سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف
سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

سخنگوی ستاد تنظیم بازار: تغییر قیمت شیر در دستور کار نیست

سخنگوی ستاد تنظیم بازار از بررسی کارگروه تخصصی در مورد وضعیت عرضه کالاهای پتروشیمی در بورس خبر داد و درباره شیر نیز گفت: قیمت شیر در صورت درخواست اتحادیه‌ها توسط سازمان حمایت بررسی می‌شود.

علی‌اکبر پورکاوه در گفت‌وگو با تسنیم در مورد جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار اظهار داشت: در جلسه روز دوشنبه هفته گذشته یکی از موضوعاتی که بررسی شد روند قیمت محصولات پتروشیمی و نحوه عرضه آن در بورس بود که کارگروه تخصصی نیز گزارشی در این زمینه ارائه کرد.

 در نهایت مقرر شد تداوم عرضه محصولات پتروشیمی در بورس و دیگر کالاهایی که امکان عرضه را دارند بررسی شود و نتایج آن ارائه گردد.

وی در مورد تعیین قیمت شیر که از سوی وزیر جهاد کشاورزی مطرح شد، نیز گفت: همان‌طور که وزیر صنعت نیز در نشست خبری گفت، قرار نیست بر اساس قانون برنامه پنجم برای هیچ کالایی قیمت دستوری تعیین شود ولی نظارت بر آن توسط سازمان حمایت و ستاد تظیم بازار انجام می‌شود.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار در پاسخ به این سؤال که وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که قیمت شیر بر اساس نرخ نهایی نهاده‌ها توسط ستاد تنظیم بازار تعیین خواهد شد، ادامه داد: نهاده‌ها بر اساس ارز بودجه توزیع می‌شود و محصولاتی که این موضوع روی قیمت تمام‌شده آنها اثر دارد، توسط سازمان حمایت برای آن تصمیم‌گیری می‌شود.

پورکاوه با تأکید بر اینکه ستاد تنظیم بازار فعلاً تصمیمی برای تعیین قیمت دستوری و یا افزایش قیمت شیر و یا فرآورده‌های آن ندارد، خاطرنشان کرد: تولید کنندگان فراورده‌های لبنی اگر درخواستی در این زمینه دارند باید به سازمان حمایت ارائه کنند و طی جلساتی که سازمان حمایت با نماینده اتحادیه‌ها و انجمن‌ها و همچنین معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت در این زمینه برگزار می‌کند به نتیجه خواهد رسید و در نهایت آن را به ستاد تنظیم بازار و اتحادیه‌ها اعلام می‌کند.

وی در پایان در پاسخ به این سؤال که آیا نتیجه بررسی‌های سازمان حمایت باید به ستاد تنظیم بازار برای بررسی مجدد ارسال شود و سپس ستاد نتیجه را اعلام کند، گفت: سازمان حمایت تنها نتیجه بررسی‌ها را به ستاد اعلام می‌کند و ستاد بنا نیست قیمت دستوری اعلام کند. سازمان حمایت نتیجه را برای اطلاع به اتحادیه‌ها اعلام می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد