سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف
سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

احتمال ایجاد حباب در بازار بورس آمریکا

 برنده امسال جایزه نوبل اقتصاد هشدار داد، افزایش ارزش سهام و قیمت مسکن در بازار آمریکا ممکن است منجر به تشکیل حباب قیمتی شود و این مساله سرانجامی تلخ را به همراه خواهد داشت.


به گزارش رویترز: روبرت شیلر اقتصادان آمریکایی برنده جایزه نوبل اقتصاد در سال 2013 میلادی که به واسطه تحقیق و پژوهش در خصوص قیمت های بازار و حباب های قیمتی در بازار بورس و مسکن برنده این جایزه شده است تاکید کرد، افزایش چشمگیر شاخص سهام در بازار بورس آمریکا به یک نگرانی بزرگ تبدیل شده است.
  
وی تصریح کرد: من هنوز زنگ خطر را به صدا در نیاورده ام ولی افزایش ارزش سهام در برخی کشورها و رشد بی سابقه قیمت مسکن به شدت نگران کننده است. این مساله می تواند پایانی تلخ داشته باشد و با ترکیدن حباب قیمتی در بازار بورس و مسکن بار دیگر تجربه تلخ بحران 2007 و 2008 میلادی تکرار شود.

شیلر افزود: من به شدت نگران وضعیت بازار بورس آمریکا هستم. اقتصاد آمریکا هنوز به شدت ضعیف و آسیب پذیر است و تشکیل حباب در بازار بورس می تواند تاثیرات منفی و مخرب زیادی بر اقتصاد آمریکا داشته باشد.

ترکیدن حباب بخش مسکن آمریکا در سال 2007 میلادی منجر به ورشکستگی موسسه مالی لمن برادرز و آغاز بحران مالی و اقتصادی 2007 میلادی شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد