سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف
سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

نگرانی نخست وزیر چین از کاهش رشد اقتصادی

نخست وزیر چین با ابراز نگرانی از تاثیر کاهش سرعت رشد اقتصادی بر افزایش بیکاری اظهار داشت که کشورش نیاز به یک تعادل طلایی بین اصلاح ساختاری و رشد دارد.



به گزارش «تابناک»، به علت تقاضای جهانی شکننده برای محصولات چینی، رشد اقتصادی این کشور برای سال 2013 به مقدار 7.5 درصد تعیین شده که کمترین میزان در 23 سال گذشته است. این مسئله موجب شده است که رهبران این کشور به دنبال اصلاحات عمیق اقتصادی برای گریز از اقتصاد صادرات محور و تکیه بیشتر بر مصرف داخلی باشند. انتقالی که به موجب آن چین باید پذیرای کاهش رشد اقتصادی خود نیز باشد.
  
اما آن گونه که «رویترز» نقل می کند، لی ککیانگ معتقد است که چنین مسیری چالش هایی را به همراه دارد. نخست وزیر چین در دیداری که با رهبران تجاری داشت از ورود این کشور به مرحله جدیدی از توسعه سخن گفت. لی افزود: ادامه رشد اقتصادی با سرعتی همچون دهه گذشته واقعگرایانه نیست، اما توسعه، بنیانی است برای حل بسیاری از مشکلات.

وی ادامه داد: به عنوان کشوری بزرگ با 1.3 میلیارد نفر جمعیت، هیچ روند قطعی توسعه وجود ندارد که بتواند با بسیاری از سختی ها و مشکلات، به خصوص حفظ مشاغل، مقابله کند.

نخست وزیر چین همچنین از لزوم یافتن «نقطه تعادل طلایی» بین نوسازی اقتصادی و ادامه نرخ رشد قابل توجه برای ایجاد شغل های بیشتر سخن گفت.

قرار است رهبران چین در پلنوم حزب کمونیست که 9 تا 12 نوامبر برگزار می شود، در مورد گسترش اصلاحات اقتصادی این کشور گفتگو کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد