سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف
سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

گام جدی بورس انرژی برای تأمین خوراک پالایشگاه‌ها/ فاصله خرید و تحویل کوتاه‌تر می شود

محموله 3500 بشکه‌ای میعانات گازی پالایشگاه ایلام که یک ماه پیش از سوی مشتریان خریداری شده بود، از سوی شرکت ملی نفت تحویل داده شد، تا بورس انرژی به شکل جدی وارد چرخه تامین خوراک پالایشگاه‌ها شود.

به گزارش سکه نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بورس انرژی، محموله 3500 بشکه ای میعانات گازی پالایشگاه ایلام که یک ماه پیش از سوی مشتریان خریداری شده بود، از سوی شرکت ملی نفت تحویل داده شد، تا بورس انرژی به شکل جدی وارد چرخه تامین خوراک پالایشگاه‌ها شود.

 

بابک باقری رییس اداره نظارت بر بازار بورس انرژی با بیان این مطلب گفت: تحویل میعانات گازی پالایش گاز ایلام که از سوی شرکت ملی نفت ایران عرضه می شود، 6 روز کاری پس از معامله شروع و حداکثر تا یکماه پس از انجام معامله صورت می‌گیرد.

باقری افزود: امور مالی شرکت ملی نفت ایران بر اساس اعلامیه تسویه وجوه، مجوز لازم برای تحویل محموله را صادر می‌کند.

رییس اداره نظارت بر بازار بورس انرژی گفت: براین اساس واحد عملیات شرکت ملی نفت ایران هم هماهنگی لازم با خریدار برای اعلام پیمانکار حمل و تعیین زمان دقیق حمل کالا می‌کند.

وی افزود: با توجه به اینکه این فرایند برای نخستین بار و با هماهنگی امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران و بورس انرژی طراحی شد، تحویل اولین محموله میعانات گازی در روزهای پایانی دوره تحویل، نهایی شد و  در اختیار خریدار قرار گرفت.

باقری ابراز امیدواری کرد با توجه به شکل گیری بازار میعانات گازی در بورس انرژی و معاملات مستمر این محصول، دوره تحویل کالا در عرضه های بعدی کوتاهتر شود.

همچنین اولین خریدار میعانات گازی در بورس انرژی هم با ابراز رضایت از فرآیند خرید این محصول، گفت: شرایط خرید، رقابت خریداران و شفافیت موجود در بورس انرژی، تامین خوراک را بسیار آسان و روانتر از قبل کرده است. خوئیان افزود: در صورتیکه زمان تحویل میعانات گازی از دو هفته بیشتر نشود، امکان خرید بیشتر خوراک و تولید بیشتر محصول فراهم می‌شود.

خوئیان رییس هیئت مدیره یکی از پالایشگاه‌ها که اولین خریدار میعانات گازی در بورس انرژی است، افزود: با توجه به سبک بودن میعانات گازی پالایش گاز ایلام، 80 درصد این محصول به بنزین تبدیل می شود.

این پالایشگاه دار بخش خصوصی ابراز امیدواری کرد هرچه زودتر میعانات گازی سنگین منطقه عسلویه هم در بورس انرژی عرضه شود تا تعادل تولید گازوئیل و بنزین در پالایشگاه‌های کوچک برقرار بماند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد