سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف
سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

کاهش اعتماد مصرف کننده به اقتصاد آمریکا

با وجود افزایش ارزش سهام در بازار بورس آمریکا، اعتماد آمریکایی ها به اقتصاد این کشور به پایین ترین میزان از اواخر ماه آوریل تاکنون رسیده است.
بر اساس این گزارش، شاخص اعتماد مصرف کننده گالوپ در یک هفته منتهی به 28 جولای به 13 رسید. این رقم نسبت به دو هفته قبل که شاخص اعتماد 12 بود تغییر چندانی نداشته، اما نسبت به اوایل ماه ژوئن 10 واحد کاهش یافته است. اما اعتماد مصرف کننده در آمریکا همچنان بالاتر از اوایل ماه مارس، یعنی زمانی که کاهش بودجه فدرال تاثیر خود را بر جای گذاشت، است.
  
در حالی که اعتماد آمریکایی ها به صورت عمومی از اوایل ماه ژوئن به این سو کاهش یافته است، بررسی آمارها در بازه زمانی بلند مدت نشان می دهد که رقم فعلی شاخص اعتماد همچنان یکی از بهترین رقم هایی است که گالوپ از ژانویه 2008 تاکنون به ثبت رسانده است.

اعتماد آمریکایی ها در اقتصاد در جریان بحران مالی جهانی کاهش یافت و متوسط این شاخص در سال 2009، به 48 رسید. اما اعتماد مصرف کننده در سال های 2009 و 2010 بهبود یافت و به ترتیب به 35 و 28 رسید. اعتماد در سال 2011 مجددا به 37 کاهش یافت که تا حدی ناشی از کاهش شدید اعتماد در تابستان آن سال بود. شاخص اعتماد در سال 2012 مجددا افزایش یافت و به 21 رسید.

در ماه های سپری شده از سال 2013، متوسط شاخص اعتماد 12 بوده است که نشان می دهد اعتماد آمریکایی ها تا اینجای سال جاری به اقتصاد نسبت به 5 سال گذشته افزایش یافته است، هرچند که نظر آمریکایی ها به طور کلی نسبت به اقتصاد کشورشان بیش از آنکه مثبت باشد، منفی است.

شاخص اعتماد اقتصادی گالوپ بر اساس پاسخ شهروندان آمریکایی به دو سوال تنظیم شده است. در این سوالات از شهروندان خواسته شده است تا به وضعیت اقتصادی امروز آمریکا امتیاز بدهند و بگویند از نظر آنها وضعیت در آینده بهتر خواهد شد یا بدتر. اجزای هر دو شاخص در هفته گذشته ثابت باقی مانده، اما نسبت به اوایل ژوئن کاهش قابل توجهی داشته است. چشم انداز آمریکایی ها از آینده اقتصادی بیش از میزان نمره دهی آنها به وضعیت فعلی منفی شده است.

امتیازی که مصرف کنندگان برای چشم انداز اقتصادی در نظر گرفتند هفته گذشته10 بوده است و 42 درصد سوال شوندگان گفته اند که وضعیت اقتصادی بهتر خواهد شد. در حالی که 52 درصد گفته اند وضعیت اقتصادی در حال بدتر شدن است. این امتیاز نسبت به امتیاز 9 هفته قبل تغییری نداشته اما نسبت به امتیاز اوایل ژوئن 14 واحد کمتر شده است.

امتیازی که آمریکایی ها به وضعیت فعلی داده اند هفته گذشته 16 بوده است. 16 درصد از سوال کنندگان گفته اند وضعیت اقتصادی فعلی بی نقص یا خوب است و 35 درصد گفته اند که وضعیت نامطلوب است. این شاخص پایین ترین میزان از اوایل ماه می را نشان می دهد. احساس مصرف کنندگان نسبت به وضعیت فعلی اقتصاد آمریکا از اوایل ژوئن تاکنون 7 واحد کاهش یافته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد