سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف
سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

تأثیر نشست فدرال رزرو بر قیمت جهانی طلا

به گزارش کامدتی آنلاین: مقامات بانک مرکزی آمریکا در نشست دو روزه خود در خصوص کاهش یا ادامه اجرای طرح محرکه اقتصادی تصمیم گیری خواهند کرد. 
بر اساس این گزارش، سرمایه گذاران بازار طلا امروز منتظر نتیجه نشست مقامات بانک مرکزی آمریکا می باشند تا از روند آتی بهای جهانی طلا آگاه شوند.

بر این اساس، اجرای سیاستهای انبساطی پولی آمریکا تاثیر بسزایی روی قیمت جهانی دارد به طوری که در صورت ادامه اجرای این طرح اعتماد به بازار طلا بازمی گردد و چنانچه این طرح به تدریج کاهش یابد قیمت اونس طلا نیز با افت روبرو می شود.
  
طرح محرکه اقتصادی آمریکا شامل خرید اوراق قرضه و خرید وام مسکن تا 85میلیارد دلار در هر ماه می باشد.

در پی اجرای سیاستهای انبساطی پولی و تزریق پول بیشتر به اقتصاد کشور ، ارزش دلار تضعیف و قیمت طلا با رشد مواجه می شود.

حال سوال اساسی اینجاست که نشست بانک مرکزی آمریکا چه تاثیری روی روند آتی قیمت جهانی دارد؟ در پاسخ این سوال باید گفت که این امر به کاهش یا ادامه اجرای سیاستهای انبساطی پولی بستگی دارد.

و سوال دیگر این است که آیا بانک مرکزی آمریکا میزان اجرای طرح محرکه اقتصادی را کاهش می دهد یا نه؟

به عقیده برخی از کارشناسان اقتصادی از آنجایی که بانک مرکزی آمریکا قصد دارد نرخ بهره بانکی را برای مدت طولانی تا حد امکان در سطح پایین حفظ کند ، این بانک به زودی طرح محرکه اقتصادی را متوقف نمی کند و تا سال 2014 ادامه می دهد .

اخیرا بن برنانکه رئیس بانک مرکزی آمریکا گفته احتمالا کاهش اجرای سیاستهای انبساطی پولی بانک مرکزی آمریکا از اواخر سال 2013 آغاز می شود و در سال 2014به پایان می رسد، بازار نیز این انتظار را دارد. 

به گفته برنانکه کاهش اجرای سیاستهای انبساطی پولی به انتشار اطلاعات اقتصادی از بازار کار ، مسکن و نرخ بیکاری این کشور بستگی دارد.

کارشناسان اقتصادی معتقدند امروز به محض انتشار بیانیه بانک مرکزی آمریکا مبنی بر ادامه اجرای طرح محرکه اقتصادی احتمالا ارزش دلار تضعیف شده و قیمت طلا افزایش خواهد یافت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد