخنان سخنگوی اشتون اشاره کرد؛ به گزارش «ایرنا»، مان در گفت‌وگویی رسانه‌ای توافقات را یک پیروزی برای دنیا دانسته و اشاره کرده مسیر برای رسیدن به توافق نهایی مشخص است و انتظار می‌رود بتوان در طول یک سال به توافق نهایی دست یافت.  در این میان روند مثبت گروه دارویی متوقف شد. 
 
ادامه مطلب ...

برنامه‌های جدید رنو برای حضور در ایران

رئیس بخش آسیا اقیانوسیه شرکت رنو فرانسه گفت: این شرکت قدیمی‌ترین خودروساز جهانی فعال در بازار خودرو ایران است و همکاری طولانی این شرکت با خودروسازان ایرانی، تجربه ارزشمندی برای آن به‌شمار می‌رود.

"ژیل نورماند" رئیس بخش آسیا اقیانوسیه شرکت رنو با بیان این مطلب گفت: شرکت رنو از سال 2004 تا به امروز حدود 400 هزار دستگاه خودرو شامل هفت مدل مختلف در بازار ایران به فروش رسانده که معروف‌ترین آنها تندر است.
 
ادامه مطلب ...

احتمال بازگشت طلا به کالایی جهت سرمایه گذاری

علی رغم روند نزولی قیمت طلا در بازارهای جهانی از ابتدای سال 2013 میلادی هنوز برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که احتمال افزایش قیمت این فلز گرانبها به 5000 دلار تا سال 2016 میلادی وجود دارد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی بنزینگا، یکی از مهمترین عواملی که به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی موجب رشد فزاینده قیمت طلا در سال های آینده خواهد شد افزایش چشمگیر تقاضا در بازارهای آسیایی است.
 

ادامه مطلب ...

اعلام آمادگی شرکت های نفتی غرب برای سرمایه گذاری در ایران

شرکت های نفتی اروپایی و آمریکایی اعلام کردند که در شرایط جدید مشتاق سرمایه گذاری در منابع نفت و گاز ایران هستند.

منابع خبری فرانسه اعلام کردند در پی سخنان وزیر نفت ایران مبنی بر گفتگو با شرکت های نفتی اروپایی و آمریکایی برای سرمایه گذاری در ایران، سخنگوی شرکت "توتال" فرانسه به نقل از رئیس این شرکت گفته است در صورت لغو تحریم ها به این کشور باز می گردد.
 

ادامه مطلب ...

حمایت تلویحی رییس بانک مرکزی از کاهش نرخ ارز

در حالی که اظهارات اخیر رییس کل بانک مرکزی در مخالفت با کاهش نرخ ارز به زیر 3000 تومان با انتقادهای زیادی مواجه شده، وی در اظهاراتی جدید گفت که نباید نظر این بانک بر لزوم ثبات‌بخشی و حفظ آرامش در بازار ارز را به اشتباه به عدم حمایت از کاهش نرخ ارز تعبیر کرد.

ولی الله سیف اظهار کرد: تحولات روزهای اخیر بازار ارز متناسب با افق ترسیم شده و پیشرفت‌های نسبی حاصل شده در عوامل اقتصادی و غیراقتصادی موثر در تعیین نرخ ارز بوده و این روند مورد حمایت بانک مرکزی به عنوان نهاد مسئول و متولی این بازار نیز هست.
 

ادامه مطلب ...

یکه تازی بازار سهام

 اگرچه کارشناسان بورس، فرضیه حبابی بودن بازار را رد می‌کنند، اما به نظر می‌رسد هیجان کنونی بورس به مرحله هشدار، نزدیک شده است.

بورس اوراق بهادار تهران از ابتدای سال 92 تاکنون، بازدهی 115درصدی را به نمایش گذاشته است، در حالی که بازارهای موازی سودی نصیب سرمایه‌گذاران خود نکرده‌اند. رییس‌جمهوری در گزارش عملکرد 100 روزه خود، رشد بورس را اتفاق خوبی برای اقتصاد کشور دانسته و گفته است: «مردم، درست به بورس آمده‌اند.» با وعده برچیده شدن تدریجی تحریم‌ها از ماه آینده، ‌تقاضای خرید سهام در بورس، تقویت خواهد شد و امکان ثبت رکوردهای سنگین‌تری نیز برای این بازار فراهم خواهد آمد.

  ادامه مطلب ...

تغییرات نرخ انواع ارز بانکی اعلام شد

بانک مرکزی نرخ ارز بانکی را برای روز جاری اعلام کرد که بر این اساس نرخ دلار نسبت به روز گذشته کاهش داشت، اما قیمت یورو و پوند رشد داشته است.

به گزارش مهر، نرخ دلار آمریکا امروز با ۳۲ ریال افت به ۲۴,۸۱۵ ریال، قیمت پوند انگلیس با ۱۱۵ ریال رشد به ۴۰,۲۵۸ ریال و قیمت یورو با ۱۰۵ ریال رشد ۳۳,۷۳۰ ریال تعیین شد.
  ادامه مطلب ...

آیا طلا بار دیگر به 1300 دلار در هر انس می رسد؟

انتشار آمارهای مربوط به بهبود وضعیت بخش مسکن آمریکا و نگرانی های مجدد در خصوص احتمال متوقف شدن محرک پولی فدرال رزرو موجب شد تا قیمت طلا بار دیگر امروز به کمتر از 1250 دلار برسد.

به گزارش رویترز: قیمت هر اونس طلا امروز چهارشنبه در بازارهای جهانی با 0.1 درصد افزایش به 1244 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته با کاهش 0.7 درصدی روبرو شده بود.
 

ادامه مطلب ...

ورود پول‌های بلوکه‌شده از طریق خرید طلا

بهادرانی با تاکید بر آثار روانی موثر بر بازار عرضه و تقاضای ارز اظهار کرد: اگر تصوراتی که افراد از آینده دارند خوشبینانه باشد می‌توان آینده مثبتی را برای نرخ ارز پیش‌بینی کرد. 

دبیرکل اتاق بازرگانی تهران تعادل بازار ارز، افزایش صادرات پتروشیمی و انتقال طلب‌های ارزی کشور را از نتایج توافقات ژنو عنوان کرد و گفت: پول‌های بلوکه شده ایران در خارج از کشور از طریق خرید طلا وارد کشور می‌شود. 

  ادامه مطلب ...

ثبات در بازار سکه و ارز

بر اساس اعلام دبیر کل اتاق تهران، ایران خواهد توانست دارایی‌های بلوکه شده خود را از طریق طلا باز پس گیرد از این رو بازار داخلی از مذاکرات ژنو به طور کلی تاثیر مثبتی گرفته است.

قیمت‌ها در بازار داخلی بخشی از افت روزهای گذشته را جبران کرد. پس از انتشار اخبار توافق ایران و گروه 1+5 بهای ارز و طلا در سرازیری قرار گرفت، به گونه‌ای که دلار و سکه سطوح جدیدی از قیمت را تجربه کردند، اما بخشی از افت هفته جاری، روز گذشته جبران شد.

ادامه مطلب ...

تاثیر موفقیت مذاکرات بر بازار سکه و ارز

ریزش قیمت‌ها پس از توافق هسته‌ای 
«ژنو» اسلامبول را تکان داد
 

توافقات حاصل شده بین‌ایران وکشورهای1+5 بازار داخلی را تکان داد. دلار آمریکا، صبح دیروز کار خود را با کاهش 55 تومانی شروع کرد و در ادامه روز افت بیشتری را نیز متحمل شد. قیمت متوسط درج شده برتابلوهای بازار تهران دیروز 2950 تومان بود.‌ 
 
ادامه مطلب ...

پایان ۱۰۰ روز اول؛ رئیس جمهور فردا گزارش می‌دهد

امروز ۱۰۰ روز از آغاز به کار دولت یازدهم می‌گذرد و همانطور که رئیس جمهور قبلاً اعلام کرده بود بناست گزارش وضعیت کشور و اقدامات انجام شده در ۱۰۰ روز نخست به مردم ارائه شود.
امروز (چهارم آذرماه) 100 روز نخست فعالیت دولت تدبیر و امید به اتمام رسید و همانطور که رئیس جمهور قبلاً اعلام کرده بود بناست گزارشی از اقدامات انجام شده توسط دولتمردان و همچنین وضعیت کشور در این مدت به مردم ارائه شود.
 
ادامه مطلب ...

برنانکی در باشگاه ملی اقتصاددانان آمریکا: محرک پولی تا بهبود کامل اقتصاد ادامه می یابد

برنانکی در سخنانی در باشگاه ملی اقتصاددانان آمریکا افزود: گرچه شرایط اقتصادی آمریکا تا حد زیادی بهبود یافته است ولی وضعیت کنونی هنوز تا آن چیزی که مقامات رسمی انتظار دارند فاصله زیادی دارد.

بن برنانکی، رئیس فدرال رزرو آمریکا اظهار داشته است که فدرال رزرو تا زمانی که نسبت به بهبود کامل وضعیت بازار اشتغال اطمینان حاصل کند به اجرای محرک پولی 85 میلیارد دلاری ادامه خواهد داد.
بر اساس گزارش رویترز، برنانکی در سخنانی در باشگاه ملی اقتصاددانان آمریکا افزود: گرچه شرایط اقتصادی آمریکا تا حد زیادی بهبود یافته است ولی وضعیت کنونی هنوز تا آن چیزی که مقامات رسمی انتظار دارند فاصله زیادی دارد.
 
ادامه مطلب ...

پیش‌بینی کاهشی کیتکو از قیمت طلا

ارزیابی کارشناسان درباره بهای فلز زرد این هفته چیست؟

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی فوربس، در نظرسنجی این هفته کیتکو نیوز از کارشناسان اقتصادی 25 نفر شرکت کرده اند که از این تعداد 6 نفر به افزایش قیمت جهانی طلا در هفته آینده رای داده اند.
  ادامه مطلب ...

پذیرش حق غنی‌سازی ایران

منابع خبری گزارش دادند 
1+5 حق غنی‌سازی ایران را پذیرفت
 

پس از یک دهه مذاکرات فشرده و نفس‌گیر هسته‌ای و سه دور مذاکرات گام به گام در ژنو سوئیس، منابع خبری گزارش داده‌اند که در گفت‌و‌گوهای 3 روزه ایران و غرب، گروه 1+5 حق غنی‌سازی ایران را در متن نهایی توافق پذیرفته است و مذاکرات بر سر رآکتور اراک ادامه پیدا کرده است. تحول مثبتی که در صورت تایید آن از سوی مقامات رسمی دو طرف می‌تواند نقطه عطفی در حکایت پر فراز و نشیب هسته‌ای ایران باشد.   ادامه مطلب ...

پیشبینی اکونومیست از اقتصاد ایران

در پیش‌بینی اکونومیست از رشد اقتصادی کشورها در سال 2014، برای ایران رشد یک درصدی پیش‌بینی شده است. بر این اساس، درآمد سرانه ایران به قیمت جاری 4850 دلار و بر اساس برابری قدرت خرید 12840 دلار خواهد بود.
به روال هر ساله نشریه معتبر اکونومیست در ویژه‌نامه سالانه خود که در آستانه سال نو میلادی منتشر کرده است، پیش‌بینی خود از اوضاع اقتصاد جهان در سال پیش روی میلادی را اعلام کرده است. در این پیش‌بینی رشد اقتصادی، سرانه تولید ناخالص داخلی بر اساس دو معیار قیمت جاری و برابری قدرت خرید، نرخ تورم و جمعیت به تفکیک هر کشور آمده است. در این ویژه‌نامه همچنین دوازده کشوری که در سال 2014 دارای بالاترین رشد اقتصادی در جهان خواهند بود، معرفی شده‌اند. 
 
ادامه مطلب ...

هفته ای به یادماندنی در ریزش قیمتها

بررسی روند بازار طلا در یک هفته گذشته که گویای تغییرات شدید کاهشی بود با رسیدن اونس جهانی به پایین ترین سطح در 4 ماه اخیر، سطح مقاومتی 400 هزار تومانی هر مثقال طلا درهم شکسته شد.

بهای جهانی طلا در هفته گذشته که بر مدار کاهشی قرار داشت و ریزش 46 دلاری را به ثبت رساند، در ابتدا تحت تأثیر گزارش سازمان همکاریهای اقتصادی و توسعه که نشان از بهبود اقتصاد آمریکا داشت تا سطح 1274 دلار پایین آمد که این روند در روز چهارشنبه با انتشار میزان خرده فروشی ماه اکتبر آمریکا که افزایش 0.3 در صدی را نسبت به ماه سپتامبر بیان می کرد، 14 دلار دیگر از اونس کاست و حتی سخنان برنانکه و لزوم ادامه طرح محرک پولی روند کاهشی را متوقف نکرد و بهای هر اونس را به پایین ترین حد در 4 ماه اخیر رساند.
 

ادامه مطلب ...

پیشبینی بازار طلا تا پایین 2013

در انتهای سال 2012 در مصاحبه‌ای که بلومبرگ با هشت مدیر سرمایه‌گذاری انجام داده بود، نظر آنها را راجع به سرمایه‌گذاری آنها در سال بعد جویا شده بود. در جواب اکثر آنها می‌شد اقبال به بازار سهام به‌خصوص آمریکا را دید و در عوض هیچ یک از آنها به طلا اشاره نمی‌کنند.

در حقیقت این کمی عجیب به نظر می‌رسید وقتی بدانیم که تقاضای سرمایه‌گذاری در دو فصل پایانی سال 2012 بیشترین میزان را در میان فصل‌های سال 2012 داشته است و نشان می‌داد که سرمایه‌گذاران در انتهای سال 2012 با امید به رشد قیمت طلا به استقبال سال 2013 می‌رفتند، اما در سال 2013 چه اتفاقی برای طلا افتاد؟ 

 

ادامه مطلب ...