سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف
سکه نیوز

سکه نیوز

آخرین اخبار بازار سکه و ارز، قیمت روز بازار ، ارائه تحلیل و مشاوره توسط گروه ایران صراف

ایران صراف: قیمت طلا در آستانه بدترین عملکرد خود در 90 سال اخیر قرار گرفت

سکه نیوز : قیمت جهانی طلا دیروز آدینه  در حالی به پایین ترین حد خود در 34 ماه اخیر رسیده که بدترین عملکرد خود در نه دهه اخیر را ثبت می کند.


به گزارش سکه نیوز به نقل از بلومبرگ؛ نگرانی ها در خصوص متوقف شدن اجرای سیاست های محرک پولی از سوی فدرال رزرو آمریکا و افزایش ارزش دلار تاثیر منفی زیادی بر افت شدید قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها داشته است. قیمت نقره نیز بدترین عملکرد خود از سال 1980 میلادی را ثبت کرده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا دیروز آدینه به کمتر از 1203.75 دلار رسیده است. قیمت طلا پیش از این به کمتر از 1180.50 دلار رسیده بود که این پایین ترین قیمت طلا در سه سال اخیر به شمار می رود.

گزارش سکه نیوز حاکیست، قیمت طلا از ابتدای آوریل تاکنون بیش از 25 درصد کاهش داشته است که این بدترین عملکرد قیمت طلا از سال 1920 میلادی به شمار می رود. قیمت طلا که در 12 سال گذشته با افزایش متوالی روبرو بوده امسال با بیشترین کاهش در سی سال اخیر روبرو خواهد شد. 

موسسات مالی بزرگ جهان نیز در گزارش های اخیر خود پیش بینی در خصوص قیمت طلا را کاهش داده اند. بن برنانکی رئیس فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین اظهارات خود از احتمال متوقف شدن اجرای سیاست های انبساطی پولی تا اواسط سال 2014 خبر داده است.

قیمت طلا از ابتدای سال 2013 میلادی تاکنون بیش از 28 درصد کاهش داشته است. بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا نیز تاثیر زیادی بر کاهش شدید قیمت طلا داشته است. قیمت هر اونس نقره نیز برای تحویل فوری به کمتر از 18.83 دلار رسیده است.

قیمت نقره نیز در سه ماه دوم 2013 میلادی تاکنون 34 درصد کاهش داشته و از ابتدای امسال با افت 38 درصدی روبرو شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد