سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف
سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

قیمت روز طلا و سکه دربازار پنجشنبه 31 مرداد

آخرین قیمت طلا، آخرین قیمت گرم طلا، آخرین قیمت مثقال طلا و آخرین قیمت انواع سکه همه را در یک جا مشاهده کنید.

قیمت روز دلار و انواع‌ ارز در بازار پنجشنبه 31مرداد

آخرین قیمت دلار، آخرین قیمت پوند، آخرین قیمت لیره، آخرین قیمت یورو، آخرین قیمت درهم در بازار آزاد را در این خبر مشاهده می کنید



قیمت خودرو در بازار پنجشنبه 31 مرداد

به گزارش سکه نیوز از بنگاه‌های اتومبیل، قیمت روز انواع سواری در بازار تهران به شرح زیر است. شایان ذکر است؛ این قیمت‌ها براساس قیمت حداقل سه بنگاه در تهران و میان‌گیری بین آنها بدست آمده، بنابراین می‌تواند دارای 2 الی 5درصد تغییر در بنگاه‌های مختلف پایتخت باشد.



ربع سکه رکورد دار افت هفتگی قیمت

ارز و سکه در بازار تحت تاثیر افت شدید تقاضا و در عین حال افزایش عرضه، مرتبا ارزان می‌شود و چشم‌انداز قیمتی خود را به کانال‌های پایین‌تر تنزل می‌دهد.



مقایسه قیمت‌ها در 5 روز کاری این هفته در بازار ارز و سکه نشان می‌دهد که قیمت‌ها  همچنان  رو به کاهش دارند  و انتظار  عمومی بر این است که  افول قیمت‌ها  در این بازار ادامه یابد.

در این مدت قیمت دلار 2.5 درصد افت کرده و تقریبا 80 تومان ارزان شده است. این ارقام، قیمت‌های رسمی تابلوهای صرافان و سکه فروشان است و البته در کف بازار،  قیمت‌ها  به‌طور متوسط 10 تا 20 تومان پایین‌تر از این برای فروش  دلار تعیین می‌شود.
در این مدت همچنین قیمت سکه طرح جدید با 4.6 درصد کاهش تا 1 میلیون و 30 هزار تومان بر تابلوها  افت کرد. در این راستا از آغاز این هفته تا دیروز تقریبا 50 هزار تومان افت قیمت برای آن ثبت شده است. قیمت‌های پایین‌تری نیز برای آن در بازار  در روز گذشته اعلام شده بود.

 

ادامه مطلب ...

کاهش شاخص سهام در بازار جهانی

در حالی که سرمایه گذاران بین المللی نگران متوقف شدن برنامه محرک پولی ۸۵ میلیارد دلاری آمریکا از ماه آینده هستند شاخص سهام در بازارهای مالی بین المللی با کاهش روبرو شده است.


به گزارش رویترز؛ نشست فدرال رزرو آمریکا در حالی قرار است ماه آینده برگزار شود که اکثر کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا از ماه آینده اجرای بخشی از برنامه محرک پولی را متوقف خواهد کرد.

بر اساس این گزارش هشدار دولت ژاپن در خصوص وضعیت نشت آب های آلوده به رادیو اکتیو به آب های منطقه نیز تاثیر منفی شدیدی بر شاخص سهام بورس این کشور داشته است.
 

ادامه مطلب ...

چه کسی رئیس بانک مرکزی خواهد شد؟

در حالی که گزارش‌ها حاکی از انتخاب نهایی ولی الله سیف برای تصدی ریاست بانک مرکزی بود شنیده‌ حاکی از این است که اکنون برای انتخاب میان ولی الله سیف و مسعود نیلی در دولت اختلاف نظر وجود دارد.

ولی الله سیف که تا سه شنبه شب انتخاب خود را برای ریاست بانک مرکزی قطعی می‌دید با مخالفت وزیر اقتصاد روبرو شد و این مخالفت باعث شد تا در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت اصلاً درباره گزینه بانک مرکزی صحبت نشود و طیب نیا هم در پاسخ به سوال خبرنگاران در این باره تنها به ذکر این نکته که رییس بانک مرکزی در آینده نزدیک معرفی می‌شود بسنده کند.
 
ادامه مطلب ...

برنامه صد روزه دولت یازدهم برای بهبود اقتصاد


وزیر اقتصاد پیش از این خبر داده بود که برنامه 100 روزه اکثر دستگاه‌های دولت در حال تهیه است. وزیر صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و دارایی،  کار و رفاه اجتماعی و معاونت نظارت و برنامه‌ریزی ریاست جمهوری در حاشیه نشست هیات دولت از برنامه‌های 100 روزه همه دستگاه‌های اقتصادی سخن گفتند و اعلام کردند تا پایان هفته آینده، برنامه 100 روزه همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها منتشر خواهد شد.


دومین جلسه هیات دولت، دیروز صبح در ساختمان سفید رنگ پاستور، برگزار شد. وزرای اقتصاد و دارایی، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، کشور، اطلاعات، نیرو، جهاد کشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفاع و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری پس از جلسه، به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند. برخی از اعضای کابینه تایید کردند که برنامه 100 روزه دستگاه متبوع خود را تا پایان هفته، نهایی خواهند کرد. وزیر اقتصاد پیش از این خبر داده بود که برنامه 100 روزه اکثر دستگاه‌های دولت در حال تهیه است. وزیر صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و دارایی،  کار و رفاه اجتماعی و معاونت نظارت و برنامه‌ریزی ریاست جمهوری در حاشیه نشست هیات دولت از برنامه‌های 100 روزه همه دستگاه‌های اقتصادی سخن گفتند و اعلام کردند تا پایان هفته آینده، برنامه 100 روزه همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها منتشر خواهد شد.  ادامه مطلب ...

قیمت نفت کاهش یافت

ناآرامی ها در مصر,افزایش تولید نفت در لیبی و افزایش واردات چین از جمله عوامل نوسانات امروز بازار نفت بودند.

به گزارش  رویترز: در حالی که احتمال افزایش تولید و صادرات نفت لیبی تاثیر زیادی بر کاهش قیمت نفت در روز پنج شنبه داشته ولی از سوی دیگر امیدواری نسبت به افزایش تقاضای انرژی چین مانع از کاهش شدید قیمت نفت شده است.
 

ادامه مطلب ...

فدرال رزررو به خرید اوراق قرضه ادامه خواهد داد

به عقیده بسیاری از سرمایه گذاران سپتامبر زمان مناسبی برای شروع کاهش خرید 85 میلیارد دلاری اوراق قرضه از سوی فدرال رزرو است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز:نشست چهارشنبه فدرال رزرو در حالی به پایان رسید که تمام 12 عضو کمیته سیاست گذاری فدرال رزرو به این نتیجه رسیدند که با توجه به شرایط پیش رو هرگونه تغییر در برنامه محرک پولی مناسب نخواهد بود.

  ادامه مطلب ...

تحلیل تکنیکال بهای طلا در آینده نزدیک

در حالی که روند صعودی قیمت جهانی طلا امروز متوقف شده است بهای این فلز روزگذشته پس از عبور از سطح 1354دلار به 1371 دلار افزایش یافت.

به گزارش سکه نیوز به نقل از دیلی فارکس، انتشار بیانیه نشست پیشین بانک مرکزی آمریکا امروز مهمترین تیتر خبرگزاری ها و روزنامه های این کشور خواهد بود. انتشار این بیانیه در ساعت 22:30امشب به وقت تهران، زمان کاهش محرک پولی را مشخص خواهد نمود.
بر اساس این گزارش، گمانه زنی ها به کاهش زودهنگام میزان خرید اوراق قرضه ماهانه بانک مرکزی آمریکا موجب شد تا قیمت جهانی طلا در 28ماه ژوئن تا 1180 دلار سقوط کند.

  ادامه مطلب ...

دلایل سه گانه نوسان محدود قیمت طلا

قیمت طلا که هفته پیش رشدی قابل‌ملاحظه داشت، حول رقم‌های اخیر نوسان کرده و به نظر می‌رسد در این محدوده تثبیت شده است.

روز گذشته قیمت فلز زرد برای چهارمین روز معاملاتی از پنج روز رشد کرد و به مرز ۱۳۷۰ دلار رسید. کاهش ارزش دلار در اثر انتشار دو خبر منفی از اقتصاد آمریکا یکی از عوامل رشد قیمت‌ها بوده اما به باور تحلیلگران، بازار هنوز تحت تاثیر گزارش اخیر شورای جهانی طلا قرار دارد. در این گزارش آمده بود، در سه ماهه دوم امسال نسبت به سه ماهه دوم سال ۲۰۱۲ تقاضای فیزیکی برای طلا رشدی ۵۳ درصدی داشته است و عامل اصلی این افزایش خریدهای فرصت طلبانه از سوی مصرف‌کنندگان در اقتصادهای نوظهور بوده است. در سه ماهه دوم میزان خرید طلای همراه جواهرآلات، سکه و شمش به 1083.2 تن رسیده است. هند با 310 تن و چین با 275.7 تن در مقام‌های اول و دوم قرار گرفتند. رشد خرید طلا در این دو کشور نسبت به سه ماهه دوم سال 2012 به ترتیب 71 و 87 درصد افزایش یافته است.

  ادامه مطلب ...

کاهش ارزش بورس تهران درآخرین روز هفته

ارزش بازار بورس اوراق بهادار که با درج همراه اول ۸۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته بود، امروز به ۲۹۲ هزار میلیارد تومان رسید و شاخص با کاهش ۲۸۶ واحدی به مرز ۵۹ هزار واحد نزدیک شد.

در جریان معاملات آخرین روز کاری هفته بورس تهران شاخص برای سومین روز پیاپی با کاهش روبرو شد.

شاخص کل بازار سرمایه با کاهش 286 واحدی ، 59281 واحدی شد و همچنین ارزش بازار که با حضور نماد همراه اول 8400 میلیارد تومان افزایش یافته بود به مرز 292 هزار میلیارد تومان رسید.
بنابراین گزارش، امروز بیش از 511 میلیون برگه سهم به ارزش نزدیک به 165 میلیارد تومان داد و ستد شد و بیشتر شاخص‌های منتخب بازار با کاهش روبرو شدند؛ بیشترین کاهش را شاخض آزاد شناور تجربه کرد.
بانک ملت با  62 واحد کاهش، ملی صنایع مس ایران با 49 واحد افزایش به ترتیب تأثیر منفی و مثبت بر شاخص داشتند.

  ادامه مطلب ...

ساز ناهماهنگ سکه و دلار در بازار

کاهش قیمت طلا در حالی اتفاق افتاده است که روز گذشته اونس جهانی و دلار قیمت بیشتری داشتند. در حال حاضر طلا نسبت به روز گذشته با قیمت کمتری معامله می‌شود و روند صعودی به خود گرفته است. افزایش نرخ ارز نیز دلیل چندان منطقی نداشته و بنابر عملکرد دلالان و سفته‌بازان دچار این وضعیت شده است.



افزایش نرخ ارزهای عمده در بانک مرکزی

بانک مرکزی امروز چهارشنبه نرخ رسمی انواع ارز در مرکز مبادلات ارزی را اعلام کرد که بر اساس آن قیمت 3 ارز عمده دلار، یورو و پوند نسبت به دیروز افزایش داشته است.

بانک مرکزی امروز چهارشنبه قیمت دولتی انواع ارز را در مرکز مبادلات ارزی کشور نسبت به روز قبل تغییر داد که بر اساس آن نرخ دلار 24795 ریال، یورو 33277 ریال و پوند 38837 ریال تعیین شد..
همچنین پوند انگلیس با ارزش 38837 ریال، فرانک سوئیس با ارزش 27045 ریال، کرون سوئد با ارزش 3820 ریال، درهم امارات متحده عربی 6751 ریال، یکصد ین ژاپن 25497 ریال، ریال قطر با ارزش 6811 ریال، یوان چین با ارزش 4050 ریال و یک هزار وون کره جنوبی با ارزش 22144 ریال در مرکز مبادلات عرضه می‌شود.


افت 90 تومانی قیمت دلار در 6 روز

قیمت دلار در بازار آزاد طی یک هفته گذشته 90 تومان کاهش یافت.

نوسان بازار ارز طی یک سال گذشته به یکی از مشکلات اساسی اقتصاد کشور تبدیل شده به طوری که در همین راستا ارزش پول ملی کشور بیش از 50 درصد افت داشته است و قیمت ارز مرجع نیز 100 درصد افزایش یافته است.
بر همین اساس یکی از مطالبه های اقتصادی مردم از تیم اقتصادی دولت یازدهم تثبیت وضعیت بازار و کاهش قیمت ارز است که البته چهره های اقتصادی دولت یازدهم و همچنین حجت الاسلام حسن روحانی در سخنان خود به این موضوع به عنوان یک اولویت اساسی تاکید کرده اند.

  ادامه مطلب ...

سکه و دلار در بحران تقاضا

ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه همچنان ادامه دارد و تعداد کسانی که این روزها برای خرید به این بازار می‌روند به مرور کاهش می‌یابد.

دیروز نرخ دلار تا 3115 تومان افت کرد و حتی کمتر از این نرخ هم بر تابلوها دیده شد که تقریبا بیش از 30 تومان افت ثبت کرده است. در بازار سکه نیز تداوم روند ریزش قیمت‌ها منجر به افت 25 هزار تومانی نرخ آن شد تا جایی که قیمت سکه طرح جدید تا یک میلیون و 35 هزارتومان هم کاهش یافت. بازار به سیگنال‌ها و وعده‌های دولت جدید اعتماد بیشتری کرده است.

تعداد فروشنده‌ها بیشتر از خریدارها است. تقاضای تجاری به تعداد نهایتا 10 تا 40 هزار دلار محدود شده و تاکید دولت بر تامین کالاهای اساسی با دلار 1226 تومانی به نحوی که مابه التفاوت آن با دلار 2500 تومانی تا پایان سال به وارد‌کننده‌ها پرداخت شود، اطمینان تازه‌ای در بازار ایجاد کرده است. تلاش‌‌های تازه‌ای در جهت افزایش درآمدهای نفتی از طریق بالابردن سطح فروش نفت و پیدا کردن مشتریان جدید در دولت روحانی در حال شکل‌گیری است. این اقدام البته همراستا با برخی تلاش‌های دیپلماتیک برای اصلاح روابط با غرب است تا با رفع برخی نگرانی‌‌های ناخواسته، بخشی از فشارهای اقتصادی برداشته شود.وعده‌هایی که در خصوص لزوم کاهش یافتن نرخ دلار به محدوده 2500 تومان در سال‌ها و ماه‌های قبل نیز داده شده بود، در دولت جدید جدی‌تر شده است. وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم معارفه خود بر رفع مشکلات تولید و تخصیص میزان بیشتری از اعتبارات صندوق توسعه ملی به بخش صنعت و تولید تاکید کرد و برای صنایعی چون خودرو وعده‌هایی داد. او گفت که ارز وارداتی کالاهای اساسی همچنان 1226 تومان است و تفاوت آن با ارز مبادله‌ای در پایان سال به وارد‌کنندگان پرداخت می‌شود.

  ادامه مطلب ...

قیمت خودرو در بازار چهارشنبه 30 مرداد

به گزارش گروه خودرو پایگاه اطلاع رسانی سکه نیوز از بنگاه‌های اتومبیل، قیمت روز انواع سواری در بازار تهران به شرح زیر است. شایان ذکر است؛ این قیمت‌ها براساس قیمت حداقل سه بنگاه در تهران و میان‌گیری بین آنها بدست آمده، بنابراین می‌تواند دارای 2 الی 5درصد تغییر در بنگاه‌های مختلف پایتخت باشد.

سکه نیوز-به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین از بنگاه‌های اتومبیل، قیمت روز انواع سواری در بازار تهران به شرح زیر است. شایان ذکر است ؛ این قیمت‌ها براساس قیمت حداقل سه بنگاه در تهران و میان‌گیری بین آنها بدست آمده، بنابراین می‌تواند دارای 2 الی 5درصد تغییر در بنگاه‌های مختلف پایتخت باشد.

قیمت انواع خودرو داخلی در بازار-سکه نیوز

خودرو

مدل

قیمت (تومان)

شرکت سایپا

پراید 132

SX

16.100.000

پراید 111

SX

16.500.000

تیبا

SX

19.700.000

شرکت ایران خودرو

سمند

LX

26.900.000

پژو 405

 یورو 4 - GLX

27.200.000

تندر L90

E2

35.000.000

پژو 206

تیپ 2

34.800.000

پژو 206

تیپ 6

52.000.000

پژو 206 SD

V9  اتوماتیک

53.000.000

پژو پارس

سال

33.800.000

پژو 207i

دنده دستی

46.000.000

پژو 206 SD

V8

36.800.000

پژو 207i

اتوماتیک

56.500.000

شرکت پارس خودرو

رنو مگان

1600 تیپ 2

72.000.000

رنو مگان

اتومات-۲۰۰۰

83.500.000

نیسان ماکسیما

اتوماتیک

119.000.000

نیسان تینا

High

147.000.000

نیسان مورانو

مدل 2012

250.000.000

گروه بهمن

مزدا 2

فول

75.000.000

مزدا 3

تیپ 3 صندوقدار

114.000.000

 
ادامه مطلب ...

مدیر عامل فرابورس : راه برای سرمایه گذاری عموم مردم فراهم شد

مدیر عامل فرابورس ایران اعلام کرد: در نخستین روز پذیره نویسی واحد های صندوق سرمایه گذاری قابل معامله آرمان سپهر آیندگان به مبلغ 500میلیارد ریال حدود171.2میلیارد ریال در بازار سوم پذیره نویسی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) ، امیر هامونی 
گفت : با ورود این ابزار جدید سهم بورس در اقتصاد ملی به حداکثر افزایش می یابد و بازار سرمایه به بازاری برای همه مردم تبدیل شود.
هامونی ادامه داد: خرید واحد های صندوق های قابل معامله ETF مستلزم داشتن کد معاملاتی فعال در سیستم شرکت سپرده گذاری مرکزی است و خریداران می توانند حداقل 100واحد و حداکثر 2میلیون و 500 واحد را پذیره نویسی کنند. 

 

ادامه مطلب ...

هشدار یک اقتصاددان در اجرای اصل ۴۴

یک کارشناس اقتصاد با اعتقاد به اینکه خصوصی‌سازی بنگاه‌های بزرگ ملی برای وضعیت موجود اقتصاد ایران اثربخش نیست گفت: این در حالی است که توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط در قالب سیاستهای کلی اصل ۴۴ راهبرد مناسب تری در این رابطه خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سکه نیوز، وحید شقاقی شهری در مورد چگونگی عملکرد دولت یازدهم در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی با بیان اینکه با ابلاغ سیاست‌های کلی این اصل در سال ۸۸، همگان در انتظار تحول و انقلاب اقتصادی در کشور بودند اظهار کرد: این درحالی است که در واقعیت نیز این ابلاغیه مسیر قانونی را برای آزادسازی و توسعه بخش خصوصی و تعاونی گشود و برای ورود جدی به این مقوله، در مجلس شورای اسلامی تصویب و برای اجرا به دولت ابلاغ شد.
 

ادامه مطلب ...

افزایش نرخ بیکاری در آمریکا

به گزارش رویترز، وزارت کار آمریکا اعلام کرد، نرخ بیکاری در 28 ایالت این کشور طی ماه جولای با افزایش روبرو شده و در 14 ایالت نیز نرخ بیکاری تغییر چندانی نداشته است.
بر اساس این گزارش نرخ بیکاری در 8 ایالت آمریکا نیز در این مدت با کاهش مواجه شده است. افزایش بیکاری در اکثر ایالت های آمریکا می تواند موجب ادامه اجرای برنامه محرک پولی 85 میلیارد دلاری از سوی فدرال رزرو شود.
 

ادامه مطلب ...

هشدار بانک مرکزی آلمان در مورد آینده اقتصاد ژاپن

بانک مرکزی آلمان درباره آینده اقتصادی ژاپن هشدار داد و بر لزوم آینده نگری کلان اقتصادی در این کشور تاکید کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی ان اچ کی، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن از زمان در دست گرفتن قدرت در کشور در ماه دسامبر سال دو هزار و دوازده(نه ماه پیش) سیاستهای مختلفی در عرصه اقتصادی اتخاذ کرده است. هدف از این سیاستها، ایجاد پویایی اقتصادی در کشور است.  ادامه مطلب ...

حذف 5 شرکت از بورس

بر اساس مصوبه هیئت پذیرش اوراق بهادار، پنج شرکت از فهرست شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از تاریخ 03/06/1392حذف و به بازار پایه فرابورس ایران منتقل خواهند شد.

بر اساس این مصوبه شرکت‌های جوش و اکسیژن ایران، ماشین آلات تراکتور سازی ایران، داروسازی تهران دارو، ورزیران و تولید تجهیزات سنگین هپکو از بورس تهران حذف و به بازار پایه فرابورس منتقل شدند.

منبع:فارس

قیمت نفت به 110 دلار در هر بشکه رسید

رویترز: متوقف شدن بخشی از برنامه محرک پولی فدرال رزرو می تواند بر تقاضای نفت آمریکا بزرگترین مصرف کننده انرژی جهان تاثیر منفی داشته باشد.
بر اساس این گزارش ادامه تنش های داخلی در مصر و نگرانی از کاهش تولید و صادرات لیبی نیز مانع از کاهش بیشتر قیمت نفت شده است. 

ادامه مطلب ...

کاهش نرخ ارز و افزایش عرضه سکه از خانه به بازار

رئیس اتحادیه کشوری فروشندگان طلا و جواهر اعلام کرد: کاهش نرخ ارز و افزایش عرضه سکه های بهار آزادی از خانه ها به بازار سبب شده است ، برغم افزایش جهانی قیمت طلا شاهد کاهش نرخ ها در بازار داخلی باشیم.
محمد کشتی آرای در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار داشت : 

در حالی که قیمت جهانی طلا از دیروز 7 دلار بیشتر شده و به 1372 دلار رسیده است ، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با کاهش 20 هزار تومانی امروز به یک میلیون و 15 هزار تومان رسیده است. 
ادامه مطلب ...