سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف
سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

صدور ۸۰۰ گواهی نماد «توکن» برای صرافان

سخنگوی کانون صرافان ایرانیان با اشاره به مراجعه ۴۵۱ شرکت صرافی برای دریافت گواهی نماد «توکن» گفت: تاکنون ۱۲۵صرافی و ۲۵۰ کاربر گواهی نماد(توکن) خود را تحویل گرفته‌اند.


مرتضی عزتی سامیان با بیان اینکه 451 شرکت صرافی برای دریافت گواهی نماد توکن (امضای دیجیتال) مراجعه کرده‌اند، اظهارداشت: در مجموع 850 مدیرعامل و کاربر ثبت نام‌ کرده و برای 800 نفر گواهی (نماد) صادر شده است.
  
وی افزود: تا این لحظه 125 صرافی و 250 کاربر گواهی نماد (توکن) خود را تحویل گرفته و همچنین مدیران عامل این صرافی‌ها رمز عبور سنای 2 را دریافت کرده‌اند.

سخنگوی کانون صرافان ایرانیان با بیان اینکه طبق بخشنامه بانک مرکزی همه صرافی‌ها ملزم به استفاده ازسیستم سنای 2 هستند، گفت: 664 صرافی شرایط دریافت سنای 2و گواهی نماد (توکن) هستند که البته ازاین تعداد 22 شرکت هنوز به عضویت کانون در نیامده‌اند و لذا جهت دریافت سنای 2 ملزم به عضویت در کانون صرافان است.

عزتی سامیان تصریح کرد: 44 شرکت هم با آگهی تاسیس شرکت مراجعه کرده‌ که مراحل اولیه عضویت را گذارنده‌اند و با توجه به دستورالعمل جدید فعلا به آنها گواهی نماد (توکن) تعلق نمی‌گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که ثبت‌نام از صرافی‌ها تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، اظهارداشت: مهلت ثبت‌نام تا روز 12 مهر ماه بود که با توجه به اینکه صرافان از سراسر کشور برای ثبت نام به کانون مراجعه می‌‌کنند، با بانک مرکزی در حال مذاکره هستیم و احتمالا ثبت نام و دریافت رمز عبور سنای 2 و گواهی نماد (توکن) تا روز چهارشنبه تمدید می‌شود.

این اقدام در راستای بخشنامه بانک مرکزی است. هدف از اجرای این طرح، رصد فعالیت بازار و جلوگیری از پولشویی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد