سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف
سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

حداقل قیمت مسکن در تهران چند؟

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی سکه نیوز در ماه‌های ابتدایی سال جاری، پس از انتخابات و با بهبود اوضاع اقتصادی و امیدواری بازارها به تثبیت شرایط، قیمت مسکن نیز با اندکی افت روبرو شد که برخی کارشناسان آن را به پایان رسیدن دوران رونق مسکن می‌دانند (که از سال 90 آغاز و تا نیمه سال جاری تشدید شده بود). با این حال شواهد بازار مسکن نشان می‌دهد که علی‌رغم کاهش جزیی در قیمت‌ها و معاملات خرید و فروش علی‌الخصوص در مهر ماه سال جاری، متقاضیان خرید و فروش بازار مسکن در حالت انتظاری قرار دارند و فعالیت خود را به زمان تعیین مسیر دقیق بازار مسکن موکول کرده‌اند.




زمزمه‌های توقف طرح مسکن مهر به همراه پیشنهاد بانک مسکن مبنی بر افزایش سقف وام مسکن، نگرانی‌ها از افزایش قیمت‌ها در جنوب شهر تهران و واحدهای با متراژ پایین را بیشتر کرده است. چرا که متقاضیان مسکن مهر و وام مسکن عمدتا از دهک‌های کم درآمدتر خانوارهای شهری هستند که توان تامین هزینه مورد نیاز برای خرید مسکن در محله‌های با کیفیت‌تر و یا با متراژ بالاتر را ندارند. از سوی دیگر این نگرانی وجود دارد که افزایش وام مسکن علاوه بر تاثیرات روانی، حجم نقدینگی را در این بازار افزایش دهد که به تبع آن باید منتظر افزایش دوباره قیمت‌ها در این بازار باشیم. از این نکته نیز نباید غافل شد که در ماه‌های اخیر نوسانات قیمت مسکن تا حدودی به نرخ تورم نزدیک‌تر شده و با توجه به شرایط حاکم در اقتصاد کلان کشور، امید به کاهش قیمت‌ها در این بازار ایجاد شده است، گرچه برخی شواهد نیز حاکی از احتمال بیشتر تثبیت قیمت‌ها تا پایان سال جاری است. بنابراین در حالت کلی شاید بتوان گفت که بازار مسکن هنوز علامتی برای کاهش قیمت‌ها دریافت نکرده است اما دلیلی هم برای جهش ناگهانی وجود ندارد و به همین دلیل این روزها بازار به ثبات نسبی رضایت داده است.

  

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سکه نیوز  به نظر می‌رسد که با توجه به شرایط مسکن در تهران حداقل بودجه مورد نیاز برای خرید یک واحد مسکونی با امکانات نسبی و متراژ قابل سکونت، دست کم معادل 100 میلیون تومان باشد. بررسی فایل‌های موردی نشان می‌دهد که عملاً با بودجه‌ای کمتر از 80 میلیون تومان نمی‌توان در تهران صاحب خانه شد. در هر حال برای تهیه یک واحد مسکونی با حداکثر 100 میلیون تومان بودجه باید روانه جنوب شهر تهران شد که در نتیجه عمدتاً با واحدهایی کمتر از 50 متر مربع روبرو خواهیم شد. بررسی این فایل‌ها حاکی از میانگین قیمتی 2 میلیون و 500 هزار تومان برای واحدهای با متراژ پایین است که عموما امکانات ویژه‌ای نیز ندارند و از کیفیت پایینی برخوردار هستند. البته میانگین نرخ‌ها در حوالی مرکز تهران (مانند امام حسین، پیروزی، 17 شهریور و ...) اندکی بالاتر است.


قابلیت نقدینگی واحدهای متراژ پایین به دلیل تقاضای بالای آن‌ها، بسیار بالا است؛ از همین رو مالکان واحدهای نقلی نوساز عمدتا تمایل به عرضه ملک خود ندارند و ترجیح می‌دهند که دارایی خود را تا زمان مناسب فروش نگهداری کنند و در بازار نیز به سختی می‌توان واحد نقلی نوساز برای فروش پیدا کرد. با توجه به تقاضای بالای چنین آپارتمان‌هایی و قرار گیری عمده آن‌ها در جنوب تهران، به نظر می‌رسد که امکان کاهش قیمت در این واحدها بسیار کم است و در صورت هرگونه شوک‌های تورمی و یا توقف طرح مسکن مهر، قیمت این قبیل واحدها با جهش بالاتری نسبت به سایر آپارتمان‌های شهر تهران روبرو خواهد شد.
به گزارش سکه نیوز در زیر جدول نرخ‌های پیشنهادی فروش واحدهای مسکونی با حداکثر قیمت 100 میلیون تومان در شهر تهران را مشاهده می‌کنید.

 
* میزان کیفیت و امکانات هر واحد مسکونی بر روی نرخ‌های مندرج در جدول تاثیر گذار است. کیفیت محله نیز بر روی مبالغ مورد نظر موثر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد