سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف
سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

بازار سکه و ارز در انتظار/ کاهش مراجعه برای حواله‌ ارزی

قیمت دلار چند روزی است که در محدوده 3000 تا 3050 تومان در نوسان است و امروز هم همانند روز گذشته در این عدد باقی ماند.
http://s3.picofile.com/file/7846213652/10286_635103901335582955_l.jpg
در همین رابطه مشاهدات خبرنگار ما از بازار ارز نشان می‌دهد که مراجعه برای خرید و فروش ارز در این روزها به شدت کاهش یافته است.

  

یکی از صرافان گفت: بسیاری از مشتریان منتظر نتیجه مذاکرات 5+1 که 15 اکتبر برگزار می‌شود، هستند.

وی افزود: امروز خرید و فروش ارز بسیار کم بود و در واقع هم خریدار و هم فروشنده‌ای چندان وجود نداشت که علت آن همانطور که گفتم انتظار خریداران و فروشندگان است.

وی تصریح کرد: از طرف دیگر نرخ فعلی به قیمت کف بازار نزدیک شده است؛ علاوه بر خرید و فروش‌های نقدی، در بخش حواله هم کاهش داشته‌ایم که آن هم به دلیل انتظار تغییر شرایط فعالان اقتصادی است.

خلوتی بازار در روزهای اخیر علاوه بر صحبت‌های این صراف، مؤید رکود خرید و فروش در بازار است. نکته‌ای که یکی دیگر از صراف‌ها به آن اشاره کرد و گفت: در چند روز اخیر رکود شدیدی در خرید و فروش ارز به وجود آمده است.

وی ادامه داد: در دوره‌ای خرید و فروش‌ها به دلیل حضور بورس‌بازها در بازار بود و اغلب به خاطر حفظ و یا ارتقاء دارایی خود این کار را انجام می‌داند اما با توجه به ثبات نسبی قیمت‌ها این افراد دیگر در بازار حضور نمی‌یابند.

این صراف با اشاره به صحبت‌های رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر اینکه نرخ فعلی در واقع کف قیمت‌ها در بازار است، افزود: این مساله موجب شده که اغلب صرافی‌ها یا فروشندگان حاضر به فروش ارز به نرخی کمتر از 3000 تومان نباشند.

وی گفت: از طرف دیگر در بخش حواله هم تقاضا پایین است که به نظر بنده علت اصلی آن رکود در بازار کالا است، به گونه‌ای که به دلیل فروش نرفتن کالاها، تجار فعلا واردات جدیدی انجام نمی‌دهند و به همین دلیل تقاضا در این بخش کاهش داشته است.

به نظر می‌رسد انتظار برای تغییر شرایط، علاوه بر بازار ارز، در سایر بازارها و بخش‌های اقتصادی به وجود آمده و همین مساله تا حدودی به شرایط رکودی اقتصاد ایران دامن زده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد