سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف
سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

طلا دیگر کالای مناسبی برای سرمایه گذاری نیست

قیمت طلا در سه ماه دوم امسال بیش از 23 درصد کاهش یافت که این مساله از سال 1968 میلادی بی سابقه بوده است.


رویترز:بسیاری از مردم و سرمایه گذاران بین المللی برای حفظ قدرت خرید و ارزش سرمایه و دارایی خود اقدام به خرید طلا می کنند. در سه ماه گذشته کاهش نرخ تورم در آمریکا سرمایه گذارانی را که طلا خریداری کرده بودند، پشیمان کرده است.


بر اساس این گزارش ارزش ذخایر طلا در صندوق اس پی دی آر نیز در یک سال گذشته بیش از 25 درصد کاهش یافته و این مساله زیان و ضرر شدیدی را عاید سرمایه گذاران بین المللی کرده است.
  
قیمت طلا در سه ماه دوم امسال بیش از 23 درصد کاهش یافت که این مساله از سال 1968 میلادی بی سابقه بوده است. نرخ تورم آمریکا هم اکنون کمتر از 2 درصد است ولی برخی کارشناسان اقتصادی نسبت به رشد فزاینده نرخ تورم آمریکا در بلند مدت هشدار می دهند.

از زمان وقوع بحران مالی و اقتصادی 2008 فدرال رزرو آمریکا اقدام به تزریق نقدینگی زیادی به اقتصاد این کشور کرده است. گرچه قیمت طلا طی روزهای اخیر بار دیگر روندی صعودی داشته ولی افزایش نرخ بهره واقعی در آمریکا موجب شده تا طلا هنوز جذابیت چندانی برای سرمایه گذاران نداشته باشد.

موسسه گلدمن ساش نیز پیش بینی کرده است که قیمت طلا تا پایان امسال به کمتر از 1300 دلار خواهد رسید که این رقم نسبت به گزارش قبلی این موسسه 9 درصد کاهش نشان می دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد