سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف
سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

دولت فدرال آمریکا در آستانه تعطیلی قرار گرفت

پس از سپری کردن یکشنبه ای که در آن نشانی از مذاکره یا توافق از سوی مجلس نمایندگان یا سنای آمریکا برای جلوگیری از تعطیلی دولت نبود، دولت فدرال آمریکا برای اولین بار در طی 17 سال گذشته در نیمه شب امشب دوشنبه، در معرض تعطیلی قرار می گیرد.

جمهوری خواهان و دموکرات ها در کنگره می گویند، خواهان تعطیلی دولت نیستند، اما هیچ یک از دو طرف حاضر نیستند از مواضع خود عقب نشینی کنند تا از تعطیلی دولت جلوگیری نمایند.

  


 مجلس نمایندگان می خواهد طرح بیمه همگانی اوباما برای یک سال به تاخیر بیفتد و تغییرات دیگری نیز در قانون سلامت انجام شود. اما دموکرات ها اجازه اعمال این تغییرات را نمی دهند.

اگر کنگره نتواند تا پیش از نیمه شب امشب، یعنی زمان منقضی شدن دوره تامین هزینه های دولت، راه کاری موقتی را برای طرح هزینه های دولت فدرال به تصویب برساند، 800 هزار کارمند دولت فدرال از فردا بیکار خواهند شد.

سناتور ریچارد دوربین از ایالت ایلینویز گفت: «ما می دانیم که چه اتفاقی دارد می افتد.» وی افزود: «ما داریم با چشم انداز تعطیلی دولت روبرو می شویم.»
تبعات تعطیلی دولت فدرال آمریکا گسترده خواهد بود. پارک های ملی و مراکز خدمات درآمد داخلی دولت احتمالا تعطیل خواهند شد. افرادی که می خواهند گذرنامه های خود را تمدید کنند نیز باید منتظر بمانند.

تبعات سیاسی تعطیلی دولت چندان مشخص نیست. دموکرات ها، جمهوری خواهان را به کارشکنی متهم می کنند که تلاش دارند قانون مصوب کنگره و تایید شده توسط دیوان عالی را ملغی کنند. جمهوری خواهان می گویند، آنها تلاش می کنند تا آمریکایی ها را از تبعات طرح بیمه همگانی اوباما نجات بدهند، اما دموکرات ها در این زمینه همکاری نمی کنند.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط نشریه بلومبرگ در روزهای 20 تا 23 سپتامبر، شهروندان آمریکایی به دلیل وضعیت پیش آمده در واشنگتن جمهوری خواهان را سرزنش می کنند. درست مثل زمانی که دولت در سال 1995 و 1996 تعطیل شد.

سنای آمریکا امروز تشکیل جلسه می دهد و قرار است جدیدترین طرح مجلس نمایندگان برای به تعویق انداختن طرح بیمه همگانی اوباما و لغو مالیات بر تجهیزات پزشکی را رد کند و یک مصوبه موقت برای تامین هزینه های دولت فدرال به تصویب برساند.

جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان گفتند، آنها مجددا با درخواست تغییرات در طرح بیمه اوباما واکنش نشان خواهند داد.

کوین مک کارتی نماینده کالیفرنیا در مجلس نمایندگان آمریکا احتمال تصویب یک مصوبه موقت برای تامین هزینه های دولت فدرال برای چند روز جهت دادن فرصت بیشتر به دو حزب رقیب برای مذاکره را رد نکرد.

مک کارتی گفت: «ما دولت را به تعطیلی نخواهیم کشاند...اگر ما باید کمی بیشتر مذاکره کنیم، به مذاکره ادامه خواهیم داد.» اما احتمال وقوع این گزینه چندان زیاد به نظر نمی رسد، زیرا دموکرات ها گفته اند که تمایلی به اعمال تغییرات در طرح بیمه اوباما که اولین بار در سال 2010 به تصویب کنگره رسید، ندارند.

یکی از دستیاران رهبران جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان که نخواست نامش فاش شود در این باره گفت، رهبران جمهوری خواه مجلس نمایندگان انتظار ندارند که جمهوری خواهان به تعداد کافی از مصوبه ای جهت تمدید تامین هزینه های فدرال حمایت کنند.

وی افزود، اگر این چیزی باشد که امروز سنا آن را تصویب می کند، احتمالا جمهوری خواهان مجلس نمایندگان به این مصوبه بندی را در مورد پایان دادن به کمک دولت به بیمه درمانی اعضای کنگره و کارکنان آنها اضافه خواهند کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد