سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف
سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

نگاهی به سوابق جانشین احتمالی برنانکه

انتظار می رود اوباما نام رئیس آینده فدرال رزرو را در اوایل این ماه اعلام کند.


به گزارش سکه نیوز به نقل از موسسه سی بی اس 350 اقتصاددان در نامه ای به باراک اوباما خواستار کاندیداتوری "ژانت یلن" معاون برنانکه ,در انتخابات آتی فدرال رزرو شدند.

این نامه به منظور ایجاد تغییر در نگرش اوباما و برگشت نظر وی از انتخاب لری سامرز,مشاور اقتصادی اسبق وی تنظیم شده است.

 

 

امضاکنندگان این نامه که گروهی از اقتصاددانان باسابقه هستند,دلیل انتخاب "یلن" برای ریاست بانک مرکزی را پیشبینی و هشدار صحیح وی در مورد بحران قریب الوقوع املاک در سال 2005 و قدرت مدیریت بالای وی و تعهد او به رشد اشتغال  دانستند.



انتظار می رود اوباما نام رئیس آینده فدرال رزرو را در اوایل این ماه اعلام کند.ریاست برنانکه رئیس سابق بانک مرکزی آمریکا 31 ژوئن به پایان رسیده است.


همچنین در این نامه علاوه بر تایید "ژانت یلن" به عنوان مدیری موثر,بر روابط خوب او با دیگر روسای فدرال رزرو ایالات متحده و احترام وی به خواسته ی جامعه از وی نیز تاکید شده است.


کاخ سفید در روز سه شنبه ارسال هرگونه جوابیه به نامه فوق را رد کرد.


امضاکنندگان نامه عبارتند از:جوزف استیگلیتز,برنده جایزه نوبل و آلن بلیندر مشاور اقتصادی بیل کلینتون و معاون پیشین فدرال رزرو.از افراد نزدیکتر به اوباما می توان به کریستینا رومر,رئیس پیشین شورای مشاوران اقتصادی ریاست جمهور؛لارا تایسون و آلیس ریولین,رئیس سابق سازمان بودجه در دوره کلینتون و مسوول کمیسیون ملی مالی و اصلاحی اوباما اشاره کرد.



"یلن" از سال 1994 تاکنون عضو هیئت مدیره فدرال رزرو بوده است.از سال 1997 تا 1999 از سوی کلینتون به ریاست شورای مشاوران اقتصادی منصوب شد.او همچنین در دوره ای ریاست فدرال رزرو ایالت سانفرانسیسکو را بر عهده گرفت.در سال 2010 از سوی اوباما به عنوان رئیس هیئت مدیره فدرال رزرو منصوب شد که هم اکنون نیز دز این مقام باقیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد