سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف
سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

افت 90 تومانی قیمت دلار در 6 روز

قیمت دلار در بازار آزاد طی یک هفته گذشته 90 تومان کاهش یافت.

نوسان بازار ارز طی یک سال گذشته به یکی از مشکلات اساسی اقتصاد کشور تبدیل شده به طوری که در همین راستا ارزش پول ملی کشور بیش از 50 درصد افت داشته است و قیمت ارز مرجع نیز 100 درصد افزایش یافته است.
بر همین اساس یکی از مطالبه های اقتصادی مردم از تیم اقتصادی دولت یازدهم تثبیت وضعیت بازار و کاهش قیمت ارز است که البته چهره های اقتصادی دولت یازدهم و همچنین حجت الاسلام حسن روحانی در سخنان خود به این موضوع به عنوان یک اولویت اساسی تاکید کرده اند.

  

همچنین علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در جدیدترین اظهارنظر خود اعلام کرده است که دولت یازدهم به دنبال تک نرخی کردن ارز و تثبیت قیمت ها است.
قیمت ارز در یک ماه گذشته به واسطه معرفی کابینه یازدهم و انتخاب اعضای کابینه در مجلس نوسان های را تجربه کرده و البته پس از برگزاری جلسات رای اعتماد به وزیران روند حرکتی قیمت ارز در بازار آزاد نزولی بوده است و هم اکنون به 3120 تومان رسیده است.
البته طی یک ماه گذشته قیمت ارز در اوج خود به 3290 تومان در روز 12 مرداد رسید و در پایین ترین میزان نیز روز گذشته به 3120 تومان رسیده و در یک ماه گذشته شاهد نوسان 170 تومانی قیمت دلار بوده ایم.
از روز جلسه رای اعتماد به وزیران کابینه یازدهم تا کنون قیمت دلار از 3210 تومان به 3120 تومان رسیده و شاهدافت 90 تومانی آن بوده ایم و همین موضوع امیدواری برای رسیدن قیمت دلار به 3 هزار تومان را افزایش داده است.
به گزارش نامه، طیب نیا درباره نحوه کاهش قیمت دلار گفته است اگرچه در ایران بانک مرکزی محور تحقق ارزش پول ملی است ولی وزرات امور اقتصادی و دارایی با توجه به نقشی که در تدوین سیاستهای اقتصادی و اجرای سیاستهای مالی کشور دارد، سعی دارد با مشارکت فعال در بازساماندهی نظام پولی و بانکی حفظ ارزش پول ملی را سرلوحه تدوین سیاستهای خود قرار دهد. به نظر من نرخ دلار و هر کالایی را به شکل دستوری نمی توان پایین آورد.
وی معتقد است ممکن است چند روزی شود اما در بلند مدت امکان پذیر نیست. نرخ ارز تایع میزان عرضه و تقاضای ارز است. اگر دولت درآمد ارزی بالاتر داشته باشد خود به خود نرخ ارز تحت تاثیر قرار می گیرد. اگر در شرایط محدودیت ارزی باشیم طبیعتا تلاش برای کاهش قیمت ارز تنها نتیجه ای که به بار می آورد این است که دولت ذخایر ارزی خودش را از دست می دهد و بعد از مدتی قادر به کنترل نرخ ارز در حد تایید شده نخواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد