سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف
سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

تحلیل کارشناسان از احتمال کاهش قیمت طلا طی ماه های آینده

کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی پایین بودن نرخ تورم در اقتصاد جهانی به خصوص کشورهای توسعه یافته و صنعتی را از مهمترین دلایل افت احتمالی قیمت طلا در ماه های آینده می دانند.

به گزارش پایگاه اینترنتی اینوستور پلیس، کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی علل مختلفی را برای کاهش احتمالی قیمت جهانی طلا طی ماه های آینده بر می شمرند. یکی از مهمترین دلایل افت احتمالی قیمت طلا طی ماه های آینده پایین بودن نرخ تورم در اقتصاد جهانی به خصوص کشورهای توسعه یافته و صنعتی است.

بر اساس این گزارش افزایش ارزش دلار و امیدواری سرمایه گذاران نسبت به وضعیت اقتصادی آمریکا نیز عامل دیگری برای افت قیمت طلا به شمار می رود. سرمایه گذاران بین المللی هنوز نگران متوقف شدن برنامه محرک پولی از سوی فدرال رزرو آمریکا هستند.
  
کاهش ذخایر طلا در صندوق اس پی دی آر نیز تاثیر زیادی بر کاهش اعتماد سرمایه گذاران به بازار طلا داشته است. ادامه تولید طلا از سوی شرکت های بزرگ معدنی جهان علی رغم کاهش قیمت ها نیز عامل دیگری است که می تواند به کاهش قیمت طلا دامن بزند. 

گرچه قیمت طلا کاهش یافته و هزینه های تولید با افزایش چشمگیری روبرو شده ولی شرکت های بزرگ معدنی جهان نمی توانند کل تولید طلای خود را متوف کنند.

ادامه روند نزولی تقاضای طلا در بازارهای جهانی نیز تاثیر زیادی بر افت قیمت ها خواهد داشت. شورای جهانی طلا اعلام کرده است که تقاضای طلا در سه ماه نخست امسال بیش از 13 درصد کاهش داشته است.

تمایل سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در سایر بازارها به غیر از بازار طلا نیز تاثیر زیادی بر افت قیمت این فلز داشته است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد