سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف
سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

بورس؛ بهترین راه سرمایه گذاری در سال جدید؟

رونق ایجاد شده در اوایل سال جاری نشان می دهد که بورس در اوایل سال ۹۲ روندی رو به رشد را تجربه کرده است.

در طول دو سال گذشته بارها نوسانات بازار سرمایه مانند سکه ، مسکن، طلا و ارز، سرمایه عده ای را افزایش و در مقاطعی هم با رکود قیمت، سرمایه بخشی از سرمایه گذارن را کاهش داده است. آما آنچه در این میان اهمیت دارد این است که سرمایه گذران حرفه ای از آنجا که زمان های خرید و مقاطع فروش را بهتر از دیگران درک می کنند کمتر در این بازار آسیب دیدند و بیشترین ضرر در بازار به کسانی وارد شده که دارای سرمایه اندک بودند.

 

 

کاهش چشمگیر ارزش دلار، سکه و طلا طی ۵ ماه گذشته موجب شده تا سرمایه داران به دنبال تبدیل سرمایه های خود و سرمایه گذاری در راههای سودده باشند اما اینکه در سال جاری سرمایه گذاری برروی کدام کالا بیشترین بازده را دارد؛ اسماعیل غلامی معاون سابق سازمان خصوصی سازی کشور می گوید: در حال حاضر در میان بازارهای سرمایه ای؛ بورس به خاطر سرمایه گذاری در بخش مولد بیشترین بازده را برای سرمایه گذاران دارد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه جنس سرمایه گذاری در بورس با ریسک همراه است گفت: ورود به بورس نیاز به اطلاعات و تخصص دارد چرا که کسانی که در مواقع رونق، وارد بازار سهام شدند و در مقاطع افت شاخص، ناامید شدند و سرمایه خود را از بازار خارج کرده اند بیشترین ضرر را می کنند. در حالی که اگر کمی از بازار بورس شناخت داشتند نه تنها با زیان مواجه نمی شدند بلکه با ماندن در بازار و پشت سر گذاشتن زمان بحران شاهد افزایش سرمایه خود می شدند.


 این کارشناس ارشد بورس با بیان اینکه اگر سرمایه گذاران با کسب اطلاعات و دور از هیجان کاذب وارد بازار بورس شوند امکان اینکه سرمایه خود را از دست بدهند کمتر خواهد بود گفت: به طور مثال سهامداران باید بدانند که همه شرکتها در عرضه اولیه پتانسیل رشد را ندارد؛ بنابراین خرید سهام بالاتر از نرخ واقعی نه تنها باعث رشد سرمایه آنها نمی شود بلکه می تواند باعث از دست رفتن سرمایه آنها شود.


وی در پایان با بیان اینکه رونق ایجاد شده در اوایل سال جاری نشان می دهد که بورس در اوایل سال ۹۲ روندی رو به رشد را تجربه کرده است به تراز گفت:سرمایه گذارانی که فاقد اطلاعات تخصصی در بورس هستند بهتر است قبل از هر اقدامی با کارگزاران بورس ، مشاوره انجام دهند تا در راه خرید سهام آگاه تر قدم برداشته و کمتر ضرر کنند. همچنین علاوه بر کارگزاری ها بورس دولت باید در زمینه آموزش، فرهنگ سازی و ترویج بورس اطلاعات مردم  را در این زمینه بالا ببرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد