سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف
سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

کاهش قیمت جهانی طلا، مصون سازی را جان دوباره بخشید

کاهش قیمت جهانی طلا، چشم انداز برگشت به مصون سازی را روشن می کند، گرچه سرمایه گذاران و تولید کنندگانی که در دهه گذشته دست کم ۱۰ میلیارد دلار صرف طلا کرده اند از پذیرش این استراتژی اجتناب می ورزند.


http://s4.picofile.com/file/7846609886/10283_635103899080754995_l.jpg

به نقل از بلومبرگ، گوین توماس مسئول ارشد اجرایی شرکت کینگستیج کونسالیدیتد در سیدنی تلفنی گفت: شما نمی توانید سر خود را زیر ماسه فرو ببرید و فکر کنید قیمت طلا دوباره افزایش یابد.
به رغم مقاومت سرمایه گذاران از مصون سازی، توماس می گوید: اگر فکر کنید قیمت طلا در حال بالا رفتن است، مصون سازی نمی کنید و اگر بر این باور باشید که قیمت در حال کاهش است، مصون سازی می کنید.
مصون سازی نوعی سرمایه گذاری برای کاهش ریسک است که سرمایه گذاران موقعی به آن روی می آورند که از رفتار بازار مطمئن نباشند، در این صورت اگر بخواهند دارایی خود را در چارچوب قرارداد سلف بفروشند، آن را در چند قیمت خواهند فروخت تا سود یا زیان احتمالی تعدیل شود.
شرکت پتروپاولوسک دومین تولید کننده بزرگ طلا در روسیه و شرکت اوسیانا گلد استرالیا شروع به مصون سازی کرده اند و شرکت های واسطه گری مثل سوسایت جنرال نیزممکن است برای افزایش درآمد و تضمین وام، این راه را دنبال کنند زیرا پیش بینی می شود قیمت ها به کاهش ادامه دهند.
بنا به اعلام بانک جولیوس بی یر، طلا می رود تا در سال ۲۰۱۳ برای نخستین بار از سال ۲۰۰۰، کاهش قیمت سالانه را تجربه کند و هر اقدامی در راستای فروش سلف تولید می تواند این کاهش قیمت را تشدید کند.
به گزارش سکه نیوز از رویترز، قیمت تحویل فوری طلا در ساعت ۰۶:۴۶ امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن سه دهم درصد کاهش یافت و به یک هزار و ۲۸۷ دلار و ۷۶ سنت در هر اونس رسید.
در بازار نیویورک نیز قیمت سلف طلا با چهار دلار کاهش به یک هزار و ۲۸۶ دلار و ۸۰ سنت در هر اونس رسید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد