سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف
سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

روسیه شیر گاز را به روی اروپا باز کرد

صادرات گاز روسیه به اروپا افزایش یافت


شرکت گاز پروم روسیه عرضه گاز به اروپا را در 9 ماه اول سال 2013 با 15.5 درصد افزایش به 118 میلیارد و 450 میلیون متر مکعب رساند.

   ادامه مطلب ...

افزایش وام خوداشتغالی در دستورکار قرار گرفت

مدیرعامل صندوق مهر امام رضا(ع) از افزایش مبلغ وام خود اشتغالی به 20 میلیون تومان خبر داد.
 
به گزارش ایسنا، مهدی حسین نژاد اظهار کرد: برنامه‌های گسترده‌ای برای توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی پیش‌بینی کرده‌ایم که به استان‌های کشور ابلاغ شده است.
  
ادامه مطلب ...

مذاکرات سیزدهم و سایه سنگین اختلافات داخلی ۱+۵

دور جدید مذاکرات ژنو بیشتر از همیشه تحت تأثیر اختلافات داخلی و سایه سنگین نفوذ صهیونیست‌ها است تا استقلال کشورهایی که از خود قدرت عمل دارند.

به گزارش تسنیم:تیم مذاکره هسته‌ای کشورمان که شب گذشته وارد ژنو شده بود، صبح امروز ابتدا در هتل اینتر کانتیننتال، محل اقامت وزیر امور خارجه و اعضای تیم، یک جلسه داخلی خواهند داشت. بر اساس برنامه ریزی انجام شده، قرار است که پس از این دیدار، اعضای تیم مذاکره کننده کشورمان با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو داشته باشند.این دیدار در مقر اروپایی سازمان ملل و درواقع به‌میزبانی کاترین اشتون برگزار می‌شود.

 

  ادامه مطلب ...

نگاهی به عملکرد 100 روزه دولت یازدهم

بن‌بست تصمیمات بزرگ صنعتی با سدّ بزرگ‌تر «بانک»/ مشکل خودرو حل نشد/ تثبیت سود بانکی به‌نفع تولید

رکود اقتصادی و کاهش ظرفیت تولید، افزایش تورم، نوسانات ارزی و تحریم‌های اقتصادی طی چند سال اخیر منجر شده تا اقتصاد خانواده‌ها با مشکلات متعددی روبه رو شوند.همین مسائل و معضلات موجود در جامعه باعث گردید تا کابینه دولت یازدهم همت ویژه‌ای را برای بهبود اوضاع اقتصادی به کارگیرد و از همان روزهای نخست فعالیت خود شعار بهبود اوضاع اقتصادی و رونق فضای کسب و کار را به واحدهای تولیدی اعلام کند. البته رئیس جمهور هم در سخنرانی‌ها و برنامه‌های انتخاباتی خود وعده‌های متعددی را برای حل مشکلات اقتصادی و بیکاری در کوتاه مدت بیان داشته است که بر همین اساس و با شروع فعالیت دولت جدید، فضای نشاط و امید نسبت به رفع مشکلات و تحقق مطالبات فعالان بخش صنعت ایجاد شد.

  ادامه مطلب ...

تحلیل تکنیکال/ احتمال کاهش قیمت طلا تا1200دلار

سکه نیوز: طبق تحلیل تکنیکال موسسه لاجیک ادوایزرز احتمالا بهای جهانی طلا به سیر نزولی خود ادامه داده و به 1200دلار در هر اونس خواهد رسید.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سکه نیوز به نقل از بلومبرگ، تحلیلگران اقتصادی موسسه لاجیک ادوایزرز اعلام کردند میانگین حرکت 50 روزه قیمت اونس طلا به کمتر از میانگین 100روزه آن رسیده است که این امر حاکی از احتمال کاهش 5.7 درصدی بهای این فلز زرد تا پایان سال جاری میلادی می باشد.

بازار جهانی طلا برای اولین بار از سال2000میلادی در سال جاری جذابیت خود را از دست داده است. روز گذشته شاخصهای سهام در بازارهای جهانی به بالاترین حد خود در شش ماه اخیر رسید. نرخ تورم آمریکا در حال حاضر 1.2درصد می باشد که نصف میزان تورم در ده سال اخیر به شمار می رود.
 

ادامه مطلب ...

عاقبت یارانه 93؛ نقدی یا بن کالا؟

عاقبت یارانه 93 و مسکن اجتماعی و حمایتی جایگزین مسکن مهر مهمترین موضوعات روزنامه‌های اقتصادی امروز بودند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»، روزنامه های اقتصادی امروز در صفحه نخست خود به موضوعات تاکید مجدد طیب نیا بر وضعیت بحرانی اقتصاد، خروج طرح حذف یارانه ثروتمندان از دستور کار دولت، مسکن اجتماعی و حمایتی جایگزین مسکن مهر، تسهیل بدهی ارزی تولیدکنندگان، نامه سرگشاده صنعتگران و فعالان اقتصادی به روحانی، انتقال 3 وجهی در 29 بانک، واردات آزاد اینترنت، سرمایه 500 هزار میلیارد تومانی مردم، 3 راهکار مقابله حقوقی با تحریم، سهم سه درصدی وام بانکی در هزینه تولید، از پایان تلاطمات ارزی تا نخستین گام برای استقلال و گفت و گوی تلفنی مهم روحانی و پوتین پرداختند.


تصاویر نیم صفحه اول روزنامه های اقتصادی امروز:
  

ادامه مطلب ...

کاهش ارزش دلار با اقدامات فدرال رزرو آمریکا

شاخص دلار آمریکا برای سومین روز متوالی منتهی به امروز چهارشنبه سقوط کرد، این مسئله باعث شده است تا سرمایه‌گذاران موقعیت زمانی برای خرید را مناسب ببینند.



به گزارش رویترز، شاخص دلار آمریکا برای سومین روز متوالی منتهی به امروز چهارشنبه سقوط کرد، این مسئله باعث شده است، تا سرمایه‌گذاران موقیت زمانی برای خرید را مناسب ببینند.

قیمت دلار پس از آن سقوط کرد که مقامات بانک فدرال رزرو اعلام کردند که آسان سازی سیاست‌های پولی را پیشتر اجرایی شده بود، به احتمال زیاد در آینده ادامه خواهند داد.

تضعیف ارزش دلار باعث شد، ارزش یورو تقویت شود، پیشتر روند تقویت ارزش یورو قبل از اعلام مرکز تحقیقات اقتصادی اروپا درباره ضریب اطمینان اقتصادی آلمان محدود شده بود.
 

ادامه مطلب ...

حذف کامل دلار از مرکز مبادلات ارزی/ تاخیر 3 ماهه در تخصیص ارز

گزارش میدانی امروز از مرکز مبادلات ارزی از حذف کامل دلار، بخشنامه توقف پرداخت روبل، ابطال پرداخت معوقات، تاخیرات 3 ماهه در تخصیص ارزها، پرداخت روپیه هند، وون کره جنوبی و ین ژاپن، انتقاد از پرداخت ارز به واردات خودرو و مشکل تامین وثیقه 35 درصدی در این مرکز در حال حاضر حکایت دارد.


مرکز مبادلات ارزی در مهرماه سال گذشته در راستای اجرای سیاست‌های تجاری در قالب اولویت‌بندی کالاهای وارداتی و به منظور تامین نیاز ارزی واردکنندگان کالا و خدمات، ایجاد و امکان ثبت دقیق و کنترل مصارف ارزی راه اندازی شد.

این مرکز در حالی بیش از یک سال فعالیت خود را پشت سر می گذارد که با وجود اینکه ایردات اولیه فعالیت این مرکز تا حدود زیادی برطرف شده، اما هنوز هم با کاستی هایی همراه است و واردکنندگان و تولیدکنندگان هنوز هم با مشکلات عدیده ای در این مرکز دست و پنجه نرم می کنند؛ به طوریکه بخشنامه ها و تصمیمات جدید هر روز به نحوی گریبانگیر آنها است.
 

ادامه مطلب ...

رئیس کل بانک مرکزی: نقدینگی کشور 500 هزار میلیارد تومان است

عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور رئیس کل بانک مرکزی در جلسه امروز کمیسیون گفت: آقای سیف اعلام کرد نقدینگی کشور حدود 500 هزار میلیارد تومان است که 43 درصد این نقدینگی در مسکن مهر قرار دارد و تورم را افزایش داده است.

غلامرضا اسداللهی در خصوص جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با رئیس کل بانک مرکزی گفت: در این جلسه سیف کلیاتی در خصوص مباحث اقتصادی کشور بیان کرد.

نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس کل بانک مرکزی در خصوص اقداماتش برای ثبات در بازار ارز توضیحاتی ارائه داد و اعلام کرد که با اقدامات بانک مرکزی قیمت ارز از 3600 تومان به 2000 تومان کاهش یافته است و نوسانات بسیار کاهش یافته است.
 

ادامه مطلب ...

انتخاب دکتر کشتی آرای به سمت ریاست اتحادیه طلا و جواهر تهران

پس از برگزاری انتخابات اتحادیه طلا و جواهر تهران در انتخابات داخلی این اتحادیه محمد کشتی آرای به سمت رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران برگزیده گردید.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سکه نیوز، در انتخابات هفتم آبان صنف طلا و جواهر که با حضور گرم اعضای این صنف برگزار شد هفت نفر از کاندیداهای این صنف به اتحادیه طلا و جواهر تهران راه یافتند که در انتخابات داخلی این اتحادیه محمد کشتی آرای به عنوان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران انتخاب گردید.
 

ادامه مطلب ...

نرخ دلار و پوند افزایش یافت...

سکه نیوز : نرخ انواع ارز رسمی امروز دوشنبه ازسوی بانک مرکزی اعلام شده که بر اساس آن قیمت دلار و پوند انگلیس با افزایش مواجه شده است.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سکه نیوز ، بانک مرکزی نرخ دلار آمریکا را امروز 9ریال افزایش داده و 24 هزار و 808ریال اعلام کرده و پوند انگلیس با رشد41ریالی به 40هزار و 3ریال رسیده است.

بر اساس این گزارش، یورو با افت 8ریالی 33 هزار و464ریال اعلام شده و روپیه هند 395 ریال اعلام شده که یک ریال کاهش قیمت دارد.
 

ادامه مطلب ...

نتایج نظرسنجی شب گذشته پایش نشان داد: بورس سودآورترین بازار تا پایان سال اعلام شد

برنامه پایش در نظرسنجی شب گذشته خود سودآور ترین بازار تا پایان سال ۹۲ را به نظرسنجی عمومی گذاشت. طبق این نظرسنجی ۶۳.۴۹ درصد از شرکت کنندگان عنوان کردند که تا پایان سال سود اوری در بورس بیشتر از سایر بازارها خواهد بود .


سوال نظر سنجی برنامه شب گذشته پایش به این شرح بود : به نظر شما تا پایان سال 92، سرمایه گذاری در کدام بازار سودآورترخواهد بود؟1- بورس 2- طلا 3- مسکن.

63.49 درصد از شرکت کنندگان ( 209 هزار و 255 نفر ) به گزینه یک رای دادند ، 7 درصد به گزینه دوم و 28 در صد به گزینه یک رای دادند .

345 هزار 21 نفر در نظرسنجی این برنامه شرکت کرده اند . برنامه پایش شب گذشته ساعت 23 و 20 با حضور حسین عبده تبریزی مشاور وزیر راه وشهرسازی از شبکه یک پخش شد .

پرداخت یارانه نقدی حذف شد/ بن کالا جایگزین یارانه نقدی می‌شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات گفت: با تصمیم دولت پرداخت یارانه نقدی حذف و بن کالا جایگزین یارانه نقدی می شود.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر حذف پرداخت یارانه نقدی، تصریح کرد: تصمیم دولت در سال آینده پرداخت یارانه به صورت غیر نقدی است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در قانون ذکر نشده که حتما یارانه به صورت نقدی پرداخت شود، افزود: شرایط اقتصادی کشور ما حکم می‌کند بهترین گزینه را انتخاب کنیم؛ به دلیل اینکه پرداخت غیر نقدی موجبات جلوگیری از عدم افزایش حجم نقدینگی و سقوط بیشتر ارزش ملی پول را فراهم می‌کند.
 

ادامه مطلب ...

کاهش قیمت طلا موجب افزایش عطش کشورهای آسیایی شد

سکه نیوز : علی رغم ادامه روند نزولی قیمت جهانی طلا تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که عطش کشورهای آسیایی برای خرید این فلز گرانبها همچنان به شدت رو به افزایش است.


به گزارش سکه نیوز به نقل از جاکارتا پست، قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 22 درصد کاهش داشته و به کمتر از 1290 دلار در هر اونس رسیده است. 


بر اساس این گزارش برخی کارشناسان اقتصادی و تحلیلگران بر این باورند که قیمت طلا در سال 2014 میلادی نیز کاهش خواهد یافت. موسسه گلدمن ساش پیش بینی کرده است که قیمت طلا در کوتاه مدت به کمتر از 1000 دلار در هر اونس خواهد رسید.
 

ادامه مطلب ...

تحلیل ماینینگ از علل افزایش مجدد قیمت جهانی طلا در آینده

گرچه کاهش شدید قیمت طلا از ابتدای سال 2013 میلادی زیان و ضرر زیادی را متوجه صندوق های سرمایه گذاری و سرمایه گذاران بین المللی کرده ولی هنوز برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا به زودی با افزایش روبرو خواهد شد.




به گزارش سکه نیوز به نقل از پایگاه اینترنتی ماینینگ قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 25 درصد کاهش داشته تا قیمت این فلز گرانبها برای نخستین بار از سال 2000 میلادی با کاهش روبرو شود.


بر اساس این گزارش نخستین دلیلی که موجب افزایش احتمالی قیمت طلا در ماه های آینده خواهد شد ادامه اجرای سیاست های انبساطی پولی از سوی بانک های مرکزی بزرگ جهان و چاپ و تزریق پول به سیستم اقتصادی جهان است.

به عنوان مثال بانک مرکزی استرالیا از سال 2012 میلادی تاکنون نرخ بهره خود را بیش از 40 درصد کاهش داده است. بانک های مرکزی آمریکا اروپا و ژاپن نیز همچنان به اجرای سیاست های محرک پولی ادامه می دهند. بانک مرکزی اروپا در نشست هفته گذشته خود بار دیگر نرخ بهره را کاهش داد و به کمتر از 0.25 درصد رسانده است.
 

ادامه مطلب ...

خطر رکود اقتصادی همچنان ناحیه یورو را تهدید می کتد

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ کاهش نرخ تورم منطقه یورو طی ماه اکتبر به کمتر از 0.7 درصد بار دیگر نگرانی های زیادی را در خصوص کاهش رشد اقتصادی منطقه یورو ایجاد کرده است. تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که خطر رکود اقتصادی تنها کشورهای عضو یورو را تهدید نمی کند بلکه این خطر می تواند به سرعت سایر کشورهای اروپایی را نیز در بر گیرد.
 

ادامه مطلب ...

برنامه‌های جدید عبده تبریزی در بازار سرمایه

حسین عبده تبریزی ضمن اظهار امیدواری از اینکه مجوز فعالیت سرمایه‌گذاران حقیقی مجدداً صادر شود، عنوان کرد: باید مجدداً به اصلاح زیرساختهای بازار سرمایه توجه شود


حسین عبده تبریزی-عضو جدید شورای بورس و دبیر کل سابق بورس تهران- به انتصابش به عنوان عضو شورای بورس اشاره کرد و با بیان اینکه برخی از افراد خواستار اصلاحات گسترده بورس از مجرای حضور این‌جانب در شورای بورس شدند،گفت: گستردگی این انتظارات این‌جانب را عمیقاً نگران کرده است چرا که شورای بورس در سال گذشته فقط شش جلسه تشکیل داده است در حالی که یک فرد چه‌قدر می‌تواند از دریچه حضور در شش جلسه در فرایندی مؤثر واقع شود؟
 

ادامه مطلب ...

زمزمه استعفای نهاوندیان از ریاست اتاق ایران

مزمه استعفای نهاوندیان از ریاست اتاق ایران که از خرداد امسال به‌صورت همزمان مسئول دفتر رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری نیز بود پس از معرفی وی به عنوان عضو حقیقی شورای پول و اعتبار بار دیگر مطرح شد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران از هیات نمایندگان درخواست کرد که با استعفای وی و پرداختن امورات مربوط به دولت موافقت کرده و در جلسه آینده هیات نمایندگان اتاق در خصوص رئیس جدید نظر بدهند.
 
ادامه مطلب ...

حذف ارز مرجع قیمت ماده اولیه تولید روغن موتور را ۷۷ درصد گران کرد

سازمان حمایت در گزارشی اعلام کرد: قیمت لوبکات تحویلی به چهار شرکت اصلی تولیدکننده روغن موتور در سال ۹۱ حدود ۷۷ درصد گران شد که دلیل اصلی افزایش قیمت تغییر محاسبه قیمت این فرآورده با لحاظ ارز مبادله ای به جای ارز مرجع بود.


اداره نظارت بر محصولات نفتی و سوختی سازمان حمایت در گزارش از بررسی وضعیت روغن موتور در سال 1391 اعلام کرد: بخش قابل توجهی از نیاز کشور(حدود85 درصد) به انواع روغن موتور توسط چهار شرکت معظم روغن سازی کشور، نفت بهران، سپاهان، ایرانول و پارس تامین می شود و مابقی نیاز(حدود15 درصد) از طریق تولیدات شرکتهای بلندینگ(اضافه نمودن موادافزودنی به روغن پایه) ، تصفیه دوم و مقدار اندکی واردات صورت می پذیرد.

  ادامه مطلب ...

ثبات نسبی بازار ارز و سکه در 100 روز نخست دولت دکتر روحانی

بررسی نرخ‌ها در بازار ارز و سکه در 100 روز نخست فعالیت دولت یازدهم با وجود شوک ارزی رئیس کل بانک مرکزی از ثبات نسبی قیمت‌ها در این مدت حکایت دارد.


بررسی وضعیت نرخ سکه و ارز در 100 روز فعالیت دولت تدبیر و امید حاکی از ثبات نسبی نرخ‌ها در این بازارها است.

نرخ انواع سکه و ارز که در نخستین روزهای فعالیت دولت حسن روحانی با جو روانی حاکم بر اقتصاد کشور به سرعت کاهش یافت و پس از مدتی به ثبات رسید و تغییر و نوسان زیادی در نرخ‌ها ایجاد نشد.

دولت سعی کرده است که در این مدت قیمت دلار به عنوان ارز اصلی را حدود 3 هزار تومان نگهدارد. چندی پیش ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: کاهش نرخ دلار بیش از این ( 2900 تومان ) منطقی نیست و قیمت دلار به کف رسیده است، سیف با این سخنان خود شوک بزرگی را به بازار ارزی کشور وارد کرد.
  ادامه مطلب ...

حرکت پول‌های سرگردان به سوی بورس

پس از روی کار آمدن دولت یازدهم بود که اخباری مبنی بر نرخ منفی رشد اقتصادی کشور مندرج و قسمتی از این نزول نیز به فعالیت غیر اصولی بانک‌ها مرتبط شد. به همین منظور بود که دولت روحانی اقدام به تغییر شیوه سرمایه گذاری با تاکید بر نقدینگی سرگردان مردم کرده و بورس اوراق بهادار را به عنوان هدف تازه به جهت جمع آوری این سرمایه‌های سرگردان پیشنهاد داد.



پس از اعلام چنین رویکردی بود که شاخص بورس در روزهای اخیر از مرز ۷۵ هزار پله‌ای عبور کرده تا بازار سرمایه از ابتدای امسال تا به اکنون بازده ۱۰۰ درصدی خود را تجربه کند.

دولت با اشراف به این موضوع که ورود سرمایه مردم به بانک‌ها، اغلب در کارهای غیر تولید مانند تجمیع اموال غیر منقول، خرید ملک و... صرف می‌شود بر آن شد تا به حمایت تولید کنندگان و صاحبان صنایع اقدام کرده و با حمایت از سهام عرضه شده در بورس اوراق بهادار، سرمایه‌های سرگردان مردمی را به بازاری تازه هدایت کند.

سیاست دولت در کاهش نرخ سود سپرده‌های بانک در جهش ۷۵ هزار پله‌ای بورس اوراق بهادار نیز موثر بوده و این مساله باعث شده تا حبابی بودن بازار سرمایه ایران رد شود.
  ادامه مطلب ...

ادامه آشفتگی در اوضاع اقتصادی اروپا

پایگاه اینترنتی ای یو آبزرور در گزارشی از برلین درباره آشفتگی اوضاع اقتصادی در منطقه یورو نوشت:بر اساس ارقام منتشر شده از سوی اداره آمار اروپا موسوم به یورو استات ، اقتصاد منطقه یورو در سه ماهه سوم سال 2013 تنها یک دهم درصد رشد داشته است.


بر اساس این گزارش، این ارقام نشان دهنده آن است که خوش بینی درباره پایان بحران و بهبود اوضاع اقتصادی این منطقه بسیار زودهنگام بوده است.
طی فصل تابستان، برای نخستین بار منطقه یورو با رشد اقتصادی سه دهم درصدی چرخه رکود اقتصادی 18 ماهه را شکست . پیش بینی می شد این روند تا پایان سال 2013 ادامه یابد .
دلیل اصلی کاهش غیر منتظره رشد اقتصادی منطقه یورو فرانسه بوده است که اقتصاد آن بار دیگر در سه ماهه سوم امسال با رشد اقتصادی یک دهم درصدی همراه بود. 
ادامه مطلب ...

قیمت طلا اسیر سیاست های فدرال رزرو آمریکا شده است

 تحلیلگران اقتصادی و بازار طلا بر این باورند که قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی بیش از حد اسیر دست سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا شده است.


به گزارش وبلاگ پایگاه اطلاع رسانی سکه نیوز به نقل از پایگاه اینترنتی مولتی فول، کارشناسان اقتصادی اعلام کردند که قیمت طلا در سال های اخیر به شدت به تحولات مربوط به سیاست های محرک پولی فدرال رزرو آمریکا گره خورده است. نگرانی از متوقف شدن محرک پولی فدرال رزرو تاثیر زیادی در کاهش 25 درصدی قیمت طلا از ابتدای سال 2013 میلادی داشته است.

بر اساس این گزارش اجرای سیاست های انبساطی پولی و تزریق میلیاردها دلار نقدینگی نیز طی سال های 2008 تا 2011 میلادی موجب شد تا قیمت طلا بیش از 70 درصد افزایش یابد.
 
ادامه مطلب ...

نیم‌صفحه اول روزنامه‌های اقتصادی امروز شنبه 25 آبان ماه

ثابت ماندن نرخ سود بانکی و پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول برای سال آینده ایران مهمترین موضوعات روزنامه‌های اقتصادی امروز بود.



تصاویر نیم صفحه اول روزنامه های اقتصادی امروز:


  برای مشاهده تصاویر به ادامه مطلب بروید....
ادامه مطلب ...

نگاهی به بازار در هفته ای که گذشت/رویدادهای مهم اقتصادی

قیمت جهانی طلا روز پنج‌شنبه هفته گذشته، 14 نوامبر، به یکباره 20 دلار افزایش یافت. دو روز بعد از انتشار اخبار بازار کار آمریکا در 8 نوامبر، بخشی از کاهش قیمت غیرمنتظره طلا جبران شده بود. قیمت طلا از روز یکشنبه هفته گذشته وارد روند نزولی شد و سپس هر روز مقداری کاهش قیمت را تجربه کرد.

عمده کارشناسان به ادامه‌دار بودن روند نزولی نرخ جهانی طلا اعتقاد داشتند. اما روز پنج‌شنبه هفته گذشته قیمت هر اونس طلای جهانی 20 دلار افزایش یافت، کارشناسان سخنان جانت یلن را علت اصلی این امر می‌دانند.
جانت یلن نامزد معرفی شده از سوی باراک اوباما برای ریاست فدرال رزرو آمریکا از اجرای سیاست‌های محرک پولی در شرایط فعلی حمایت کرده است. او پنج‌شنبه در نشست سنای آمریکا شرکت کرد. وی پیش از شرکت در این نشست تاکید کرد، عملکرد بازار کار آمریکا بسیار کمتر از حد انتظار بوده است و در شرایط کنونی باید به اجرای سیاست‌های محرک پولی با هدف حمایت از رشد و رونق اقتصادی ادامه داد. اظهارات یلن امیدها نسبت به آینده طلا را دوباره زنده کرد. تحلیلگران این سخن را به معنای ادامه سیاست‌های فوق انبساطی و افزایش نرخ تورم در آمریکا و تضعیف ارزش دلار در آینده می‌دانند. 

ادامه مطلب ...