سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف
سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

پیشبینی قیمت طلا در سال 2014

قیمت طلا در سال 2013 میلادی بدترین عملکرد خود از سال 1981 میلادی را ثبت کرده ولی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که روزهای نخست 2014 میلادی بهترین زمان برای خرید طلا به شمار می رود.

به گزارش پایگاه اینترنتی اس سی ام پی؛ برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که سه ماه نخست 2014 میلادی بهترین زمان برای خرید طلا به شمار می رود و احتمال افزایش قیمت این فلز زرد در ماه های آینده وجود دارد.
  
بر اساس این گزارش اقدام فدرال رزرو آمریکا در کاهش 10 میلیارد دلاری محرک پولی از ابتدای سال 2014 فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است ولی به نظر می رسد پایین نگه داشتن نرخ بهره از سوی فدرال رزرو همچنان مایه امیدواری برای قیمت طلا در سال 2014 خواهد بود.

پایین بودن نرخ تورم آمریکا و سایر کشورهای صنعتی و توسعه یافته نیز فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است. تحلیلگر ارشد کامرز بانک آلمان نیز تاکید کرد، قیمت طلا برای نخستین بار در 13 سال اخیر بیش از 27 درصد کاهش داشته است.

کامرز بانک آلمان پیش بینی کرده است که میانگین قیمت طلا در سال آینده به 1300 دلار خواهد رسید. بانک مریل لینچ آمریکا این رقم را 1294 دلار و موسسه مالی ای ان زد استرالیا نیز قیمت طلا را 1269 دلار پیش بینی کرده است.

میانگین قیمت طلا در سه ماه نخست امسال به 1632 دلار رسید و این رقم در سه ماه سوم به 1326 دلار و در سه ماه پایانی امسال نیز به کمتر از 1300 دلار رسیده است.

تحلیلگر ارشد کامرز بانک پیش بینی کرد قیمت طلا تا اواخر سال آینده به بیش از 1400 دلار خواهد رسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد