سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف
سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

پیامدهای محدودیت واردات طلا در هند

سکه نیوز : در حالی که دولت هند همچنان بر ادامه سیاست های مربوط به محدودیت واردات طلا تاکید می کند، کارشناسان اقتصادی نسبت به تاثیرات منفی این مساله هشدار می دهند.



به گزارش سکه نیوز به نقل از هندوستان تایمز؛ هند بزرگترین بازار طلای جهان به شمار می رود که در ماه های گذشته با رشد چشمگیر کسری تجاری روبرو شده است. طلا پس از نفت مهمترین کالای وارداتی هند به شمار می رود و نقش مهمی در افزایش کسری تجاری این کشور داشته است.
  
بر اساس این گزارش دولت دهلی نو در ماه های اخیر تدابیر ویژه ای را برای کاهش واردات طلا اتخاذ کرده است که از آن جمله می توان به افزایش تعرفه واردات طلا از 2 به 8 درصد اشاره کرد.

البته کارشناسان اقتصادی بر این باورند که این اقدام دولت هند تاثیری بر کاهش تقاضای طلا نخواهد داشت و موجب افزایش قاچاق طلا به این کشور خواهد شد.
از سوی دیگر اعمال محدودیت برای واردات طلا در هند موجب بیکاری بیش از 500 هزار نفر در صنعت طلا و جواهر این کشور خواهد شد و اگر این روند ادامه یابد تعداد بیکاران در این صنعت بیش از پیش افزایش خواهد یافت.

یکی از مقامات فدراسیون طلا و جواهر هند در این باره تاکید کرد: اگر روند محدودیت واردات طلا در هند ادامه یابد بیش از 50 درصد نیروی کار این بخش معادل یک میلیون نفر بیکار خواهند شد. 

وزیر دارایی هند پیش بینی کرده است که میزان واردات طلای این کشور امسال به کمتر از 845 تن در سال 2012 میلادی خواهد رسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد