سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف
سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

پیشبینی بلومبرگ از قیمت طلا

در پی بازگشت کمیته فدرال رزرو به تصمیم کاهش مبلغ سیاست‌های انبساطی، اکثر فعالان بازار در آمارگیری بلومبرگ رأی به کاهش قیمت‌ها در هفته آینده دادند.

بعد از بازگشت دوباره کمیته تصمیم‌گیری فدرال رزرو به سمت برنامه کاهش سیاست‌های محرک در صورت بهبود وضعیت اقتصادی که روند افزایشی تقاضای فیزیکی طلا را تحت الشعاع قرار داد و قیمت‌ها به بالاترین سطح در دو ماه گذشته رسید، اکثر معامله‌گران بازار در آمارگیری هفتگی بلومبرگ، کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند که بیشترین تعداد طرفداران کاهش قیمت در 9 هفته گذشته هستند.

 

 

در این رای‌گیری 12 نفر به کاهش قیمت‌ها در هفته آینده رای دادند که از 28 ژوئن (یک هفته قبل از ثبت رکورد کم‌ترین قیمت 34 ماهه) تاکنون بالاترین تعداد طرفداران روند نزولی قیمت طلا هستند. از سوی دیگر، 8 نفر پیش‌بینی افزایش قیمت‌ها را کردند و 2 نفر اعتقاد به ثبات یا نوسانات اندک قیمت‌ها در هفته آینده دارند. 
بعد از کاهش اطمینان سرمایه‌گذاران به طلا به عنوان کالایی برای حفظ ارزش دارایی‌ها، طلا برای ثبت اولین رکورد کاهشی سالیانه در 13 سال گذشته خیز برداشته بود که باعث دست کم 26 میلیارد دلار تنزل سهام صنایع استخراج معدن و ضرر جان پالسون (مدیر میلیاردر یک صندوق هجینگ) شد. خلاصه مذاکرات بانک فدرال رزرو در نشست روز 21 آگوست نشان می‌دهد که سیاست‌گذاران فدرال رزرو تقریبا برای کاهش سیاست خرید اوراق قرضه جدی هستند. از سوی دیگر، افزایش تقاضا برای جواهرات، سکه و شمش طلا در آسیا باعث 18 درصد افزایش قیمت طلا از ماه ژوئن تا کنون شده است.
 از دسامبر سال 2008 تا ژوئن سال 2011، همزمان با تزریق 2 هزار میلیارد دلار توسط فدرال رزرو به سیستم مالی آمریکا از طریق خرید بدهی‌ها، قیمت طلا با 70 درصد رشد روبرو شد که درنتیجه نگرانی‌های سرمایه‌گذاران در مورد کاهش ارزش دلار و افزایش تورم را افزایش داد.
بر طبق آخرین گزارش از مذاکرات نشست بانک فدرال رزرو در 30 و 31 جولای، اکثر سیاست‌گذاران اعتقاد به نامناسب بودن زمان تغییر سیاست خرید ماهیانه 85 میلیارد دلاری داشتند در حالی که تعداد اندکی طرفدار کاهش مبلغ سیاست خرید در آینده نزدیک بودند.
اول هنسن، استراتژیست بازار کالاها، اعتقاد دارد که "در حال حاضر با بدترین وضعیت نقدشوندگی و معامله از سوی سرمایه‌گذاران و همزمان تعادل بهتر بازار طلا روبرو هستیم، اما هنوز هم از شرایط رکودی و نزول قیمت‌ها خارج نشدیم. مذاکرات در زمینه کاهش مبلغ سیاست‌های انبساطی فدرال رزرو ادامه دارد و هنوز هم عامل موثری بر روی نگاه‌های منفی به بازار است."
دانیل بریسمن، تحلیل‌گر یک شرکت مالی جهانی در آلمان، معتقد است که " سایه اطلاعات اقتصادی به ویژه اطلاعات کشور چین، کاملاً بر روی مذاکرات در مورد کاهش مبلغ سیاست‌های خرید فدرال رزرو سنگینی کرده است. قیمت فلزات در بورس‌های مختلف در حال افزایش است و قیمت‌های فلزات در میان مدت به سمت بلند مدت، افزایش خواهند یافت."
در بورس لندن از ابتدای سال جاری تا کنون قیمت طلا با کاهش 12 درصد به سطح 1397.35 دلار رسیده است. در روز جمعه در بورس لندن، قیمت طلا با ثبت رکورد دو ماهه به سطح 1398.75 دلار در هر اونس رسید که با جهش قیمتی نسبت به سطح قمیت 1180.50 دلار در 28 ژوئن روبرو شد. 
آقای پالسون، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار در صندوق SPDR Gold Trust (دومین صندوق بزرگ سرمایه‌گذاری بورسی با پشتوانه طلا در جهان)، در فصل دوم سال جاری میلادی 53 درصد سهم خود را از این صندوق کاهش داد. این کاهش باعث افزایش خرید و 15 درصد صعود قیمت‌ها نسبت به سطح رکوردهای کاهشی 34 ماهه در 28 ژوئن، شد. دو میلیاردر بزرگ، جورج سورس و دانیل لوب نیز کل سرمایه‌گذاری‌های خود بر روی طلا را فروختند.
به گزارش اقتصاد آنلاین، کاهش 27 درصدی قیمت‌ها کمتر از رکورد 1921.15 دلاری در سپتامبر سال 2011 منجر به افزایش تقاضای فیزیکی طلا در آسیا شد. در کشور هند (بزرگ‌ترین مصرف‌کننده جهانی در سال گذشته)، در فصل دوم سال جاری نسبت به سال گذشته، شاخص خرید مصرف ‌کننده 17 درصد افزایش یافت. افزایش 87 درصدی خرید چین نیز باعث افزایش فروش جهانی شمش و سکه تا سطح یک رکورد و مصرف جواهرات به حداکثر سطح ممکن از سال 2008 تا کنون شد. 

بر طبق متوسط برآوردهای 17 تحلیل‌گر (جمع‌ آوری شده توسط بلومبرگ)، میانگین قیمت طلا در فصل چهارم سال جاری 1300 دلار است که در سه ماه انتهایی سال آینده تا سطح 1350 دلار در هر اونس افزایش خواهد یافت. برخی از تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که با توجه به افزایش مصرف فیزیکی طلا، قیمت‌ها کاهش خواهند یافت و برنامه آینده شرکت‌های معدنی به سمت محدود کردن تولید خواهد بود. بر طبق اظهارات مدیر عامل یکی از شرکت‌های بزرگ استخراج طلا در آفریقای جنوبی (Gold Fields Ltd.)، تولید در قیمت‌های پایین‌تر از 1250 دلار در هر اونس غیر ممکن است. بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده طلا (Barrick Gold Corp.)، نیز اعلام کرده است که احتمالاً فعالیت 12 معدن این شرکت در سراسر دنیا را متوقف خواهد کرد.


منبع:اقتصاد آنلاین

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد