سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف
سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

هیجان بازار طلا و ارز فروکش کرد

روز پنج‌شنبه هیجان ناشی از توقف قیمت ارز در بازار فروکش کرد و قیمت سکه، ارز و طلا در بازار داخلی کاهش یافت.با توجه اخبار بین‌المللی پیش‌بینی می‌شود روند آغاز به کار بازار در اولین روز هفته نیز کم نوسان باشد و قیمت‌ها در بازار شاهد صعود مجدد نباشند.

در بازار جهانی نیز نوسانی همانند بازار داخلی اتفاق افتاد و قیمت طلا به فاصله یک روز افزایش، سپس کاهش و دوباره افزایش یافت. بهای طلا دربازارهای جهانی که روز پنج‌شنبه تا مرز 1340 دلار افزایش یافته بود ، روز گذشته دوباره درمسیرکاهشی قرار گرفت و تا 1323 دلارافت کرد ودراین سطح عملا بهای آن نسبت به بعد از ظهر چهارشنبه تقریبا یکسان بود. در ادامه تاغروب دوباره نرخ جهانی طلا تا 1337 دلار بالا رفت. در بازار داخلی روز پنج‌شنبه نیز بهای ارز و سکه از شوک چهارشنبه رهایی یافت و دوباره مسیر کاهشی را در پی گرفت.

 

 

به گزارش سکه نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، بهای دلار تا 3055 تومان بر تابلو‌ها کاهش یافت و نسبت به اوج قیمت 3150 تومانی روز چهارشنبه تقریبا 100 تومان ارزان شد.بهای سکه نیز با افت 20 هزار تومانی به 980 هزار تومان رسید. به هر حال هجوم روز چهارشنبه به بازار ارز و سکه تقریبا در 6 ماه اول سال بی‌سابقه گزارش شده است.به گفته کارشناسان، سیاست‌های کنترلی و تعیین رقم برای ارز در کف بازار، باید بیشترمورد توجه قرار گیرد. روز پنج‌شنبه بازار با تقاضای به مراتب کمتری برای ارز و سکه همراه بود و سفته‌بازان با توجه به انتظارات دوباره از بهبود روابط بین‌المللی ورفع تحریم‌ها دست از خرید ارز کشیدند. مذاکرات وزرای خارجه ایران با همتایان 6 کشور دیگر از جمله جان‌کری وزیر خارجه آمریکا بر سر یک میز در کنار هم اتفاق افتاد و جملگی نسبت به نتایج مثبت اولیه آن و برخوردهای مسالمت‌آمیز اظهار امیدواری کرده‌اند.شرایط مذاکرات به شدت زیر ذره بین بازار ارز و سکه داخلی است و البته خریدها و ثبت سفارش‌های پیشین با قیمت دلارهای قبلی همچنان اجازه افت قیمت‌ها در سایر حوزه‌های تولیدی و خدماتی را نمی‌دهد.
بااین حال تمایل به کاسته شدن از حجم سفته‌بازی‌ها در بازار ارز و سکه ملموس است. در این راستا البته بی‌ثباتی قیمت مهم‌ترین عامل نگرانی است که عمدتا امکان برنامه‌ریزی برای فعالان اقتصادی و همچنین بنگاه‌ها را با اشکال مواجه می‌کند. در این روزها نگرانی از افت ارزش دارایی‌های بنگاه‌ها نیز با افول قیمت دلار در معرض ریسک قرار گرفته است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد