سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف
سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

قیمت طلا اسیر سیاست های فدرال رزرو آمریکا شده است

 تحلیلگران اقتصادی و بازار طلا بر این باورند که قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی بیش از حد اسیر دست سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا شده است.


به گزارش وبلاگ پایگاه اطلاع رسانی سکه نیوز به نقل از پایگاه اینترنتی مولتی فول، کارشناسان اقتصادی اعلام کردند که قیمت طلا در سال های اخیر به شدت به تحولات مربوط به سیاست های محرک پولی فدرال رزرو آمریکا گره خورده است. نگرانی از متوقف شدن محرک پولی فدرال رزرو تاثیر زیادی در کاهش 25 درصدی قیمت طلا از ابتدای سال 2013 میلادی داشته است.

بر اساس این گزارش اجرای سیاست های انبساطی پولی و تزریق میلیاردها دلار نقدینگی نیز طی سال های 2008 تا 2011 میلادی موجب شد تا قیمت طلا بیش از 70 درصد افزایش یابد.
  
تا امروز فدرال رزرو آمریکا بیش از 3600 میلیارد دلار نقدینگی به اقتصاد این کشور تزریق کرده است. قیمت طلا از 840 دلار در هر اونس در سال 2008 به بیش از 1920 دلار در سال 2011 میلادی افزایش یافته است.

قیمت طلا بیش از هر زمان دیگری به شدت نسبت به بیانیه ها و نشست های فدرال رزرو آمریکا حساس و وابسته شده است. کارشناسان اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا تا اوایل سال 2014 میلادی اجرای محرک پولی 85 میلیارد دلاری را ادامه خواهد داد.

آخرین نشست فدرال رزرو آمریکا در سال 2013 قرار است روزهای 17 و 18 دسامبر برگزار شود. اظهارات اخیر جانت یلن رئیس احتمالی فدرال رزرو آمریکا مبنی بر لزوم اجرای سیاست های محرک پولی نیز بار دیگر موجب افزایش قیمت طلا شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد