سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف
سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

کاهش صف‌های فروش در بسیاری از نمادها آیا بورس دوباره رونق می‌گیرد؟

جمع شدن صف‌های فروش در جریان معاملات امروز بازار سهام و چراغ سبز برخی صنایع، امید به رونق دوباره بورس را بیشتر کرد؛ تحلیل‌گران بازار معتقدند عوامل و دلایل بنیادی، نشان ارزندگی قیمت‌های اصلاح‌شده فعلی در بسیاری از صنایع است.

به گفته بسیاری از تحلیل‌گران و کارشناسان بازار، بسیاری از صنایع بورسی از جمله بانکی‌، پتروشیمی‌ها، خودرویی‌ها، فلزات اساسی، سیمانی، تجهیزات برقی، دارویی و پالایشی با کاهش قیمت، سیگنال‌های خرید خوبی برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده‌اند.

در پایان معاملات امروز بازار هم برخی از صنایع با کاهش صف فروش و تحرکات بسیاری از حقوقی‌های بازار روبه‌رو شده و برای روزهای آینده بازگشت رونق به بازار پیش‌بینی می‌شود.
  
ادامه مطلب ...

توزیع غیرنقدی 13 هزار میلیارد تومان یارانه

دولت در تبصره هدفمندی یارانه‌ها 53 هزار میلیارد تومان برای بازتوزیع نقدی و غیرنقدی در سال 93 درنظر گرفت که با توجه به تثبیت یارانه 45500 تومانی نقدی، 13 هزار میلیارد تومان برای بازتوزیع غیرنقدی باقی می ماند.

در تبصره هدفمندی یارانه ها، درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمندی در سال آینده، 632 هزار میلیارد ریال تعیین شد که 519 هزار میلیارد ریال از این درآمد از محل اصلاح قیمت کالاها و خدمات و 113 هزار میلیارد ریال یارانه نان، برق و سایر کالاها و خدمات خواهد بود.
بر اساس این تبصره، به منظور تقویت منابع صنعت برق و حضور فعال بخش خصوصی، منابع حال از افزایش قیمت های برق در سال 1393 از شمول ماده (12) قانون هدفمند کردن یارانه ها خارج و در اختیار صنعت برق قرار می گیرد.
منابع 63 هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه ها در سال 93 نیز به شرح زیر هزینه می شود:
 

ادامه مطلب ...

رونمایی از سناریوی جدید دستمزد 93 اقتصاد در هفته ای که گذشت

سقوط شاخص بورس به کانال 82 هزار واحد، آغاز اجرای پرداخت تسهیلات 35 و 50 میلیونی خرید مسکن، رونمایی از سناریوی جدید دستمزد، طرح جدید حذف سهمیه‌های ویژه بنزین و برنامه‌های آخوندی برای خروج بازار مسکن از رکود از مهمترین رویدادهای اقتصادی در هفته جاری بود.

سقوط شاخص بورس به کانال 82 هزار واحد از مهمترین رویدادهای اقتصادی هفته جاری است. برخی شایعات مطرح در بازار سهام به افت شاخص و تشکیل صف های طولانی فروش برای سهام برخی شرکتها دامن زد. شاخص کل بورس در پایان معاملات هفتته جاری به 82 هزار و 28 واحد رسید و تنها یک قدم تا کانال 81 هزار واحد فاصله دارد.
 

ادامه مطلب ...

عضو کمیسیون تلفیق مجلس خبر داد؛ پیش‌بینی رشد 85 درصدی قیمت سوخت

عضو کمیسیون تلفیق گفت: با درآمد 51900 میلیارد تومانی که دولت برای هدفمندی یارانه ها از محل افزایش قیمت سوخت در سال 93دیده است، متوسط قیمت حامل های انرژی در سال آینده باید 85 درصد افزایش یابد.

جعفر قادری، درباره واکنش ها به تبصره هدفمندی یارانه ها در سال 93 که ساعتی پیش از سوی دولت یازدهم به کمیسیون تلفیق آمده است، گفت: دولت در این تبصره 51900 میلیارد تومان درآمد از محل افزایش قیمت حاملهای انرژی پیش بینی کرده است که این رقم در مقایسه با درآمد 28 هزار میلیارد تومانی سال قبل، بیش از 85 درصد افزایش نشان می دهد، به این معنی باید قیمت حاملهای انرژی در سال آینده به طور متوسط 85 درصد افزایش پیدا کند.
 
ادامه مطلب ...