سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف
سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

رییس بانک مرکزی‌ اجازه دهد، بازار نرخ ارز را تعیین کند

هادی قوامی با بیان اینکه سازو کارتعیین نرخ ارز در بودجه و برنامه دیده شده است، افزود: بانک مرکزی برای حاکم شدن نرخ ارز شناور مدیریت شده تلاش کند به نحوی که این نرخ به نرخ ارز بازار نزدیک شود.
http://s2.picofile.com/file/7940570428/639629201321030621dbr_dollar_gold_6193.jpg
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه رییس کل بانک مرکزی اعلام کند نرخ ارزبالاست یا پایین ، بر اهدافی که ما در قانون برنامه توسعه به دنبال آن هستیم تاثیر سوء می گذارد.

  

وی افزود: ممکن است صادرکننده ای بخش عمده مواد اولیه اش را وارد کند پس اگر وارد کند افزایش نرخ ارز به ضرر این صادر کننده است از این رو تنها صادر کننده ای ممکن است منفعت ببرد که کالای صادراتی اش ارز بری کمی داشته و به واردات وابستگی کمی دارد.

قوامی با تاکید بر اینکه بالا رفتن نرخ ارز در بلند مدت هم به ضرر تولید کننده وهم صادر کننده است، افزود: در نرخ گذاری ارز باید هم ملاحظات واردات و هم صادرات مد نظر قرار بگیرد و نرخی باشد که بتواند شرایط را برای رشد درون زای اقتصاد فراهم کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره نوسانات شاخص بورس با بیان اینکه نزدیک به 500 هزار میلیارد تومان نقدینگی در بازار داریم که اینها عادت کردند به سمت فعالیت‌هایی مثل طلا ارز و دلالی کانالیزه شوند، افزود:‌ وقتی امنیت در اقتصاد حاکم است و خوشبینی نسبت به آینده اقتصاد ایجاد می شود شاخص های بورس بهبود می یابد ولی یک مقدار که بدبینی نسبت به شرایط آینده ایجاد می شود شاخص ها سقوط می کند مثل زمانی که بحث جنگ در سوریه مطرح شد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم با فضای ایجاد شده در بازار و خوشبینی هایی که نسبت به آینده اتفاق می افتد به شرط اینکه هوشیاری به خرج بدهیم و منافع اقتصاد کشور را از دلالان جدا کنیم چون دلالان می خواهند که شرایط آشفته باشدو عادت کردند به ارتزاق از شرایط موجود اقتصاد و دوست دارند ارتباط ما با دنیا بهبود پیدا نکند، فروش نفت مشکل پیدا کند ازاین روباید سرنوشت کشور را از منافع دلالان جدا کنیم .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد