سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف
سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

کاهش قیمت طلا موجب افزایش عطش کشورهای آسیایی شد

سکه نیوز : علی رغم ادامه روند نزولی قیمت جهانی طلا تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که عطش کشورهای آسیایی برای خرید این فلز گرانبها همچنان به شدت رو به افزایش است.


به گزارش سکه نیوز به نقل از جاکارتا پست، قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 22 درصد کاهش داشته و به کمتر از 1290 دلار در هر اونس رسیده است. 


بر اساس این گزارش برخی کارشناسان اقتصادی و تحلیلگران بر این باورند که قیمت طلا در سال 2014 میلادی نیز کاهش خواهد یافت. موسسه گلدمن ساش پیش بینی کرده است که قیمت طلا در کوتاه مدت به کمتر از 1000 دلار در هر اونس خواهد رسید.
  
قیمت طلا از 300 دلار در هر اونس در سال 2000 میلادی به بیش از 1920 دلار در سپتامبر 2011 میلادی رسید. وقوع بحران مالی 2007 میلادی در آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش چشمگیر قیمت طلا داشته است.

البته کاهش فشارهای تورمی در اقتصاد جهانی و بهبود نسبی وضعیت اقتصادی آمریکا در یک سال گذشته تاثیر زیادی بر افت شدید قیمت طلا داشته است.

علی رغم زیان و ضرر 64 میلیارد دلاری صندوق های سرمایه گذاری جهان در سال 2013 در پی کاهش شدید قیمت طلا شورای جهانی طلا بر این باور است که تقاضای جهانی این فلز گرانبها همچنان رو به افزایش است.

در این بین رشد چشمگیر تقاضای طلا در بازارهای مختلف آسیا به خوبی نمایان و آشکار است. تقاضای طلای چین امسال به بیش از 1000 تن خواهد رسید و این کشور با پیشی گرفتن بر هند به بزرگترین بازار طلای جهان تبدیل خواهد شد.
کاهش قیمت طلا همچنین موجب افزایش عطش برای خرید این فلز گرانبها در سایر کشورهای اسیایی از جمله هند و اندونزی شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد