سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف
سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

پیشبینی کارشناسان بلومبرگ از بازار طلا

بدنبال از دست دادن اعتماد سرمایه گذاران به بازار، قیمت جهانی طلا در سال 2013میلادی، اولین کاهش سالیانه خود را طی 13 سال اخیر تجربه کرد.

به گزارش بلومبرگ: در نظرسنجی این هفته از 27تحلیلگر اقتصادی بلومبرگ13 نفر به افزایش، 10 نفر به کاهش و 7نفر به ثبات قیمت جهانی طلا در هفته جاری رای دادند.
  
بر اساس این گزارش، نیمی از تقاضای خرید طلا در جهان به صورت جواهرات می باشد. تقاضای خرید جواهرات در سال جاری میلادی قیمت طلا را تا 25درصد کاهش داده است.

بر این اساس ، بدنبال از دست دادن اعتماد سرمایه گذاران به بازار، قیمت جهانی طلا در سال 2013میلادی، اولین کاهش سالیانه خود را طی 13 سال اخیر تجربه کرد.

به گفته کارشناسان اقتصادی استاندارد بانک در پی افزایش قیمت طلا طی دو هفته اخیر میزان تقاضای خرید فیزیکی این فلز کاهش یافته است.

کارشناسان اقتصادی استاندارد بانک معتقدند بیشترین کاهش تقاضای خرید فیزیکی طلا از سوی کشور چین می باشد. میزان تقاضای خرید فیزیکی چین ماه گذشته به شدت افزایش یافته بود.

بهای طلا در بازار لندن طی سال جاری میلادی تا 21 درصد کاهش یافته است. اکنون این فلز از سطح 1180دلار در 28 ماه ژوئن به 1334 دلار افزایش یافته است.

سقوط 23 درصدی قیمت طلا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی بیشترین کاهش از سال 1920 تاکنون به شمار می رود.

در پی گمانه زنی ها به ادامه اجرای طرح محرکه اقتصادی آمریکا قیمت طلا ماه گذشته از ژانویه سال 2012 تاکنون بیشترین رشد ماهانه خود را به ثبت رساند.

بن برنانکه رئیس بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته گفت: هنوز برای قضاوت درباره کاهش میزان خرید اوراق قرضه ماهانه در ماه سپتامبر زود است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد