سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف
سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

95 درصد عیار طلای موجود در بازار استاندارد است

مسلم بیات:جایگاه عیارها در بازار طلا نسبت به سنوات گذشته بهبود قابل توجهی یافته به گونه ای که اگر موارد تخلف قبلاَ 5 یا 6 خط عیار بوده، امروز تخلف احتمالی به 2 یا 3 خط رسیده است.

مسلم بیات در گفتگو با سایت طلا در مورد تفاهم نامه روز گذشته این اداره با اتحادیه های تهران و کشوری طلا و جواهر گفت: هدف از این تفاهم نامه همکاری و هماهنگی در نظارت بر عملکرد واحدها، و مراکز عرضه، تولید، توزیع و صادرات مصنوعات طلا و جواهر است.
  
وی افزوذ: حمایت از حقوق مصرف کننده گان و تولیدکنندگان، که به نوعی در قانون و مقررات سازمان استاندارد به آن اشاره شده از دیگر مقاصد این تفاهم نامه می باشد.

رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران، مشارکت در تدوین استانداردهای ملی و بین المللی و کمیته های مرتبط با فلزات گرانها ، طلا، نقره ، پلاتین و نظایر آن را از مفاد این تفاهم نامه برشمرد و خاطرنشان کرد: بازنگری در استانداردهای تدوین شده ی فلزات گرانبها در راستای ارتقای سطح کیفی مصنوعات طلا، و همچنین مشارکت آنان در تدوین روشهای اجرایی و دستورالعمل های مورد نیاز مراکز عرضه ی طلا و نقره و پلاتین و سکه کشور از دیگر موارد مورد نظر این تفاهم نامه بوده است.

بیات درباره دیگر موارد این تفاهم نامه به سایت طلا گفت: مشارکت در سازماندهی آزمایشگاه های آزمون و کالبراسیون عیار در حوزه طلا و جواهر و نقره از موضوعات مهمی است که در این تفاهم نامه مد نظر قرار گرفت، و در آن یک سری تعهدات برای سازمان استاندارد، اتحادیه کشوری طلا و جواهر و اتحادیه طلا و جواهر تهران در نظر گرفته شد، که مورد تفاهم طرفین قرار گرفته و امضاء شد.

وی با اعلام رضایت از وضعیت عیار طلا نسبت به سالهای گذشته تصریح: خوشبختانه جایگاه عیارها در بازار طلا نسبت به سنوات گذشته بهبود قابل توجهی یافته به گونه ای که اگر موارد تخلف قبلاَ 5 یا 6 خط عیار بوده، امروز تخلف احتمالی به 2 یا 3 خط رسیده است که اگر ما نقص های جزئی را نادیده بگیریم، حدود 95 درصد مصنوعات طلایی در استان تهران با عیار استاندارد مطابقت دارد، و اکثر محصولات ارائه شده در بازار دارای عیار 750 می باشد.

مدیرکل استاندارد استان تهران با بیان وجود 5 هزار عرضه کننده طلا در سطح استان تهران و اختصاص 1300 کد رهگیری به تولیدکنندگان صنعتی و سنتی طلا و جواهر گفت: همکنون 40 واحد تولیدکننده طلا و جواهر در مقیاس صنعتی در استان تهران موفق به دریافت پروانه علامت استاندارد برای مصنوعات خود شده اند، که با ساماندهی تولیدکنندگان سنتی، به دنبال این هستیم که برای آنان نیز علامت استاندارد صادر نمائیم.

بیات با اشاره به دستور کار قرارگرفتن ارتقای سطح کیفی محصولات طلا ، و جلوگیری از تخلفات احتمالی در بازار طلا توسط این اداره در گفتگو با سایت طلا اعلام کرد: خوشبختانه در کنار بازرسی و نمونه برداری از بازار طلا توسط سازمان ملی استاندارد و اداره کل استاندارد استان تهران، اتحادیه ها و انجمن های طلا هم فعال شده اند، و ایشان نتیجه گزارشها و بازرسی های خود را برای ما ارسال می کنند و اگر تخلفی باشد، قطعاً برخورد می شود.

وی با اعلام بازرسی از 570 مورد بازرسی در سه ماهه اول سال جاری خاطرنشان کرد: در این بازرسی ها عمده تمرکز ما بر روی جنوب شهر بود، 58 فروشنده فاقد کد بودند و مصنوعات طلای آنان دارای عیار پائین تر از استانداردبود، که مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران پرونده تعدیل عیار طلا را مختومه خواند و عنوان کرد: کاهش عیار فعلاً در دستور کار سازمان ملی استاندارد نیست، و بنده هم به عنوان مدیر کل استاندارد استان تهران با این موضوع مخالفم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد