سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف
سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

پیش‌بینی بلومبرگ از آینده قیمت طلا

نظرات معامله‌گران طلا در آمارگیری بلومبرگ سمت و سوی خاصی را در مورد مسیر آینده قیمت طلا نشان نمی‌دهد. دو عامل شرایط اقتصادی آمریکا و تنش‌های سوریه، باعث تفاوت پیش‌بینی‌ها از سوی کارشناسان شده است.

به گزارش سکه نیوز، با توجه به علایم بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا و تهدید حملات نظامی آمریکا به سوریه، نظر معامله‌گران طلا در مورد روند آتی این فلز تقریبا به دو دسته مختلف تقسیم می‌شود. دو سال پس از ثبت رکوردهای قیمتی برای شمش طلا، اکثر تحلیل‌گران اعتقاد دارند که فتح یک قله جدید قیمتی برای طلا در 24 ماه آینده غیر ممکن است.
در آمارگیری این هفته بلومبرگ، 13 نفر افزایش قیمت‌ها را پیش‌بینی کردند در حالی که 13 نفر دیگر نیز رای به کاهش قیمت‌ها دادند در حالی که 5 نفر اعتقاد به ثبات یا نوسانات اندک قیمت‌ها دارند. قیمت طلا نسبت به رکورد تاریخی 1921.15 دلار در 6 سپتامبر 2011، با 28 درصد کاهش قیمت روبرو شده است. 18 نفر از میان این کارشناسان اعتقاد دارند که قیمت‌ها از این سطح در دو سال آینده فراتر نخواهد رفت و 11 نفر، یک رکورد دیگر را پیش‌بینی می‌کنند.

  

بعد از کاهش عدم اطمینان سرمایه‌گذاران به طلا به عنوان منبعی برای حفظ ارزش دارایی‌ها، قیمت طلا در آستانه ثبت رکورد کاهشی 13 ساله بود. سقوط یک باره قیمت طلا باعث افزایش تقاضا برای جواهرات و سکه طلا شد و از سوی دیگر مناقشات کشورهای غربی در حمله به سوریه نیز موتور افزایش قیمت‌های طلا بود که در نتیجه در ماه ژوئن، قیمت شمش طلا 17 درصد نسبت به رکوردهای کاهشی 34 ماهه، رشد کرد. از سوی دیگر، بهبود در شرایط اقتصادی آمریکا، گمانه‌زنی‌ها در مورد کاهش خرید اوراق قرضه توسط فدرال رزرو به منظور بهبود بخشیدن به رشد اقتصادی را افزایش داده است که در نتیجه باعث کاهش تقاضای طلا به عنوان سپر تورمی شده است.
جان باتلر، استراتژیست بازار فلزات گرانبها، معتقد است که " تا زمانی که بحث‌ها و مناقشات در مورد احتمال هر گونه دخالت نظامی در سوریه برقرار است، تقاضای احتیاطی طلا (ذخیره کردن طلا به عنوان سپر تورمی) افزایش می‌یابد. به نظر من، میزان سیاست خرید اوراق قرضه توسط فدرال رزرو در سال جاری کاهش خواهد یافت که در این صورت قیمت‌های طلا تا حدودی کاهش خواهند یافت."
در ماه آوریل، فلز طلا در بورس لندن با کاهش 17 درصد به سطح 1386.84 دلار رسید که در نتیجه بازار را وارد فاز نزولی کرد. از آنجاییکه سرمایه‌گذاران باور داشتند که سیاست بی‌سابقه چاپ پول توسط بانک‌های مرکزی باعث سقوط ارزش دارایی‌های مالی می‌شود، قیمت طلا در سال 2011، یک رکورد افزایشی در طول تاریخ ثبت کرد. 
به گزارش سکه نیوز، جان پالسون، میلیاردر و مدیر یک صندوق هجینگ و بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار یکی از بزرگ‌ترین صندوق‌های بورسی با پشتوانه طلا، طی فصل گذشته 53 درصد از سهام خود را از ذخایر طلا کاهش داده است. در سال جاری میلادی، ذخایر طلای صندوق‌های قابل معامله در بورس با 26 درصد کاهش روبرو شدند که در نتیجه 54.7 میلیون دلار از ارزش ترکیبی ذخایر آن‌ها کم شده است.
با اعلام باراک اوباما برای گرفتن تاییده کنگره به منظور حمله به سوریه، در هفته گذشته قیمت‌ طلا بالاترین رکورد در سه ماه گذشته را ثبت کرد و ..... از سوی دیگر مجلس سنای آمریکا در 4 سپتامبر اختیار حمله نظامی محدود به خاک سوریه را صادر کرد که اولین قدم در گرفتن تایید کنگره است.
قیمت طلا در ماه گذشته 5.3 درصد و در ماه جولای 7.3 درصد افزایش یافت که اولین بار در صعودی متوالی قیمت‌ها از ماه سپتامبر گذشته تا کنون محسوب می‌شود. طبق آخرین گزارش‌های استاندارد بانک در 4 سپتامبر، جهش قیمت‌ها به بالاتر از 1400 دلار باعث کاهش خرید و ثبت رکوردهای جدید در هند، بزرگ‌ترین خریدار طلا در جهان، شد. از سوی دیگر دولت هند به منظور مقابله با کاهش کسری حساب جاری، اقدام به کاهش واردات شمش طلا کرد.
با تزریق 2 میلیارد دلار به سیستم مالی از طریق خرید بدهی‌ها توسط بانک فدرال رزرو، قیمت طلا از دسامبر 2008 تا ژوئن 2011 به میزان 70 درصد افزایش یافت. سیاست‌گذاران بانک فدرال رزرو اعلام کرده‌اند که در صورت بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا از تصمیم کاهش مبلغ سیاست‌های محرک پشتیبانی خواهند کرد. گزارش‌های منتشر شده در هفته گذشته نشاندهنده بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا فراتر از برآوردها در فصل دوم سال جاری میلادی است و شاخص تولید ملی نیز به بالاترین سطح در 2 سال گذشته رسیده است. البته گزارش اشتغال آمریکا در ماه آگوست کم‌تر از حد انتظارات بود.
به گزارش سکه نیوز، بر طبق آخرین نظر سنجی بلومبرگ، 65 درصد از اقتصاد دانان اعتقاد به کاهش مبلغ سیاست ماهیانه خرید 85 میلیارد دلار بدهی در نشست 17 و 18 سپتامبر کمیته تصمیم‌گیری فدرال رزرو دارند.
بانک کردیت سوییس میانگین قیمت طلا را در سال آینده 1180 دلار و بانک سوسیته ژنرال 1150 دلار پیش‌بینی کرده‌اند. بانک آمریکایی Bank of America Corporation نیز میانگین قیمت طلا را در سال 2014، 1563 دلار اعلام کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد