سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف
سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

برنانکی در باشگاه ملی اقتصاددانان آمریکا: محرک پولی تا بهبود کامل اقتصاد ادامه می یابد

برنانکی در سخنانی در باشگاه ملی اقتصاددانان آمریکا افزود: گرچه شرایط اقتصادی آمریکا تا حد زیادی بهبود یافته است ولی وضعیت کنونی هنوز تا آن چیزی که مقامات رسمی انتظار دارند فاصله زیادی دارد.

بن برنانکی، رئیس فدرال رزرو آمریکا اظهار داشته است که فدرال رزرو تا زمانی که نسبت به بهبود کامل وضعیت بازار اشتغال اطمینان حاصل کند به اجرای محرک پولی 85 میلیارد دلاری ادامه خواهد داد.
بر اساس گزارش رویترز، برنانکی در سخنانی در باشگاه ملی اقتصاددانان آمریکا افزود: گرچه شرایط اقتصادی آمریکا تا حد زیادی بهبود یافته است ولی وضعیت کنونی هنوز تا آن چیزی که مقامات رسمی انتظار دارند فاصله زیادی دارد.
  
فدرال رزرو آمریکا در شرایط کنونی کاملاً متعهد به ادامه ی اجرای سیاست های انبساطی پولی است و تا هر زمانی که لازم باشد این سیاست ها را ادامه خواهد داد.
دوره ریاست برنانکی بر فدرال رزرو آمریکا 31 ژانویه 2014 میلادی به پایان خواهد رسید و به احتمال زیاد ژانت یلن معاون کنونی برنانکی جایگزین وی خواهد شد.
بعید به نظر می رسد که سیاست های محرک پولی فدرال رزرو آمریکا با ریاست یلن تغییر چندانی داشته باشد. آخرین نشست فدرال رزرو آمریکا در سال 2013 میلادی روزهای 17 و 18 دسامبر برگزار خواهد شد.
فدرال رزرو از سال 2008 تاکنون نرخ بهره ی بانکی را نزدیک به صفر نگه داشته و بیش از 3900 میلیارد دلار نقدینگی به اقتصاد آمریکا تزریق کرده است.
گرچه فدرال رزرو آمریکا در نشست اخیر خود اعلام کرده است که به اجرای سیاست های محرک پولی ادامه خواهد داد ولی کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی هم چنان نگران متوقف شدن بخشی از محرک پولی 85 میلیارد دلاری طی ماه های آینده هستند و این مساله موجب افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت جهانی کالاها شده است.
بر اساس این گزارش، بسیاری از کارشناسان و تحلیل گران بر این باورند که توافق اخیر کنگره و دولت آمریکا بر سر سقف بدهی ها و بودجه کاملاً موقتی بوده و این کشور بار دیگر اوایل سال 2014 میلادی با بحران روبرو خواهد شد.
بهبود نسبی وضعیت بازار اشتغال و تولیدات صنعتی آمریکا نیز احتمال متوقف شدن بخشی از محرک پولی فدرال رزرو را بیشتر کرده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد