سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف
سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

نشانه هایی از موضعگیری کشورها در برابر سلطه فدرال رزرو بر بازارهای مالی

سیاست هایی مانند خرید اوراق قرضه و نرخ بهره نزدیک به صفر فدرال رزرو می تواند کشورهای در حال توسعه را ترغیب کند تا دست به طراحی برنامه نامتعارف خود به منظور کنترل جریانات مالی بزنند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز: هنگامی که فدرال رزرو در حال خرید دارایی ها به منظور حمایت از اقتصاد نامتوازن آمریکا بود , بسیاری از مقامات خارجی, آمریکا را به دلیل بالا بردن فشار بی مورد بر ارزهایشان مورد انتقاد قرار دادند.


در همین زمان بود که وزیر دارایی برزیل از مفهوم جدیدی به نام "جنگ ارزها" سخن به میان آورد.

 

 

حالا در زمانی که فدرال رزرو به سمت متوقف کردن برنامه خرید اوراق قرضه می رود,ارزهای بازارهای نوظهور رو به زوال می رود و زمزمه هایی از شروع بحران جدیدی به گوش می رسد.

روپپیه هند و لیر ترکیه کم کم ارزش خود را در برابر دلار از دست می دهند.


در این میان پول ملی اندونزی با ثبت کاهش چهار ساله پیشتاز است.مکزیک و کره جنوبی نیز با فشار در بخش ارزی مواجهند,حتی برزیل ,بزرگترین اقتصاد آمریکای جنوبی نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

 

خطر این فشارها و ترس از مواجه اقتصاد جهانی با بحرانی دیگر توجه ها را به سمت نشست جکسون با محوریت بررسی ابعاد سیاست ها پولی جهانی برد.


در این نشست که روسا بانک های مرکزی از سراسر جهان در آن شرکت کردند,حاضران سیاستهای مالی نامتعارف اقتصاد های بزرگ مانند آمریکا را مقصر دانستند.به عقیده آنان این گونه سیاست های مالی که تنها برای کشور اجراکننده منفعت دارد,تبعات مخربی بر دیگر کشورها خواهد گذاشت.


همچنین این سیاست ها مانند خرید اوراق قرضه و نرخ بهره نزدیک به صفر فدرال رزرو می تواند کشورهای در حال توسعه را ترغیب کند تا دست به طراحی برنامه نامتعارف خود به منظور کنترل جرینات مالی بزنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد