سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف
سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران: از خرید و فروش مسکن نترسید!

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه قیمت مسکن در تهران تا پایان امسال از ثبات نسبی برخوردار خواهد بود، گفت: خرید و فروش مسکن در تهران از مهر‌ماه رونق گرفته که البته این رونق توأم با افزایش قیمت نیست.



حسام عقبایی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود خرید و فروش مسکن در تهران تا حدودی  رونق گرفته است، افزود: با توجه به تغییر و تحولات بین‌المللی و طولانی شدن رکود خرید و فروش مسکن، از ابتدای مهر ‌ماه در تهران شاهد رونق خرید و فروش هستیم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم با واقعیت مواجه شویم باید بگوئیم در حال رفتن به سمت رونق خرید و فروش هستیم و البته به سمت رونق رفتن به معنای افزایش قیمت مسکن نیست، چرا که همواره این موضوع به اشتباه برداشت می‌شد که رونق توأم با گرانی مسکن است.
 
ادامه مطلب ...

مروری بر نیم‌صفحه اول روزنامه‌های اقتصادی امروز

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سکه نیوز ، روزنامه های اقتصادی امروز به موضوعات انتقاد دولتی ها در روز ملی صادرات، بازنگری ممنوع الخروجی بدهکاران، شکسته شدن مرز روانی دلار، لحظه شماری بازرگانان نفتی جهان برای ورود به ایران، بررسی اصلاحیه بودجه 92 در صحن مجلس، لغو مالیات صادرات، تعیین نرخ سود بانکی در دستور شورای پول و اعتبار، لغو پیمان سپاری ارزی تا پایان هفته، بانک مرکزی موظف به پیگیری ال سی 30 درصدی، ایجاد خط اعتباری جدید برای صادرکنندگان و روان شدن ترخیص کالا بیش از دیگر سوژه ها پرداختند.

 

 

ادامه مطلب ...

آرامش نسبی در بازارهای جهانی طلا

در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر اعلام گزارش جدید وزارت کار آمریکا در خصوص وضعیت بازار اشتغال این کشور هستند قیمت طلا با اندکی کاهش روبرو شده است.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سکه نیوز، آمارهای اقتصادی آمریکا که به علت تعطیلی دولت این کشور در روزهای گذشته با تاخیر اعلام خواهد شد می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا در روزهای آینده داشته باشد.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه با ۰.۰۷ درصد کاهش به کمتر از ۱۳۱۴ دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته نیز تقریبا ثابت و بدون تغییر بوده است. قیمت طلا طی هفته گذشته با رشد ۴ درصدی روبرو شد که بهترین عملکرد قیمت این فلز گرانبها در دو ماه اخیر بوده است.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که توافق اخیر کنگره و دولت آمریکا برای افزایش سقف بدهی ها موقتی است و این کشور اوایل سال آینده بار دیگر با بحران روبرو خواهد شد. این مساله مانع از متوقف شدن محرک پولی فدرال رزرو می شود.
  ادامه مطلب ...

مرز روانی دلار دوباره شکست

روز گذشته پس از چندین هفته کاهش تدریجی، قیمت دلار به زیر ۳۰۰۰ تومان آمد و به گفته فعالان بازار، مرز روانی ۳۰۰۰ تومان در قیمت دلار شکسته شد.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سکه نیوز، این در حالی است که چندی پیش با کاهش دلار به زیر۳۰۰۰تومان تقاضا برای آن افزایش یافت و نرخ دلار وارد کانال سه تا سه‌هزار‌وصد تومان شده بود و در این سطوح نوسان داشت. درحال حاضر، دو دیدگاه درخصوص نرخ تعادلی در بازار هست که یک دیدگاه معتقد به تعادل بازار حول ۳۰۰۰تومان است ولی دیدگاه دیگر معتقد به نرخی مابین ۲۵۰۰تومان و ۳۰۰۰تومان برای ایجاد تعادل در بازار است.
 
ادامه مطلب ...

طلا سال آینده نیز کاهشی خواهد بود

به نظر می رسد طلا درخشش و جذابیت خود را از دست داده است و سرمایه گذاران بین المللی در شرایط کنونی تمایلی برای خرید و سرمایه گذاری در بازار طلا ندارند.

به گزارش بیزینس لاین؛ تحلیلگران اقتصادی و مالی اعلام کردند که قیمت طلا با توجه به تحولات اقتصادی، سیاست های پولی بانک های مرکزی جهان و بی ثباتی های سیاسی طی سال آینده نیز با کاهش روبرو خواهد شد. 
 

ادامه مطلب ...

خزانه داری آمریکا:حرف زدن درباره رفع تحریم‌ها کمی زود است

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که هنوز برای گفت‌وگو درباره کاهش تحریم‌های اقتصادی علیه ایران زود است. 
 
به گزارش ایسنا، به دنبال مذاکرات دو روزه ایران و گروه 1+5 در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته در ژنو، کاخ سفید اعلام کرد که این مذاکرات از سطح جدیدی از "جدیت و استحکام" برخوردار بود، ولی جاکوب لیو، وزیر خزانه‌داری آمریکا که در برنامه‌ "ملاقات با رسانه‌ها" شبکه خبری ان.بی.سی حضور پیدا کرده اشاره‌ای به اینکه دولت باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا در حال حاضر مشغول بررسی لغو تحریم‌ها است، نکرد. 
   ادامه مطلب ...

عزل و نسب در پارس جنوبی/مسئول توسعه پارس جنوبی برکنار شد

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با صدور حکمی، علی اکبر شعبان پور را به عنوان مدیرعامل جدید شرکت نفت و گاز پارس که مسئولیت اصلی توسعه فازهای پارس جنوبی را برعهده دارد، منصوب کرد.

به گزارش سکه نیوز رکن الدین جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران امروز با صدور حکمی علی اکبر شعبان پور را به عنوان مدیرعامل جدید شرکت نفت و گاز پارس منصوب کرد.


علی اکبر شعبان پور پیش از این مدیرعامل مجتمع گازی پارس جنوبی وابسته به شرکت ملی گاز ایران بوده است.
 
ادامه مطلب ...

برگزاری همایش بهبود فضای کسب و کار در ایران

آسیب‌شناسی شاخص‌های فضای کسب و کار، نقش نظام‌های بانکی، مالیاتی، تجارت خارجی، بازار‌سرمایه و سیاستهای کلی اصل (44) قانون اساسی و مقررات‌زدایی، از مباحث مهم بهبود فضای کسب و کار در این همایش می باشند.


آسیب‌شناسی شاخص‌های فضای کسب و کار، نقش نظام‌های بانکی، مالیاتی، تجارت خارجی، بازار‌سرمایه و سیاستهای کلی اصل (44) قانون اساسی و مقررات‌زدایی، از مباحث مهم بهبود فضای کسب و کار در این همایش می باشند.

  ادامه مطلب ...

جزئیات تازه از مذاکرات سیف و طیب‌نیا در آمریکا برای لغو تحریم‌

نمایندگان بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در راه ایران

عبدالکریم رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی تسنیم با تشریح جزئیات سفر اخیر هیئت ایرانی از بانک مرکزی و وزارت اقتصاد به واشنگتن برای شرکت در اجلاس پاییزه بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول، اظهار داشت: در آمریکا با مسئولان بانک جهانی، صندوق بین المللی پول و همچنین اقتصاددانان ایرانی شاغل در این نهادها دیدار و گفت‌وگوهایی جداگانه داشتیم.

  ادامه مطلب ...

ورلد نیوز:آیل آمریکا به دوران اوپک پایان خواهد داد

پایگاه اینترنتی ورلد نیوز دیلی طی گزارشی نوشت: آمریکا قصد دارد به دهه ها وابستگی خود به نفت وارداتی خاتمه دهد و این می تواند به معنای پایان یافتن دوران اوپک باشد.


به گزارش پایگاه اینترنتی ورلد نیوز دیلی طی گزارشی نوشت: چهل سال از زمان تحریم نفتی اعراب در 16 اکتبر 1973 که منجر به ایجاد آشفتگی در بازار نفت شد می گذرد. پس از اینکه آمریکا در جریان جنگ یوم کیپور از رژیم صهیونیستی حمایت کرد، گروهی از کشورهای در حال توسعه (از طریق اوپک) فروش نفت به متحدان اسرائیل را متوقف کردند و وضعیت ژئوپلتیکی را به وجود آوردند که در نهایت به آنها اجازه داد کنترل تولید جهانی نفت و قیمت گذاری آن را از دست شرکت های بزرگ نفتی خارج کنند و دوره افزایش قابل توجه قیمت نفت آغاز شود.

  ادامه مطلب ...

بورس به سراشیبی افتاد

شاخص بورس تهران بعد از پشت سر گذاشتن یک روز رویایی و ثبت رکوردهای جدید، به سراشیبی افتاد و با افت بیش از هزار واحدی مواجه شد.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، همانطور که پیش‌بینی می‌شد در ابتدای معاملات امروز ترمز بورس کشیده شد و دماسنج بازار سرمایه که در چند روز اخیر رکوردهای رویایی ثبت کرده بود، به مدار نزولی افتاد.

  ادامه مطلب ...

پیشبینی بازار طلا از نگاه بانک اچ اس بی سی

در حالی که طلا در حال ثبت اولین سال کاهش قیمت از سال 2000 تاکنون است و فدرال رزرو آمریکا در حال بررسی زمان تعدیل سیاست محرک اقتصادی خویش است، کاهش قیمت طلا موجب افزایش تقاضا در میان خریداران سکه و جواهرات در آسیا شده است.

در حالی که بانک انگلیسی اچ اس بی سی انتظار دارد به دلیل رشد نرخ تورم،‌ تقاضا برای طلا در آسیا افزایش یابد ۱۰ کارشناس بازار طلا پیش بینی کردند قیمت این فلز در سه ماهه چهارم ۲۰۱۳ با طی روندی نزولی به کمترین رقم در ۴ سال اخیر برسد.

   ادامه مطلب ...

احتمال توقف تولید برخی خودروهای داخلی

دبیر انجمن خودروسازان ایران اظهار کرد: اصرار سازمان ملی استاندارد بر تجهیز خودروهای داخلی به دو کیسه هوا موجب توقف تولید برخی از این خودروها خواهد شد.
 
به گزارش ایسنا، احمد نعمت‌بخش‌ اظهار کرد: چند ماه پیش ستاد تدابیر ویژه اقتصادی با توجه به وضعیت تحریم و مشکل تامین کیسه هوا، اجرای استاندارد تجهیز خودروها به دو کیسه هوا را به ابتدای سال آینده موکول کرد.
   ادامه مطلب ...

رای کمیته اقتصادی مجلس به حذف یارانه سه دهک

جعفر قادری در خصوص جلسه صبح امروز یکشنبه کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه برای بررسی لایحه اصلاحیه قانون بودجه 92 گفت: در این جلسه در خصوص ادامه پرداخت یارانه به مردم بحث و گفتگو شد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بخش هدفمند کردن یارانه ها اعضای کمیته با حذف 30 درصد افرادی که در جامعه دارای درآمد بالایی هستند از دریافت یارانه موافقت کردند و مقرر شد این مصوبه کمیسیون حداکثر 3 ماه پس از تصویب لایحه اصلاحیه بودجه در مجلس شورای اسلامی اجرا شود.
 

ادامه مطلب ...

بی اعتمادی هر چه بیشتر سرمایه گذاران به طلا

به گزارش  پایگاه اینترنتی ماینینگ، صندوق های سرمایه گذاری جهان از ابتدای امسال تاکنون 63 میلیارد دلار از کاهش قیمت جهانی طلا ضرر دیده اند.

بر اساس این گزارش موسسه مالی کردیت سوییس در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد، تمایل سرمایه گذاران برای خرید طلا با هدف حفظ ارزش دارایی و سرمایه در مقابل فشارهای تورمی کاهش یافته و این مساله تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته است.
 

ادامه مطلب ...

اوباما احتمالا دارایی مسدود شده ایران را آزاد خواهد کرد

رسانه‌های آمریکایی روز جمعه گزارش دادند که کاخ سفید در حال سبک و سنگین کردن پیشنهادی برای ارائه دسترسی ایران به دارایی‌هایش در خارج از کشور در ازای «گام‌هایی برای کاهش برنامه هسته‌یی‌اش» است.

پایگاه خبری دبکا به نقل از منابع اطلاعاتی‌اش گزارش داد: این طرح راهی را پیش پای باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا قرار می‌دهد تا تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند و در عین حال از دشواری‌های سیاسی و دیپلماتیک در کنگره و از جانب تل‌آویو که حاصل تلاش برای لغو یا اصلاح قانون تحریم‌ها خواهد بود اجتناب کند.

 

ادامه مطلب ...

نوسان بیش از 70 دلاری اونس طلا در هفته گذشته

بازار طلا در هفت روز گذشته با نوسانات شدیدی همراه شد، بطوریکه هر اونس طلا در این مدت پس از سقوط شدید و کسب رقم 1254 دلار طی 48 ساعت دوباره صعودی شد و به قله 1327 دلار هم رسید.
http://s1.picofile.com/file/7940675478/49862411_01.jpg
براساس این گزارش، در این مدت بازار طلا متأثر از متغییرهایی همچون اختلاف نمایندگان جمهوری خواه و دموکرات آمریکا بر سر بحران بدهی و بودجه، گمانه زنی ها به کاهش محرک پولی و افزایش ارزش دلار با کاهش همراه شد تا جائیکه اونس به پایین ترین میزان طی سه ماه گذشته دست یافت.

 

ادامه مطلب ...

قیمت جهانی طلا برای مدت زمان مشخصی افزایش نخواهد یافت

تام کندال تصریح کرد، مشکل کنونی طلا این است که سرمایه گذارانی که برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه خود اقدام به خرید طلا کرده اند بخش زیادی از این خرید را در سال های 2009 و 2010 و 2011 انجام داده اند و در شرایط کنونی نیازی به افزایش ذخایر طلای خود ندارند.
http://s3.picofile.com/file/7940569886/246025644514gold_bars.jpg
وی افزود: تا زمانی که سرمایه گذاران بین المللی خطری را در خصوص افزایش نرخ تورم احساس نکنند قیمت طلا در وضعیت کنونی باقی خواهد ماند و افزایش چشمگیری نخواهد داشت.

 

ادامه مطلب ...

اوباما باید‌کنگره را برای تعدیل تحریم‌ها علیه ایران متقاعد کند

نشریه انگلیسی اکونومیست در یادداشتی آخرین دور مذاکرات هسته‌ای کشورمان با گروه 5+1 را امیدوار کننده خواند. این نشریه نوشت:بالاخره ارائه یک پاورپوینت، توجه مخاطبان را به خود جلب کرد. روز 15 اکتبر، دکتر ظریف، وزیر امور خارجه و مسئول اصلی مذاکرات هسته‌ای، علیرغم کمردرد، یک ساعت را صرف توضیح و معرفی طرح جدید اعتماد سازی تا توافق نهایی هسته‌ای کرد.

 

ادامه مطلب ...

بانک مرکزی دلار را ۹۸ ریال کاهش داد

بانک مرکزی امروز در حالی که نرخ سایر ارزهای عمده را افزایش داد،نرخ دلار آمریکا را با 98 ریال کاهش نسبت به روز پنج شنبه 24841 ریال تعیین کرد.
http://s4.picofile.com/file/7850739351/10312_635095844144506120_l.jpg
بانک مرکزی نرخ یورو و پوندانگلیس را امروز افزایش داد.یورو با 223 ریال افزایش 33999 ریال و پوند انگلیس با 316 ریال افزایش 40157 ریال تعیین شد.
 

ادامه مطلب ...

رشد تورم موجب افزایش چشمگیر تقاضای طلا در آسیا خواهد شد

موسسه اچ اس بی سی اعلام کرد، سهم آسیا در مصرف طلای جهان طی ده سال گذشته رشد چشمگیری داشته و این روند طی سال های آینده نیز همچنان ادامه خواهد یافت.
http://s3.picofile.com/file/7847575806/10295_635104759648310502_l.jpg
بر اساس این گزارش تقاضای طلا و جواهرات در هند، چین، اندونزی و ویتنام به بیش از 60 درصد تقاضای جهانی رسیده است در حالی که این رقم در سال 2004 میلادی کمتر از 35 درصد کل تقاضای جهانی بوده است.

 

ادامه مطلب ...

تاثیر افزایشی بهای جهانی طلا بر قیمت‌های داخلی

افزایش بهای جهانی طلا موجب شد تا قیمت انواع سکه و طلا در بازار داخلی نیز با افزایش قیمت مواجه شود. روز پنجشنبه در بازار داخلی تا غروب بهای سکه تا 960 هزار تومان بر برخی تابلوها افزایش یافت که نسبت به نرخ روز دوشنبه 25 هزار تومان افزایش ثبت کرده بود.

http://s4.picofile.com/file/7846609886/10283_635103899080754995_l.jpg


نرخ دلار در این راستا البته افزایش 5 تومانی را به خود دید. روز پنجشنبه در بازارهای جهانی بهای طلا از محدوده 1280 دلار تا 1320 دلار هم افزایش یافت و البته در ادامه 10 دلار تعدیل شد. بااین حال بازار داخلی به شدت از این افزایش تاثیر گرفت و بررسی شرایط اقتصاد آمریکا نیز همچنان در کانون توجهات فعالان بازار داخلی نیز هست.

 

ادامه مطلب ...

میزان بدهی های آمریکا به بیش از 17 تریلیون دلار رسید

وزارت دارایی آمریکا افزود؛ میزان بدهی های آمریکا پس از افزایش سقف بدهی ها توسط کنگره با 329 میلیارد دلار افزایش به بیش از 17 هزار میلیارد دلار رسیده است.

http://s3.picofile.com/file/7846213652/10286_635103901335582955_l.jpg
بر اساس این گزارش کارشناسان اقتصادی بر این باورند که توافق کنگره و دولت آمریکا برای افزایش سقف بدهی ها و بازگشایی مجدد دولت کاملا موقت است و این کشور اوایل سال آینده بار دیگر با بحران روبرو خواهد شد.

 

ادامه مطلب ...

قیمت جهانی طلا با کاهش جزئی همراه شد

کارشناسان اقتصادی معتقدند توافق کنگره و دولت آمریکا برای افزایش سقف بدهی ها و بازگشایی دولت موقتی است و این کشور اوایل سال 2014 میلادی بار دیگر با بحران روبرو خواهد شد.
http://s3.picofile.com/file/7846520428/10271_635103080855573858_l.jpg
بر اساس این گزارش این مساله موجب خواهد شد تا فدرال رزرو آمریکا نیز به اجرای محرک پولی تا اواسط سال 2014 میلادی ادامه دهد.
 

ادامه مطلب ...

در پایان معاملات امروز، رشد ۳.۳ درصدی، شاخص فرابورس را به ۸۴۸ واحد رساند

شاخص فرابورس با رشد ۲۷ واحدی در اولین روزکاری هفته جاری، به عدد ۸۴۸ واحد رسید.



در معاملات امروز فرابورس 64 میلیون ورقه به ارزش 754 میلیارد ریال در 17 هزار و 162 دفعه معامله شد تا شاخص فرابورس(آیفکس) 3.3 درصد رشد کند و با افزایش 27.1 واحدی به رقم 848.2 واحد برسد.


بر اساس این گزارش، در میان شرکت‌های فرابورسی پالایش نفت تهران شاهد معاملات بیش از 76 میلیارد ریالی بود و بیشترین ارزش مبادلات بازار را به خود اختصاص داد. بیشترین حجم معاملات نیز به ترتیب مربوط به داد و ستد حدود 13.4، 9.3 و 2.6 میلیون سهم ذوب آهن اصفهان، بانک دی و پتروشیمی جم بود.


همچنین نمادهای پالایش نفت لاوان، صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود، بانک سرمایه، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، بانک دی و نفت ایرانول بیشترین افزایش قیمت را داشتند و مهندسی ساختمان تاسیسات راه‌آهن، بازرگانی و تولیدی مرجان کار نیز در میان نمادهای معامله شده امروز بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.


از سویی دیگر در جریان مبادلات تسهیلات مسکن در اولین روزکاری هفته جاری، دی 89  با 4.97 درصد رشد 380 هزار و 28 ریال قیمت خورد و اوراق آذر 89 با 4.92 درصد کاهش به قیمت 371 هزار 964 ریال رسید.

 

ادامه مطلب ...