سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف
سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

کاهش فروش 50درصدی طلا در مکه

میزان فروش طلا در شهر مکه از ابتدای سال 2013 میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 50 درصد کاهش داشته که علت اصلی آن مشکلات اقتصادی ناشی از آغاز بهار عربی بوده است.
http://s1.picofile.com/file/7940675478/49862411_01.jpg
بر اساس این گزارش بخش زیادی از فروش طلا توسط فروشگاه های طلا و جواهر در شهر مکه مکرمه در ایام حج انجام می شود و زائران و حجاج بیت الله الحرام تقاضای زیادی برای خرید طلا از فروشگاه های شهر مکه دارند. 

  

امسال نیز حدود 2 میلیون نفر از سراسر جهان برای انجام مناسک حج به مکه و مدینه مشرف شده اند ولی امسال در حالی که رستوران ها و فروشگاه های مواد غذایی در شهر مکه شلوغ و پر رفت و آمد است ولی فروشگاه های طلا فروشی خالی و بدون مشتری است.

مغازه داران مکه نیز از این وضعیت خسته شده اند و بیشتر در حال خواندن مجله و روزنامه و بازی کردن با موبایل هستند و کمتر با خرید طلا از سوی مشتریان و حجاج روبرو می شوند.

یک مغازه دار در شهر مکه در این باره تاکید کرد، میزان فروش طلا در بازار مکه نسبت به مراسم حج سال پیش، بیش از 50 درصد کاهش داشته است.

وی افزود، بیش از 40 درصد فروش طلای ما به مشتریان مصری بود که برای مناسک حج به مکه می آمدند ولی امسال به علت بهار عربی و مشکلات اقتصادی مشتریان مصری نیز قادر به خرید طلا نیستند.

قیمت هر گرم طلا در بازار مکه 160 ریال معادل 43.8 دلار است این رقم در مدت مشابه سال قبل 200 ریال بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد