سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف
سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

روند منفی بازار در پی کاهش نرخ ارز

به گزارش سکه نیوز به نقل از یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه پس از افزایش حجم تقاضا متولیان بورس باید در عرضه اولیه شرکت‌ها سرعت ببخشد، گفت: بورس با توجه به تغییرات مثبت سیاسی آینده خوبی داشته و بهترین محل برای سرمایه‌گذاری‌است.



حسین خزلی خرازی در گفت وگو با فارس، با اشاره به کاهش نرخ ارز در بازار طی روزهای اخیر و تأثیر بر سهام گروه‌های مختلف بازار که منجر به روند منفی امروز شد، گفت:‌ پالایشگاهی‌ها نرخ فروش محصولات را با دلار ۲۵۰۰ تومان پیش‌بینی کردند، بنابراین در این گروه جای نگرانی نیست.
  
وی درباره تأثیر تغییرات نرخ ارز بر شرکت‌های حاضر در گروه پتروشیمی هم از احتمال عدم تعدیل مثبت در این شرکت‌ها خبر داد و افزود: پتروشیمی‌ها هم که طی هفته گذشته با دلار ۳ تا ۳۱۰۰ تومان پیش‌بینی کرده بودند در بدبینانه‌ترین حالت، تعدیل مثبتی نخواهند داشت.

خرازی با بیان اینکه این روزها اخبار مربوط به کاهش تحریم‌ها و رفع محدودیت‌ها، بیشتر تاثیر مثبت را در گروه‌های بانکی و خودرویی می‌گذارد، افزود: در این گروه‌ هم، بانک‌ها و خودرویی‌ها وضعیت بهتری نسبت به گذشته را تجربه خواهند کرد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه تنها نگرانی در گروه شرکت‌های پتروشیمی امکان کمبود و یا قطع گاز در خوراک‌شان است،گفت: برای این شرکت‌ها هم در صورت تأمین خوراک، آینده خوبی برای آن‌ها متصور است.

وی در پاسخ به این سؤال که آینده بازار سهام با توجه به شرایط فعلی، چطور پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: ماه‌ها و سال‌های خوبی در انتظار بازار سرمایه است و بهترین محل برای سرمایه‌گذاری در مقابل دیگر بازارها که در رکود سنگینی به سر می‌برند، خواهد بود.

وی در توصیه‌ای به سهامداران مبنی بر پرهیز از هرگونه رفتار هیجانی در برابر اخبار، به زوایای چگونگی کنترل بازار اشاره و تصریح کرد:‌ نقدینگی‌های جدید باید همراه با عرضه‌های جدید وارد بازار شود چرا که در صورت عدم کنترل تقاضا، بازار به طور هیجانی رشد می‌کند.

خرازی تاکید کرد: اکنون بهترین زمان برای عرضه‌های اولیه و پذیرش شرکت‌های جدید در بورس و فرابورس است و در این بین، دولت هم باقیمانده شرکت‌ها را به مردم واگذار کند.

این کارشناس بازار سرمایه تقاضای بالا در بازار را عاملی برای رشد میانگین قیمت‌ها دانست و تأکید کرد: بهترین راهکار برای کنترل ورود نقدینگی‌های تازه برای جلوگیری از رشد بیش‌ از حد میانگین قیمت‌ها، عرضه سهم‌های جدید است بنابراین کاهش ارزش و میانگین قیمت‌ها به دلیل عدم کنترل طرف تقاضاست.

وی درباره الزامات و مزایای ورود شرکت‌های جدید در افزایش ارزش جاری بازار، خاطرنشان کرد: با واگذاری‌ سهم‌های جدید، تحریک طرف عرضه در مقابل تقاضای تازه و پذیرش آنان در بورس، امید ۷۰۰ هزار میلیارد تومانی شدن بازار سهام بیشتر شده و در این وضعیت بر عمق بازار نیز افزوده می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد