سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف
سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

عقبگرد سکه و ارز از رفتار هیجانی

اگرچه قیمت کالاهای اساسی در این هفته‌ها نوسان قابل ملاحظه‌ای داشته است، با این حال روند عمومی قیمت در بازار ارز روبه کاهش است.


http://s4.picofile.com/file/7844712468/10277_635103084450600173_l.jpg

روزهای قبل افت تقاضا در انتظار برای روشن‌تر شدن ابعاد بحران اخیر موجب شده بود تا برخی برای حواله‌های ارزی و خرید ارز دست نگاه دارند. روز گذشته نیز تعداد فروشنده‌ها از تعداد خریداران پیشی گرفت.

در عین حال رییس‌کل بانک مرکزی از پایان یافتن تخصیص دلار 1226 تومانی خبر داده و البته بر پرداخت یارانه واردات کالاهای اساسی تاکید کرده است.

  

 در واقع این رویه قیمت‌ها را به سمت نرخی واحد در بازار هدایت می‌کند. اگرچه قیمت کالاهای اساسی در این هفته‌ها نوسان قابل ملاحظه‌ای داشته است، با این حال روند عمومی قیمت در بازار ارز روبه کاهش است و سطوح قبلی قیمت‌ها می‌تواند جایگزین نرخ‌های هیجانی دو هفته اخیر شود. افت بهای طلا به سطح 1365 دلار و نرخ دلار 3185 تومانی ارزش واقعی طلای موجود در سکه را نیز در بازار داخلی تا یک میلیون و 23هزار تومان پایین آورده است. بر تابلوها این قیمت بیش از 40 هزار تومان بالاتر ایستاده است. دیروز قیمت سکه نیز تا یک میلیون و 65 هزارتومان افت کرد و 15 هزار تومان دیگر ارزان شد. در بازار طلا نیز هر گرم طلای خام 18 عیار 2000 تومان دیگر کاهش قیمت داشت و به 105 هزار و 700 تومان رسید.
دیروز بهای دلار در بازار داخلی نزدیک به 35 تومان دیگر افت کرد و تا ظهر به 3185 تومان رسید. برخی انتظار کاهش بیشتر برای قیمت آن را نیز در نظر داشتند.


به دنبال افزایش نگرانی‌ها از 7 شهریورماه تاکنون بهای دلار در بازار داخلی در بالاترین سطح به 3335 تومان رسید که افت بهای آن به 3185 تومان دیروز ظهر، از کاهش 5/4 درصدی و ریزش 150 تومانی قیمت ظرف دو هفته اخیر حکایت دارد. همچنین در این مدت بهای سکه که تا یک میلیون و 150هزار تومان هم بالارفته بود، دیروز در سطح یک میلیون و65 هزار تومان، تقریبا 4/7 درصد کاهش نسبت به دو هفته پیش ثبت کرد و 85 هزار تومان ارزان شد.
این ارقام نشان می‌دهد که با گذر از نگرانی‌های منطقه‌ای، دولت روند کنترل تحولات داخلی را بهتر مدیریت می‌کند. امیدها نسبت به بهبود فضای کسب و کار در کنار انتشار آمارهای واقعی بیشتر شده است. رییس‌جمهور در آینده نزدیک به سازمان ملل خواهد رفت و تلاش‌های از پیش اعلام شده برای رفع برخی تنش‌ها و پیش مذاکرات مورد نظر برای گفت‌وگوهای آتی 5+1 نیز در نیویورک عامل مثبتی برای ترسیم یک چشم‌انداز روشن از آینده اقتصادی خواهد بود. در این میان تهدیدات قبلی همچنان وجود دارد؛ اما به نظر می‌رسد سایه تدبیرهای جدید بر فشارهای پیشین چربش داشته باشد. نشانه‌های تازه‌ای نیز این ادعا را حمایت می‌کند. برداشته شدن برخی فشارهای روانی بر بانک‌های داخلی از سوی دادگاه‌های اروپایی و کم شدن برخی تهدیدات و تحریم‌های آمریکایی‌ها درقبال ایران می‌تواند از جمله مواردی ازاین دست باشد.
در همین حال خبرگزاری‌ها دیروز از لغو برخی از تحریم‌ها علیه ایران از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا خبر دادند.
بر اساس تصمیم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا برخی فعالیت‌هایی که مجاز اعلام شده‌اند، عبارتند از: فعالیت‌های مرتبط با مسابقات و مراسم ورزشی، حمایت از بازیکنان ورزشی، مربیگری، داوری و آموزش.
دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا که بر تحریم‌های ایران نظارت می‌کند، اعلام کرد که روند اداری برای دریافت معافیت‌ها را کوتاه‌تر کرده است تا ارائه خدمات بهداشتی، کمک‌رسانی، محافظت از حیات وحش و پروژه‌های حقوق بشری تسریع شود.
تمامی این مولفه‌ها می‌تواند بازارهای ارز و سکه داخلی و حتی بازارهای سهام را نسبت به رفع برخی تنش‌ها خوشبین کرده و اقبال به سرمایه‌گذاری در بازار سهام را به مراتب افزایش دهد، چنان‌که سفته‌بازی در بازار ارز و سکه به مرور کم شده و جای خود را به سایر بازارهای موازی از جمله مسکن نیز می‌دهد.
روز گذشته از بحران سوریه و تصمیم غرب در مواجهه با آن نیز خبرهای قابل انتظاری شنیده شد. با این حال برخی نگرانی‌ها همچنین بر تحولات منطقه سایه انداخته و به نظر می‌رسد نتیجه نهایی این بحران در پی بررسی مدارک روس‌ها در سازمان ملل حاصل شود. «باراک اوباما» رییس‌جمهوری آمریکا در سخنانی زنده خطاب به مردم کشورش گفت که از رهبران کنگره خواسته است رای‌گیری درباره حمله به سوریه را عقب اندازند تا آمریکا و سازمان ملل متحد به راه‌حل دیپلماتیک روسیه در این باره بپردازند. به گزارش «ایلنا» به نقل از بی‌بی‌سی، باراک اوباما در عین حال تاکید کرد که اگر راه‌حل دیپلماتیک به نتیجه نرسد، آمریکا به اقدام نظامی متوسل می‌شود.
تعلل طلا در محدوده 1365 دلار
در بازارهای جهانی بهای طلا به پایین‌ترین سطح 3 هفته اخیر رسیده و تا عملیاتی شدن پیشنهاد روس‌ها در سوریه و واکنش‌های احتمالی آمریکایی‌ها در محدوده فعلی نوسان خواهد کرد.
بهای طلا همچنان در انتظار برای رفع نگرانی کامل از بحران موجود خاورمیانه و در عین حال نشست آتی فدرال رزرو نوسان محدودی در پیش گرفته، به طوری که روز گذشته نیز در سطح 1365 دلار باقی ماند. برخی در بازارهای جهانی البته انتظار رسیدن بهای آن را به 1200 دلار دارند.
با وجود افزایش قیمت جهانی طلا در روز چهارشنبه قیمت این فلز گرانبها همچنان نزدیک به پایین‌ترین حد خود در سه‌‌هفته اخیر رسیده است. به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز؛ کاهش نگرانی‌های بین‌المللی نسبت به اقدام نظامی آمریکا در سوریه تاثیر زیادی بر افت 5/1 درصدی قیمت طلا در روز سه‌شنبه داشته است.قیمت هر اونس طلا دیروز (چهارشنبه) همچنان در محدوده 1365 دلار باقی ماند. قیمت طلا روز سه‌شنبه برای لحظاتی به کمتر از 1357 دلار رسید که این پایین‌ترین رقم از 22 ماه آگوست به شمار می‌رود.
قیمت طلا همچنین تحت‌فشار زیادی ناشی از برگزاری نشست آتی فدرال رزرو آمریکا قرار دارد. متوقف شدن بخشی از برنامه محرک پولی آمریکا می‌تواند موجب افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت طلا شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد