سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف
سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

عدم اعلام میزان ذخایر طلای معابد هند چالش دولت ومتولیان

شورای طلای جهانی برآورد می کند که حدود دو هزار تن طلا در معابد هند بلوکه شده باشد اما اطلاع دقیقی از میزان طلای ذخیره شده در دسترس دولت هند نیست و مقام های کشورنیز قصد دارند واردات سنگین طلا به این کشور را کنترل کنند چون با توجه به میزان ارزی که صرف خرید این کالای گرانقیمت می شود،اقتصاد هند تحت فشار بیشتری قرار می گیرد.
http://s3.picofile.com/file/7940567204/231425US_IMF_GOLD_SALES_313680f.jpg
بانک ذخیره هند در راستای اقداماتی که برای کاهش کسر بودجه ۴.۸ درصدی این کشور برمی دارد،طی نامه ای به برخی از ثروتمندترین معابد این کشور،از آنها خواسته که جزییات طلاهایی را که نگهداری می کنند اعلام کنند.

  

این بانک مرکزی هند تاکید کرده که تنها قصد گردآوری اطلاعات را دارد اما گروه های هندو در مقابل این بانک سر به مخالفت برداشته اند.

وی. موهانان،معاون سازمان ویشوا هندو پریشاد، طی بیانیه ای گفت: طلاهایی که دراین معابدنگهداری می شود توسط افراد معتقد به آنها،طی هزاران سال جمع آوری شده و ما به هیچکس اجازه نمی دهیم که آنها را بسنجد.

وی. ام. گوپالا منون،کمیسیونر معبد گوراواپور ایالت کرلا،که اعلام کرده میزان طلای موجود در معبد را اعلام نمی کند نیز اظهار داشت:بیشتر طلاها از سوی مردم معتقد اهدا شده و آنها دوست ندارند جزییات این اموال فاش شود.

وی. مورالیدهاران،رییس حزب مخالف بهاتیاراجاناتا در ایالت کرلا می گوید که بانک ذخیره هند قصد دارد مالکیت طلاهای معابد را بدست بگیرد و ممکن است آنها را بفروشد و به دلار تبدیل کند.

هندی ها هر روز حدود ۲.۳ تن طلا می خرند و ارزش واردات طلا در سال منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۱۳ حدود ۵۴ میلیارد دلار بوده است،به این ترتیب، بیشترین هزینه ای که برای کالاهای غیرضروری دراین کشور صرف می شود مربوط به طلا است.

شورای طلای جهانی برآورد می کند که حدود دو هزار تن طلا در معابد هند بلوکه شده باشد.این میزان طلا که در بازار امروز ۸۴ میلیارد دلار ارزش دارد، به صورت زینت آلات، شمش، سکه و یا به شکل اعضای بدن است.

معتقدان هندو برای جلب حمایت خدایان خود و همچنین بدست آوردن حاجاتی همچون سلامتی به معابد طلا اهدا می کنند.

کاهش واردات طلا یکی از اولویت های بانک ذخیره هند در سال جاری است.
دولت هند علاوه بر افزایش عوارض واردات طلا، قانونی مبنی بر این وضع کرده که ۲۰ درصد از کل واردات طلا باید به صورت جواهرآلات دوباره صادر شود.

این قوانین موجب ایجاد سردرگمی و قطع خرید طلا به مدت دو ماه شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد