سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف
سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

در اولین روز پاییز؛ شاخص بورس آماده فتح قله 63 هزار واحدی شد/ افزایش 2 درصدی بازدهی بورس تهران

بورس تهران در معاملات اولین روز مهر ماه شاهد افزایش هزار و 197 واحدی شاخص و رشد 2 درصدی بازدهی بود و رکوردشکنی‌های جدیدی را ثبت کرد.



به گزارش خبرنگار  پایگاه اطلاع رسانی سکه نیوز ، در معاملات اولین روز مهر ماه دماسنج بازار سرمایه از استراحت یک روزه برگشت و با رشد 1197 واحدی، خود را برای فتح قله 63 هزار واحد آماده کرد.

به این ترتیب شاخص بورس تهران که در معاملات روز گذشته به کانال 61 هزار واحد برگشته بود، در معاملات امروز به روند حرکتی خود شدت داد و از همان دقایق ابتدایی معاملات، کانال 62 هزار واحدی را پس گرفت.   

اما روند حرکتی بورس به اینجا ختم نشد و شاخص کل بورس با افزایش تقاضا و رشد قیمت ها به روند صعودی خود شدت داد و در انتهای معاملات با رشد 1197 واحدی وارد کانال 62 هزار و 904 واحد شد تا خود را برای پرش به قله 63 هزار واحدی در روزهای آینده آماده کند.

افت بازار سکه و ارز،سفر رییس جمهور به نیویورک و حضور در مجمع عمومی سازمان ملل و خوش بینی به نتایج سفر در کنار انتظار برای انتشار گزارش مطلوب شرکتها از مهم ترین دلایل رشد بازار سهام است.

در بازار امروز اکثر نماد شرکت‌ها مثبت شده و شرکتهای پالایشگاه بندرعباس، هلدینگ خلیج فارس، پالایشگاه اصفهان، نفت و گاز پارسیان، ملی مس، مپنا، مخابرات، بانک ملت، پاسارگاد، سرمایه گذاری غدیر به همراه بانک‌های صادرات، تجارت، پارسیان، تاپیکو، توسعه معادن و فلزات و فولاد خوزستان تاثیر 127 تا 20 واحدی بر شاخص بورس گذاشتند.

به این ترتیب با رشد 2 درصدی بورس تهران در معاملات امروز بازدهی بورس از 62 درصد افزایش پیدا کرد و به 64 درصد رسید.

در بازار امروز نمادهای خودرویی و پالایشگاهی از صف خرید محکمی برخوردار شد و روند صعودی در نمادهای پتروشیمی،فلزی و بانکی دیده شد به طوری که شرکت‌های ایران خودرو، کشتیرانی، کارت اعتباری کیش و تایدواتر به همراه نفت و گاز پارسیان، هلدینگ خلیج فارس، سایپا و گروه بهمن بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص دادند.

در بازار امروز ارزش و حجم معاملات نیز افزایش پیدا کرد و بیش از 774 میلیون سهم به ارزش 336 میلیارد تومان معامله شد؛همچنین ارزش بازار سرمایه نیز در جدید ترین رکورد شکنی خود به 307 هزار میلیارد تومان رسید.

به این ترتیب در معاملات امروز سه رکورد شکنی جدید به ثبت رسید و شاخص بورس و بازدهی بورس به همراه ارزش بازار در بالاترین سطح خود از ابتدای سال تاکنون قرار گرفت.

نظرات 1 + ارسال نظر
رضا دوشنبه 1 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 01:24 ب.ظ

اون روزایی که احمدی نژاد روی کار بود و بروس پیشرفت داشت اینقدر تبلیغ دولت رو نمی کردیدچطوری شده حالا که این یارو امده روی کار دارید تبلیغ بورس و پیشرفت هاش رو می کنید؟ سیب زمینی می گیرید؟

با سلام خدمت رضا عزیز

وبلاگ آزمایشی سکه نیوز اصلا جهت گیری سیاسی نداره و دلیل اینکه اطلاع رسانی بخش بورس و اوراق بهادار بهتر شده ،صرفا به خاطر تکمیل شدن کارشناسان و اعضای گروه بورس ماست.

با تشکر از شما دوست گرامی
روابط عمومی گروه ایران صراف

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد