سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف
سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

دلایل سقوط انس جهانی از دید رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور

رئیس اتحادیه کشور طلا و جواهر با اشاره به کاهش 25 درصدی قیمت اونس در یک سال اخیر، گفت: تزریق چندین میلیارد دلار به بازار مالی آمریکا و افزایش ارزش دلار، آغاز روند خروج اقتصاد دنیا از رکود و کاهش شدید تقاضای جهانی طلا سه عامل کاهش قیمت‌ها است.

محمد کشتی‌آرای با بیان اینکه پس از 12 سال بیشترین کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی رخ داده است، اظهارداشت: طلا در یک سال 25 درصد از ارزش خود را از دست داد.
  
وی افزود: معمولا در روزهای پایانی سال میلادی به دلیل تسویه حساب‌ شرکت های مالی و رد و بدل شدن طلا به صورت فیزیکی، تقاضای طلا افزایش و به تبع آن قیمت طلا رشد می‌کند اما عوامل مختلفی مانند آغاز روند خروج از رکود اقتصادی و تزریق پول به بازار‌های مالی آمریکا موجب تقویت دلار و کاهش ارزش اونس جهانی شد.

کشتی‌آرای با بیان اینکه چندین میلیارد دلار به بازار مالی آمریکا تزریق شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا 10 روز آینده قیمت اونس در این سطح باقی مانده و در شروع سال جدید میلادی، تحولات قیمتی بستگی به آمارهایی که از وضعیت اقتصادی منتشر می‌شود،‌ دارد.

به گفته وی انتشار آمارهای اقتصادی شرایط اقتصاد جهان و کشورهای اروپایی و آمریکا را نشان می‌دهد که می‌تواند بر حرکت بازار جهانی طلا و بازارهای مالی تاثیرگذار باشد.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران تصریح کرد: برداشت عمومی تحلیل‌گران اقتصادی این است که وضعیت اقتصاد جهان بهتر از سال گذشته است و پیش‌بینی می‌شود این روند مثبت ادامه یابد.

وی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون بیش از 15 روز آینده را نمی‌توان پیش‌بینی کرد، تصریح کرد: فعلا با توجه به وضعیت موجود به نظر می‌رسد در این دوره تغییر محسوسی را در بازار جهانی طلا شاهد نباشیم.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اشاره به سیر قیمت اونس در سال‌های گذشته، گفت: قیمت اونس در اکتبر 2011 با ثبت رقم 1927 دلار به بالاترین سطح خود رسید و از همان ماه این روند برعکس شد که احتمالا ناشی از اشباع بازار بود.

وی ادامه داد: همچنین با کاهش رشد اقتصادی چین و هند، تقاضای جهانی طلا کاهش یافت،در آن سال‌ها بسیاری از کشورها به شورای جهانی طلا درخواست خرید می‌دادند اما هم‌اکنون هیچ‌گونه درخواستی به این شورا نرسیده است و این نشان‌دهنده کاهش تقاضای جهانی این فلز گران‌بها است.

کشتی آرای افزود: در واقع در دوره‌ای بخشی از دارایی‌های کشورها به طلا تبدیل شد و در حال حاضر دوره اجرای این فرایند به اتمام رسیده است، بنابراین تقاضای طلا از این ناحیه در جهان به شدت کاهش یافته و همین مساله بر کاهش قیمت‌ها تاثیر قابل توجهی داشته است.

وی تاکید کرد: تقاضای جهانی اونس به حداقل خود رسیده است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران در پاسخ به این سوال فارس که تاثیر افت قیمت اونس بر بازار داخلی محسوس نبوده است، گفت: بالاخره انتظار تنظیم و نظم در بازار یک ابزار مدیریتی است و در حال حاضر قیمت‌های سکه و طلا در بازار داخلی کاملا با قیمت ارز و اونس جهانی تناسب دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد