سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف
سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

دلار بار دیگر وارد روند صعودی می‌شود؟

البته بسیاری از تحلیلگران معتقدند روند هفته پیش ادامه پیدا نخواهد کرد طوری که می‌توان انتظار داشت از هفته جاری ارزش دلار بار دیگر وارد روند صعودی شود. در ادامه ضمن اشاره به دلایل این پیش‌بینی، به بررسی وضعیت بازار ارز و نیز پیش‌بینی جدید تغییرات نسبت ارزهای معتبر می‌پردازیم.
http://s2.picofile.com/file/7940570000/821000502876Gold_and_US_Dollar.jpg
از دید کارشناسان بازار ارز، بانک مرکزی آمریکا قصد دارد برنامه‌های حمایتی خود را محدود کند و این اقدام در یکی از سه نشست آتی این نهاد در سال جاری میلادی انجام خواهد شد بویژه اگر انتشار اخبار مثبت از اقتصاد آمریکا این باور را پدید آورد که روند بهبود شرایط اقتصادی ادامه پیدا خواهد کرد.


  


نکته مهم در خصوص تغییرات آتی ارزش دلار این است که برخی اعضاء کمیته فدرال بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا اخیرا اعلام کرده‌اند که اگر وضعیت اقتصادی بهتر شود در نشست ماه اکتبر کمیته سیاستگذاری میزان خرید اوراق قرضه دولت از سوی بانک مرکزی کاهش خواهد یافت. همچنین برخی اعضاء معتقدند بانک مرکزی باید در نشست هفته پیش این برنامه را آغاز می‌کرد و اکنون با حفظ شدن سیاست‌های انبساطی عملا سرمایه‌گذاران دچار سردرگمی شده‌اند و این باور بوجود آمده که وضعیت اقتصادی بدون حمایت بانک مرکزی بد خواهد شد.

این سخنان نشان می‌دهد بانک مرکزی آمریکا همچنان تمام گزینه‌ها را روی میز دارد و این بدان معناست که از همین هفته بار دیگر بازارهای ارز تحت تاثیر پیش‌بینی محدود شدن سیاست‌های انبساطی بانک مرکزی قرار خواهد داشت و هر خبر مثبت به رشد ارزش دلار منجر خواهد شد. البته طی هفته‌ها و ماه‌های آینده موضوع تغییر رییس بانک مرکزی و اینکه چه کسی جای او را خواهد گرفت نیز بر عملکرد بازارهای مختلف موثر خواهد بود.

در هفته پیش رو گزارش شاخص فعالیت‌های کارخانه‌ای در آمریکا در ماه جاری میلادی که پیش‌بینی شده مثبت باشد، شاخص اعتماد مصرف کنندگان در ماه جاری که پیش‌بینی شده منفی باشد و گزارش سفارش کالاهای بادوام و فروش خانه‌های جدید که مثبت پیش‌بینی شده‌اند تاثیرات متضاد بر بازارهای ارز و نسبت ارزهای معتبر خواهد داشت.

بدین ترتیب مشاهده می‌شود که به تعویق افتادن محدود شدن سیاست‌های انبساطی نه تنها کمکی به سرمای‌گذاران نکرده بلکه بر عمق ابهام‌ها در باره آینده افزوده است. البته یک عامل که پیشتر به رشد ارزش دلار کمک کرده بود و اکنون تضعیف شده احتمال بروز تنش سیاسی در منطقه خاور میانه است.

در زیر جدول جدید پیش‌بینی تغییرات نسبت ارزهای معتبر طی هفته جاری، یک ماه و سه ماه آینده نشان داده شده است:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد