سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف
سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی کاملا موقتی است

افزایش ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر پس از انتشار گزارش وزارت کار آمریکا تاثیر زیادی بر رشد قیمت جهانی طلا در روزهای اخیر داشته

http://s3.picofile.com/file/7940569886/246025644514gold_bars.jpg



 ولی به نظر می رسد این روند موقتی بوده و قیمت طلا بار دیگر با کاهش روبرو خواهد شد.  

بر اساس این گزارش کارشناسان اقتصادی معتقدند که این سرمایه گذاران واقعی در بازارهای مالی هستند که تعیین کننده اصلی تحولات و نوسانات قیمت طلا هستند و سفته بازان و دلالان تاثیر بلندمدت چندانی بر این تحولات ندارند و این مهمترین علت کاهش احتمالی قیمت طلا در هفته های آینده به شمار می رود.

پس از اعلام تصمیم فدرال رزرو آمریکا در سال 2010 میلادی برای اجرای محرک پولی سفته بازان و دلالان اقدام به خرید طلا کردند و این مساله تا سپتامبر 2011 میلادی تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشت ولی به نظر می رسد تاثیر اقدامات سفته بازان و دلالان بین المللی بر بازار طلا تاحد زیادی کاهش یافته است.

علت دیگری که موجب می شود تا افزایش قیمت طلا و نقره موقتی باشد این است که نفت جایگاه طلا را به عنوان سرمایه گذاری امن در بازارهای بین المللی گرفته است.

نوسانات شدید قیمت طلا در ماه های اخیر و کاهش قیمت آن از ابتدای سال 2013 بسیاری از سرمایه گذاران را متقاعد کرده که طلا دیگر سرمایه گذاری مطمئنی به شمار نمی رود و ترجیح می دهند تا سرمایه و پول خود را برای خرید نفت سرمایه گذاری کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد