سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف
سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

هفته ای به یادماندنی در ریزش قیمتها

بررسی روند بازار طلا در یک هفته گذشته که گویای تغییرات شدید کاهشی بود با رسیدن اونس جهانی به پایین ترین سطح در 4 ماه اخیر، سطح مقاومتی 400 هزار تومانی هر مثقال طلا درهم شکسته شد.

بهای جهانی طلا در هفته گذشته که بر مدار کاهشی قرار داشت و ریزش 46 دلاری را به ثبت رساند، در ابتدا تحت تأثیر گزارش سازمان همکاریهای اقتصادی و توسعه که نشان از بهبود اقتصاد آمریکا داشت تا سطح 1274 دلار پایین آمد که این روند در روز چهارشنبه با انتشار میزان خرده فروشی ماه اکتبر آمریکا که افزایش 0.3 در صدی را نسبت به ماه سپتامبر بیان می کرد، 14 دلار دیگر از اونس کاست و حتی سخنان برنانکه و لزوم ادامه طرح محرک پولی روند کاهشی را متوقف نکرد و بهای هر اونس را به پایین ترین حد در 4 ماه اخیر رساند.
  
براساس این گزارش، بازار طلای داخل در هفته قبل تحت تأثیر بحران طلای جهان با افزایش دامنه نوسانات که ریزش این فلز گرانبها را در پی داشت روبرو شد تا جائیکه ارزش هر مثقال طلا برای اولین بار در یک سال اخیر به زیر مرز 400 هزار تومان رفت و کاهش 14 هزار تومانی هر مثقال طلا رقم خورد.

برپایه این گزارش، بازار طلای داخل در روز شنبه علی رغم افزایش طلای جهانی و بسته شدن آن بر 1291 دلار و 40 سنت، از ارزش فلزاتش کاست و هر مثقال طلای 17 عیار را با بهای 411 هزار و 500 تومان و هر گرم طلای 18 عیار را با نرخ 95 هزار و 110 تومان به فروش رساند که ادامه این روند در روز یکشنبه 2000 تومان دیگر از هر مثقال طلا کاست.

این گزارش حاکیست، در روز دوشنبه که قیمت جهانی طلابا افت 4 دلاری در محدوده 1288 دلار در نوسان بود در ساعات پایانی روز با انتشار گزارشی که نشان از بهبود اقتصاد آمریکا داشت در عرض چند دقیقه 14 دلار از دست داد و تا سطح 1274 دلار و 90 سنت پایین آمد.
در این روز بازار تهران نیز از ارزش هر مثقال طلا 3 هزار تومان کاست و با بهای 406 هزار و 500 تومان و هر گرم طلای 18 عیار را 93 هزار و 794 معامله کرد.

بنابراین گزارش، در روز چهارشنبه به دنبال انتشار میزان خرده فروشی ماه اکتبر آمریکا که نسبت به ماه سپتامبر افزایش 0.3 درصدی را شاهد بود، قیمت طلا کاهش و در روز پنج شنبه در پی افزایش نگرانیها نسبت به متوقف شدن محرک پولی فدرال رزرو طی ماههای آینده، به پایین ترین حد در 4 ماه اخیر یعنی 1245 دلار رسید که البته در لحظاتی بهای 1236 دلار را نیز لمس کرد.

بازار طلای تهران در روز چهارشنبه ارزش هر مثقال طلا را به 404 هزار تومان رساند که با تضعیف بیشتر طلای جهانی در روز پنج شنبه به زیر مرز 400 هزار تومان رفت و بهای 396 هزار تومان را نیز لمس کرد.
بر پایه این گزارش، قیمت طلا در روز جمعه با نوسان بر بهای 1244 دلار و 70 سنت بسته شد تا هفته ای که از نظر میزان کاهش در دو ماه اخیر بی سابقه بود به پایان برسد.

شایان ذکر است، نگرانی از متوقف شدن سیاستهای محرک پولی در کنار عملکرد مثبت بازارهای بین المللی بورس تأثیر زیادی بر کاهش سرمایه گذاری در بازار طلا داشته تا حدی که تقاضای طلا در سه ماه سوم امسال بیش از 21 درصد کاهش داشته است. 

گفتنی است، کارشناسان اقتصادی معتقدند که قیمت طلا برای افزایش در شرایط کنونی با چالش ها و مشکلات زیادی روبرو است و سطح حمایتی طلا را تا قیمت 1180 دلار تنزل داده و براین باورند مهمترین عاملی که تکلیف این بازار را مشخص می کند، سیاستهای پولی آمریکا در سال آینده است.


منبع:طلا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد