سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف
سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

کسی حق ندارد جلوی کاهش قیمت ارز و سکه را بگیرد

فتحی‌پور در واکنش به اظهارات اخیر رییس کل بانک مرکزی مبنی بر اینکه در حال حاضر نرخ ارز در بازار به کف قیمت رسیده است و کاهش بیشتر آن به نفع کشور نیست، گفت: انتظار نداشتیم آقای سیف چنین صحبت‌هایی را مطرح کند چون همه می‌دانند که تقاضا و عرضه نرخ ارز را مشخص می‌کند و نمی‌توان گفت که ارز نباید از فلان قیمت کمتر فروخته شود.


http://s1.picofile.com/file/7940673224/526706IMAGE634652676391383742.jpg
وی افزود: عرضه و تقاضا در بحث مبادلات تجاری قیمت ارز را مشخص می‌کند که به باور ما این نرخ باید کاهش پیدا کرده و قطعا کمتر خواهد شد.

  

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آرامشی در بازار کشور به وجود آمد گفت: بعد از انتخابات وضعیت کشور به سمت و سوی قیمت‌های واقعی رفت و به دنبال آن نرخ‌های حبابی و کذایی شکسته شد.

وی افزود: باید قیمت‌ها به وضعیتی برسد که مردم بتوانند مسکن، کالاهای اساسی و حتی سکه و ارز را با نرخ واقعی آن خریداری کنند. این که یک دفعه قیمت ارز از 1000 به 3000 تومان رسید اتفاق قابل قبولی نبود.

فتحی‌پور اضافه کرد: حال سوال این است که مگر بانک مرکزی باعث فروکش شدن قیمت ارز شده است که اکنون آقایان می‌گویند که نرخ ارز نباید کمتر از این شود؟ به دلیل تقاضا و عرضه و آرامش به وجود آمده در بازار قیمت ارز کاهش پیدا کرد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطر نشان کرد: با امید به وجود آمده در جامعه مردم به حاکمیت و دولت اعتماد کردند پس نباید اینگونه در مورد کاهش قیمت ارز و سکه اظهار نظر کنیم. این اظهارنظرها بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه نباید مانع رسیدن قیمت ارز به قیمت واقعی‌اش شویم، گفت: مردم پیش از این ارز را به عنوان کالا و سرمایه‌ای در خانه‌هایشان نگهداری می‌کردند اما امروز ارز را به بازار وارد کردند که با به وجود آمدن تعادل نسبی در تقاضا و عرضه ارز نرخ ارز در بازار فروکش کرد. طبیعتا این کاهش قیمت‌ها در قیمت سایر کالاها نیز تاثیر بسزایی دارد.

فتحی‌پور با تاکید بر افزایش قدرت خرید مردم گفت: در شرایطی که تورم نقطه به نقطه 42 درصد و تورم سالانه بالای 38 درصد است باید کاری کنیم که قدرت خرید مردم افزایش پیدا کرده و آنها بتوانند زندگی متعادل، مناسب و استانداردی داشته باشند. به طوری که بدون دغدغه بتوانند مواد غذایی و نیازهای درمانی‌شان را تامین کنند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه کسانی که از وضعیت معیشتی مردم بی‌خبرند، نباید اظهارنظر کنند، افزود: مردم منتظر کاهش قیمت‌ها هستند که اگر این اتفاق رخ ندهد برای ما عیب است. امروز مردم به دولت اعتماد کردند که با همین اعتماد آرامش و امیدی در جامعه به وجود آمده است.

وی ادامه داد: امروز دیگر وعده و وعید‌ها و دروغ‌ها تمام شده است پس باید با مردم همراه باشیم و بهبود وضعیت معیشتی مردم را در اولویت قرار دهیم. این انتظار مردم از دولت تدبیر و امید است.

فتحی‌پور خاطر نشان کرد: مجلس، دولت و قوه قضاییه باید در کنار هم برای تثبیت وضعیت اقتصادی و به دنبال آن رسیدن قیمت ارز و سکه به نرخ واقعی و نه کذایی تلاش کنند. براین اساس کسی حق ندارد جلوی کاهش قیمت ارز و سکه را بگیرد باید این نرخ‌ها به قیمت واقعی خود نزدیک شود تا مردم زندگی‌شان را با آرامش ادامه دهند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: باید کاری کنیم تا مردم دیگر مجبور نشوند خانه‌ای را با رهن و کرایه‌های کلان اجاره کنند و یا مجبور باشند برای درمان خود پول‌های هنگفتی بپردازند. همه باید تلاش‌شان بر بهبود وضعیت مردم باشد تا قیمت‌هایی که یک شبه افزایش پیدا کرد به نرخ واقعی خود برسد و جامعه به آرامش دست پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه قیمت واقعی ارز را میزان عرضه و تقاضا تعیین می‌کند گفت: در دولت گذشته اقتصاد با رویکردهای دستوری مدیریت می‌شد کاری که نادرست بود. پس ما که به این رویکرد ایراد می‌گرفتیم نباید خودمان اقتصاد را دستوری کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد