سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف
سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

نشست سران گروه 20 نگرانی ناشی از سیاست های پولی را بازتاب خواهد داد

وزیران دارایی و روسای بانک های مرکزی کشورهای عضو گروه 20 در پایان نشست خود درمسکو که در ماه ژوییه امسال برگزار شده بود درباره مخاطرات و تاثیرات جانبی منفی ادامه سیاست تسهیل پولی اقتصادهای بزرگ جهان از جمله آمریکا و ژاپن هشدار دادند.

معاون وزیر دارایی روسیه اعلام کرد بیانیه نهایی نشست سران گروه 20 به مفادی مانند مخاطرات ناشی از نوسانات سیاست پولی کشورهای پیشرفته اقتصادی جهان خواهد پرداخت که وزیران دارایی این کشورها در نشست ماه ژوییه خود درباره آن به توافق رسیده بودند.

  

به گزارش خبرگزاری رویترز از سن پترزبورگ، سرگئی استورشاک روز پنجشنبه گفت دربیانیه پایانی نشست سران گروه 20 چیزی بیشتر از توافقنامه هایی که در نشست وزیران دارایی گروه 20 در مسکو به دست آمد وجود نخواهد داشت.
وزیران دارایی و روسای بانک های مرکزی کشورهای عضو گروه 20 در پایان نشست خود درمسکو که در ماه ژوییه امسال برگزار شده بود درباره مخاطرات و تاثیرات جانبی منفی ادامه سیاست تسهیل پولی اقتصادهای بزرگ جهان از جمله آمریکا و ژاپن هشدار دادند.آنها در بیانیه پایانی خود هشدار دادند هر گونه تغییر و دگرگونی در این سیاست ها باید با دقت انجام گیرد و درباره آن نیز به طور شفاف اطلاع رسانی شود. 
بانک مرکزی آمریکا سیاست تسهیل کمی پولی به اجرا گذاشته است که به موجب آن، دارایی های مالی یعنی اوراق قرضه و سهامی که در دست مردم و شرکت هاست بازخرید می کند و با بازخرید اوراق قرضه و سهام در اختیار مردم و شرکت ها، هر ماه حدود 85 میلیارد دلار نقدینگی به نظام مالی و بدنه اقتصاد این کشور تززیق می کند.مسئولان بانک مرکزی آمریکا اعلام کرده اند اگر به این نتیجه برسند که ازسرگیری رشد اقتصادی آمریکا به سطحی از ثبات رسیده است که دیگر نیازی به اجرای سیاست تسهیل کمی پول نیست ، روند اجرای این سیاست را متوقف خواهند کرد. 
شینزو آبه نخست وزیر ژاپن از ماه دسامبر سال 2012 که به قدرت رسیده است سیاستی در همین راستا به اجرا گذاشته است.اما کارشناسان مسائل مالی و اقتصادی اکنون می گویند اگر این کشور ها این سیاست های پولی را متوقف کنند اقتصاد جهان تحت تاثیر منفی خود قرار خواهند داد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد