سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف
سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

گشایش ال‌سی واردات با نرخ ۳۰ درصد

بانک مرکزی در اجرای مصوبه هیئت وزیران ، از این پس میزان پیش‌دریافت برای واردات کالاها و خدمات در روز گشایش اعتبار اسنادی‌ را حداکثر به‌میزان 30‌درصد معادل ریالی تعیین نمود.
واردکننده ملزم است طبق این بخشنامه باقی‌مانده وجه اعتباراسنادی را تا روز معامله اسناد تأمین نماید.

ضمناً در صورتی که واردکننده با هدف پیشگیری از نوسانات نرخ ارز داوطلبانه علاقه‌مند به تأمین معادل ریالی بیش از 30٪ و یا حتی 100٪ مبلغ اعتبار باشد انجام آن بلامانع است.

گفتنی است پیش از این میزان پیش‌دریافت برای واردات کالا و خدمات به‌میزان 130 درصد معادل ریالی تعیین شده بود.

بازار ارز زیر ذره‌بین اقتصاددانان ایران

قیمت دلار آزاد به 2500 تومان نزدیک می شود

بازار ارز بعد از بحران ارزی ناشی از تحریم بانکی و تحریم نفتی غرب علیه ایران، دچار نابسامانی و جهش‌های ناگهانی شد و نیز دارای چند نرخ در بازارهای موازی شده است. قمیت ارز مبادلات ارزی که عمده‌ی واردات و صاردات و نیز قیمت‌گذاری کالاهای داخلی بر اساس این نرخ انجام می‌شود در حدود 2470 تومان است و قیمت ارز بازار آزاد  که برای ارز مسافرتی و نیز برای سوداگری ارز مورد استفاده قرار می‌گیرد از بالای 3800 تومان کاهش تدریجی خود را آغاز کرد و اینک با خبر بهبود رابطه با غرب و در آستانه‌ی سفر رییس جمهور به سازمان ملل به زیر 3000 تومان رسیده است.


http://s4.picofile.com/file/7850739351/10312_635095844144506120_l.jpg


برخی از تحلیل‌گران این افت به زیر 3000 تومان را ناشی از بار روانی خبر دیدار رییس جمهور ایران و امریکا و ناشی از خوش‌بینی بازار قلمداد می‌کنند و نه ناشی از تحولات واقعی در بازار ارز. در نتیجه تصور بسیاری از تحلیل‌گران این است که قیمت آزاد دلار به 3000 تومان و یا بالاتر رجعت خواهد کرد به خصوص اگر اتفاقات سیاست خارجه به اندازه‌ی خوش‌بینی‌ها نباشد.

  ادامه مطلب ...

انتقاد شدید پاپ از حاکم شدن ارزشهای غیر اخلاقی در اقتصاد جهان

پاپ فرانسیس در شدیدترین انتقادات خود نسبت به نظام اقتصادی جهان از وضعیت کنونی که ارزش های غیر اخلاقی و خدایی به نام "پول" بر اقتصاد بین المللی مسلط شده به شدت انتقاد کرده است.

کارگران بیکار در دیدار با پاپ بیش از 20 دقیقه از وضعیت سخت معیشتی خود با وی گفتگو کردند. 

  ادامه مطلب ...

فروکش قیمت‌ها روانی است یا واقعی؟

حسین راغفر، استاد دانشگاه با بیان این مطلب درباره دلایل آغاز روند کاهش قیمت‌ها متاثر از دیپلماسی دولت تدبیر و امید گفت: آنچه اتفاق می‌افتد تنها ناشی از «آثار روانی» و نشانه‌های علائم مثبت نیست و به نوعی بازار از نتایج عملکردهای مثبت هم تاثیر می‌پذیرد.

http://s4.picofile.com/file/7940676662/96656108_02.jpg
این کار‌شناس مسائل اقتصادی افزود: این عملکرد‌ها را به طور طبیعی در رفع تدریجی تحریم‌ها که از هفته‌های گذشته آغاز شده قابل مشاهده است و به نوعی رفع برخی تحریم‌ها از جمله عوامل و نشانه‌های عملی خوش بینی‌ها است.
 

ادامه مطلب ...

آنچه بر بازار سکه ی هفته ی گذشته گذشت

در هفته قبل بازار سکه متأثر از پارامترهایی همچون نوسان چشمگیر قیمت جهانی طلا، کاهش قیمت دلار، حداقل تقاضا و فضای داخلی کشور که نشان از تمایل بیشتر به بهبود روابط بین المللی و تداوم سیاست تنش زدایی داشت، با افت و خیز قیمتها مواجه شد که در این حین بهای سکه به زیر مرز 1 میلیون تومان رفت تا حباب سکه به صفر و قیمت آن به سطح طلای موجود در آن برسد. 

http://s4.picofile.com/file/7856513759/10340_635099384060179434_l.jpg
اما در روز پایانی هفته با رشد شدید طلای جهانی قیمت سکه به بهای 1 میلیون تومان بازگشت و تفاوتش را نسبت به نرخ بسته شده روز شنبه به 9 هزار تومان رساند.

 

ادامه مطلب ...

انتقاد سرمایه دار مشهور آمریکایی از عملکرد فدرال رزرو

وارن بافت سرمایه دار مشهور آمریکایی تاکید کرد، فدرال رزرو آمریکا با عملکرد خود در سال های اخیر نشان داده است که با تزریق 3 تریلیون دلار نقدینگی و کسب سود از برنامه خرید اوراق قرضه بزرگترین صندوق پوشش ریسک سرمایه گذاری در تاریخ به شمار می رود.
http://s4.picofile.com/file/7940673652/662308img_php.jpg
وی در ادامه تصریح کرد: فدرال رزرو آمریکا هر ماه بیش از 85 میلیارد دلار برای خریداری اوراق قرضه اختصاص داده و از اجرای این برنامه سود هم کسب می کند. فدرال رزرو قصد دارد با اجرای این برنامه از رشد و رونق اقتصادی آمریکا حمایت کرده و نرخ بیکاری را به کمتر از 6.5 درصد کاهش دهد.

 

ادامه مطلب ...

صادرات چشمگیر طلای هند به بازار کشورهای عربی

هدف اصلی از برگزاری نمایشگاه دو روزه طلا و جواهر دوبی ارتقای جایگاه این منطقه در صنعت طلای کشورهای منطقه به شمار می رود.
http://s3.picofile.com/file/7847575806/10295_635104759648310502_l.jpg
بر اساس این گزارش این نمایشگاه همچنین فرصت مناسبی برای شرکت های تولید کننده طلا و جواهرات هند است تا میزان صادرات خود به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را افزایش دهند.

 

ادامه مطلب ...

پوشش بیمه ای نوسانات نرخ ارز امکان پذیر نیست

صبح دیروز مراسم تودیع و معارفه روسای پژوهشکده بیمه با حضور محمد ابراهیم امین رئیس کل بیمه مرکزی در این ساختمان پژوهشکده بیمه برگزار شد.
غدیر مهدوی که پیش از احمد قاسمی سرپرستی پژوهشکده بیمه را بر عهده داشت، در مراسم معارفه خود گفت: اقداماتی که از قبل در این مجموعه آغاز کرده بودم، موجبات بازگشت مجدد بنده را به پژوهشکده بیمه فراهم کرد.

 

ادامه مطلب ...

نرخ ارزهای دولتی ثابت ماند

 بانک مرکزی نرخ دلار آمریکا را امروز 24 هزار و 729ریال اعلام کرده که نسبت به روز گذشته بدون تغییر باقی مانده و پوند انگلیس نیز در روز جاری 39 هزار و 597ریال قیمت گذاری شده که نسبت به روز گذشته تغییر قیمت ندارد.
http://s2.picofile.com/file/7940570428/639629201321030621dbr_dollar_gold_6193.jpg
نرخ لیر ترکیه در روز جاری بدون تغییر 12 هزار و 485ریال تعیین شده و یورو نیز 33 هزار و 451ریال اعلام گردیده است.
 

ادامه مطلب ...

تصمیم ضربتی دولت برای نرخ بهره و ارز

محمد خوش‌چهره تصریح کرد: اساس نظام بودجه‌ریزی غلتان از نظر تئوریک یکی از روش‌های مشخص برنامه‌ریزی نیمه متعارف در شرایطی است که سرعت تغییرات و تحولات یا عدم پیش‌بینی متغییرهای برون‌زا در اقتصاد کشور وجود دارد.
http://s2.picofile.com/file/7940570000/821000502876Gold_and_US_Dollar.jpg
این استاد برنامه ریزی اقتصادی با اشاره به اینکه تغییرات سریع در حوزه‌های محیط داخلی و محیط خارجی مبین بودجه غلتان است، افزود: از این‌رو بودجه غلتان یک حالت انعطاف ایجاد می‌کند که قابل تغییر و تصحیح است که ممکن است علاوه بر تغییر هدف‌گذاری‌ها، منابع و مصارف نیز تغییر یابد.

 

ادامه مطلب ...

بانک مرکزی اروپا خواستار ادامه ریاضتهای اقتصادی در ایرلند شد

وی همچنین اعلام کرد ایرلند باید هدف کاهش هزینه های دولتی و افزایش مالیات را که رقم صرفه جویی حاصل از آن برابر با سه میلیارد و 100 میلیون یورو (برابر با چهار میلیارد و 200 میلیون دلار) خواهد بود ادامه دهد.
http://s1.picofile.com/file/7930809886/967340zgbqeyy.jpg
بـه گـزارش خبرگـزاری رویترز از دوبلین، ایرلند تا کنون توانسته است در راستای اجرای اصلاحات اقتصادی، برخی از اهداف تعیین شده را محقق کند. این موضوع باعث شد شماری از وزرای کابینه ایرلند خواستار کاهش شدت این اصلاحات برای سال آینده شوند. این موضوع در تناقض با خواسته های اتحادیه اروپا، صندوق بین المللی پول و بانک مرکزی اروپا قرار دارد.
 

ادامه مطلب ...

نگاه اونس به تصمیمات فدرال رزرو/ چشم‌انداز ارز تک نرخی در سفر روحانی به نیویورک

در این هفته قیمت طلا بیشتر تحت تاثیر سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا قرار گرفت. بیشتر کارشناسان امریکایی بر این باور بودند که مقامات بانک مرکزی امریکا در نشست خود میزان خرید اوراق قرضه ماهیانه را کاهش خواهند داد،ارزش دلار این کشور با افزایش روبرو خواهد شد و قیمت طلای جهانی بیش از پیش کاهش خواهد یافت و به کمتر از 1300 دلار خواهد رسید.
http://s3.picofile.com/file/7940567525/375700n00001245_b.jpg
این کارشناسان بر این باور بودند که بهبود وضعیت اقتصاد امریکا منجر به توقف بخشی از سیاست های انبساطی پولی و محرک 85 میلیارد دلاری فدرال رزرو شود. نظرات کارشناسان اقتصادی بیان گر این مطلب بود که فدرال رزرو امریکا در نشست خود 10 تا 20 میلیارد دلار از برنامه محرک پولی خود را کاهش خواهد داد.

 

ادامه مطلب ...

نیم صفحه اول روزنامه‌های اقتصادی امروز یک شنبه 31 شهریور+عکس

اهم موضوعات روزنامه‌های اقتصادی امروز را سقوط آزاد دلار به زیر 3 هزار تومان و واکنش بازار به کاهش قیمت دلار تشکیل دادند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سکه نیوز ،موضوعات سقوط آزاد دلار به زیر 3 هزار تومان، واکنش بازار به کاهش قیمت دلار، احتمال لغو تحریم صنعت خودرو، ساعت جدید کار ادارات، مقاومت بساز بفروش ها در برابر ارزانی، چشم انداز مثبت اقتصاد ایران، قیمت های جدید گاز، خوشی های بورس، حذف تدریجی قیمت های دستوری، رکورد جدید شاخص کل بورس، درخواست خودرو سازان برای قیمت گذاری مجدد، بحث در باره وام خرید مسکن یا وام ساخت، اراده ایران برای تعامل و گفت و گو با 5+1 و جایگزینی شهرک سازی بجای مسکن مهر مهمترین سوژه های روزنامه های اقتصادی امروز بودند.


 

تصاویر نیم صفحه اول روزنامه های اقتصادی امروز، یکشنبه 31 شهریور ماه در ادامه می آیند:

ه گزارش خبرنگار اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»، موضوعات سقوط آزاد دلار به زیر 3 هزار تومان، واکنش بازار به کاهش قیمت دلار، احتمال لغو تحریم صنعت خودرو، ساعت جدید کار ادارات، مقاومت بساز بفروش ها در برابر ارزانی، چشم انداز مثبت اقتصاد ایران، قیمت های جدید گاز، خوشی های بورس، حذف تدریجی قیمت های دستوری، رکورد جدید شاخص کل بورس، درخواست خودرو سازان برای قیمت گذاری مجدد، بحث در باره وام خرید مسکن یا وام ساخت، اراده ایران برای تعامل و گفت و گو با 5+1 و جایگزینی شهرک سازی بجای مسکن مهر مهمترین سوژه های روزنامه های اقتصادی امروز بودند.


تصاویر نیم صفحه اول روزنامه های اقتصادی امروز، یکشنبه 31 شهریور ماه در ادامه می آیند:

  ادامه مطلب ...

نهاوندیان: پیش‌بینی روزهای بهتر برای اقتصاد ایران

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: حتماً روزهای بهتری را برای اقتصاد ایران پیش بینی می کنیم که از نشانه های آن به پایان رسیدن التهابات در بازارهای مختلف است.




به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سکه نیوز ،محمد نهاوندیان در بیست و ششمین نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران افزود: دوران آرامش آغاز شده است و باید شاهد ثبات در بازارهای مختلف با سیاستگذاری درست باشیم، البته دیگر شاهد جست و خیزهای غیرقابل محاسبه در اقتصاد نخواهیم بود.


وی گفت: حتماً مناسبات بین المللی شرایطی پیدا خواهد کرد که ظرفیت های اقتصاد ما سرمایه گذاران را به خود جذب خواهد کرد البته در این برهه از نقل و انتقالات وظیفه ما تشکل‌ها بسیار خطیر است.

  ادامه مطلب ...

روند منفی بازار در پی کاهش نرخ ارز

به گزارش سکه نیوز به نقل از یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه پس از افزایش حجم تقاضا متولیان بورس باید در عرضه اولیه شرکت‌ها سرعت ببخشد، گفت: بورس با توجه به تغییرات مثبت سیاسی آینده خوبی داشته و بهترین محل برای سرمایه‌گذاری‌است.



حسین خزلی خرازی در گفت وگو با فارس، با اشاره به کاهش نرخ ارز در بازار طی روزهای اخیر و تأثیر بر سهام گروه‌های مختلف بازار که منجر به روند منفی امروز شد، گفت:‌ پالایشگاهی‌ها نرخ فروش محصولات را با دلار ۲۵۰۰ تومان پیش‌بینی کردند، بنابراین در این گروه جای نگرانی نیست.
  ادامه مطلب ...

جدید‌ترین قیمتها از بازار طلا و ارز

بهای طلا و سکه افزایش یافت.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سکه نیوز، امروز یکشنبه قیمت بهای طلا و سکه افزایش یافت که این افزایش قیمت از قیمت اولیه‌ی روز گذشته کمتر و از قیمت پایانی روزهای گذشته بیشتر بوده است.


این افزایش قیمت در حالی رخ داده که اونس جهانی ثابت و قیمت دلار تنها 10 تومان افزایش قیمت داشته است.

لازم به ذکر است که قیمت طلا در حال حاضر روند نزولی به خود گرفته اما در کل قیمت‌های حال حاضر از زمان مشابه روز گذشته بیشتر است.



نوع سکه قیمت یکشنبه (تومان) تفاوت قیمت نسبت به روز گذشته

سکه‌ تمام‌ طرح‌ جدید 931 هزار 0.4درصد افزایش

سکه‌ تمام‌ طرح‌ قدیم 930 0.97درصد افزایش

نیم سکه 502 2.44درصد افزایش

ربع سکه 310 هزار 3.33درصد افزایش

یک گرمی 205 2.5درصد افزایش

هرگرم‌ طلای 18عیار 95 هزار و 457 0.97 درصد افزایش

هر مثقال طلا 413هزار و 500 1.2درصد افزایش

اونس جهانی 1326 دلار و 60 سنت بدون تغییر

نوع ارز


دلار آمریکا 2900 0.34درصد افزایش

یورو 3950 1.25درصد کاهش

رشد 10 برابری مطالبات معوق بانک‌ها

مطالبات معوق بانک‌ها طی سال‌های اخیر در پی مداخله دولت در امور بانک‌ها و ملزم کردن آنها به پرداخت تسهیلات تکلیفی از رشد چشمگیر برخوردار شده است و از هفت هزار میلیارد تومان در سال 84 به 57 هزار میلیارد تومان در سال 91 و 80 هزار میلیارد تومان در سال جاری رسیده و سهم 20 درصدی از نقدینگی کشور را به خود اختصاص داده است.

در واقع در یک اقتصاد بانک محور که وظیفه تامین مالی بیشتر بر دوش بانک‌ها گذاشته می‌شود، پرداخت تسهیلات تکلیفی و عدم باز پرداخت تسهیلات توسط تسهیلات گیرندگان به دلیل مشکلات حاکم بر بخش تولید، موجب افزایش سطح مطالبات بانک‌ها می‌شود.

  ادامه مطلب ...

روش‌های تامین کسری بودجه دولت

دولت 12 شهریور ماه ۹۲ لایحه دو فوریتی اصلاحیه بودجه سال 92 را به مجلس ارائه کرد، ولی نمایندگان با بررسی دو فوریت آن موافقت نکردند و قرار شد که این لایحه به صورت عادی در صحن مجلس بررسی شود و طبق گفته محمدرضا پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس این لایحه ان شاء‌الله در اولین هفته شروع کار مجلس که احتمالا امروز یکشنبه ۳۱ شهریور ماه خواهد بود، در دستور کار کمیسیون‌ها قرار می‌گیرد و بررسی خواهد شد.

این در حالی است که اصلاحیه لایحه بودجه دارای ویژگی‌های خاصی است و از بارزترین خواسته دولت که در این اصلاحیه آمده است، پیشنهاد کاهش سهم صندوق توسعه ملی از 26 درصد به 20 درصد از درآمدهای نفت و گاز است.


  ادامه مطلب ...

سه سناریوی کوتاه‌مدت ارزی

با توجه به رویدادهایی که در عرصه خارجی رخ داده‌اند و در حال رخ دادن هستند، این احتمال که در هفته جاری با سفر ریاست محترم جمهوری به شهر نیویورک فصل جدیدی در سیاست خارجی ایران آغاز شود هر روز افزایش می‌یابد.

http://s4.picofile.com/file/7940673652/662308img_php.jpg

 اهمیت این رویدادها برای اقتصاد ایران و جامعه فعالان اقتصادی ، وابسته به عوامل مختلفی است، اما از آنجا که تحریم‌های بین‌المللی منبع اصلی بسیاری از اختلالات اقتصادی و افزایش هزینه مبادلات بانکی و اقتصادی هستند، این رویدادها در صورتی اهمیت اقتصادی خواهند داشت که در وضعیت تحریم‌های اعمال شده در زمینه نفت، بانکداری، مبادلات پولی و معامله با نهادهای ایرانی تغییری ایجاد کنند.

 

ادامه مطلب ...

خوش‌بینی فراوان در بازار آتی سکه

این ریزش قیمتی به اعتقاد برخی تحلیلگران بازار طلا، پس از آن اتفاق افتاد که کنگره آمریکا لایحه بهداشتی بودجه این کشور را تصویب نکرد که این امر به نوعی از جنس سیاست‌های انقباضی به شمار می‌آید.

http://s4.picofile.com/file/7940677418/7528853178_634304976776133750_l.jpg
سقوط اونس فلز زرد در شرایطی رخ داد که روز پنج‌شنبه و جمعه (تا اواسط معاملات این روز) در پی تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای ادامه سیاست‌های محرک خود، قیمت فلز زرد با بیش از 4 درصد افزایش، شاهد صعود بیش از 70 دلاری بود.


  ادامه مطلب ...

سکه ، دلار و خودرو در سرازیری+ آخرین قیمت ها

اینطور که به نظر می‌رسد اخباری که در حوزه سیاست خارجی وجود دارد تمام بازارها را تحت تأثیر قرار داده و پیش‌بینی می‌شود در صورتی که انتظارات امروز سرمایه گذاران که در قالب خوش بینی منجر به افت قیمت شده با لغو گسترده‌تر تحریم‌ها از یک سو و تحکیم روابط با اروپا از سوی دیگر به واقعیت بپیوندد و قیمت‌ها در بازار ارز افت بیشتری را در پیش بگیرد.



طی معاملات روز گذشته اخبار بسیار خوش بینانه‌ای در بازار شنیده می‌شد و یکی از این خبرها که موجب رشد شاخص بورس و رونق معاملات در تالار شیشه‌ای از یک سو و بی‌رونقی بازارهای طلا و ارز از سوی دیگر شد خبری بود که از احتمال لغو تحریم سوئیفت اعلام شد.

 

   ادامه مطلب ...

تحلیل وضعیت بازار در شرایط تحریم

این دسته از اقتصاددانان و حقوقدانان معتقدند که جامعه بین‌المللی منافع مشترکی در اقتصاد جهانی دارد و بر این اساس، کشورها موظفند از ایجاد اخلال در روند توسعه‌ای این منافع جلوگیری کنند. بنابراین آنچه از منظر حقوقدانان بین‌المللی در این رابطه مورد توافق است، ضرورت منع کردن دولت‌ها از «مانع تراشی برای اتباع خود جهت انجام فعالیت‌های تجاری آزاد با دیگر ملت‌ها و دولت‌ها» است.

http://s3.picofile.com/file/7846213652/10286_635103901335582955_l.jpg

 در این راستا، سال‌ها است که کنفرانس تجارت و توسعه ملل متحد (آنکتاد) با توجه به این مطلب، طی قطعنامه‌ای اعلام کرده که «اقدامات تحریمی کمکی به ایجاد جو مسالمت‌آمیز تجاری که لازمه توسعه است، نمی‌کند.» آنکتاد در قطعنامه‌ای دیگر با عنوان «عدم انجام اقدامات اقتصادی قهرآمیز» این گونه بیان می‌کند که «تمام کشورهای توسعه یافته باید از اعمال محدودیت‌ تجاری، محاصره، ممنوعیت معامله و سایر مجازات‌های اقتصادی مغایر با مقررات منشور ملل متحد علیه کشورهای در حال توسعه، به‌عنوان شکلی از اجبار سیاسی که بر توسعه اقتصادی و اجتماعی این کشورها اثر می‌گذارد، خودداری کنند.»


 

ادامه مطلب ...

خوش‌بینی فراوان در بازار آتی سکه

این ریزش قیمتی به اعتقاد برخی تحلیلگران بازار طلا، پس از آن اتفاق افتاد که کنگره آمریکا لایحه بهداشتی بودجه این کشور را تصویب نکرد که این امر به نوعی از جنس سیاست‌های انقباضی به شمار می‌آید.

http://s4.picofile.com/file/7846518816/10275_635103083011185645_l.jpg

سقوط اونس فلز زرد در شرایطی رخ داد که روز پنج‌شنبه و جمعه (تا اواسط معاملات این روز) در پی تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای ادامه سیاست‌های محرک خود، قیمت فلز زرد با بیش از 4 درصد افزایش، شاهد صعود بیش از 70 دلاری بود. به گفته رییس فدرال رزرو آمریکا، ادامه مشکلات و چالش‌های اقتصادی این کشور، یکی از مهم‌ترین دلایل فدرال رزرو برای ادامه اجرای محرک پولی 85 میلیارد دلاری بوده است. این تصمیم موجب شگفتی و تعجب سرمایه‌گذاران و کارشناسان اقتصادی شده است. نشست آتی فدرال رزرو قرار است 29 و 30 اکتبر برگزار شود و هنوز برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که برنامه محرک پولی تا پایان امسال اجرا خواهد شد.


  ادامه مطلب ...

تداوم سقوط آزاد سکه و دلار

هفته سرنوشت ساز بازار از راه رسیده و گستردگی سایه خوشبینی‌های سیاسی همچنان قیمت‌ها را تعدیل می‌کند. با گذشت تقریبا دوسال از بحران ارزی در کشور، بازار داخلی ارز به انتظار پایانی خوش در رفع نگرانی‌های اقتصادی نشسته است تا انتظارات اقتصادی در سایه دیپلماسی خارجی اواسط این هفته به بار بنشیند.


http://s4.picofile.com/file/7844712468/10277_635103084450600173_l.jpg

برابر با آنچه طی این سال‌ها اقتصاد داخلی را دستخوش فشارهای ناروا کرده بود، اینک نشانه‌های بازگشتن به شرایط قبل قیمت‌هایی را برای ارز و سکه بر تابلوها می‌نشاند که باور آن برای همگان سخت است. در این روزها بیشتر صرافان و سکه فروشان به زیان دچار شده‌اند. اتفاقی که باور آن به این زودی‌ها حتی برای خود آنها نیز سخت است. خریدهای گران و ذخیره‌سازی‌های قبلی با ورود سکه‌ها و دلارهای خانگی بار گرانی شده است که بعضا ارزش آن را به یک سوم رسانده است، به طوری که در بازار اغلب برای فروش مراجعه می‌کنند.

  ادامه مطلب ...